Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Возврат товара покупателем : как оформить правильно

17.05.2019

Субъект хозяйствования во время проведения расчетной операции по возврату средств за товар покупателю (в случае рекомпенсации оплаченной услуги) должен распечатать на РРО соответствующий расчетный документ и передать его покупателю, который вернул товар. А если сумма возврата превышает 100 грн, то следует составить еще и акт о выдаче средств.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 14.05.2019 р. № 2141/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула лист ТОВ щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Щодо складання акту про видачу коштів у разі якщо повернення коштів здійснюється на карту (питання 1)

Пунктом 8 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 р. № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 р. за № 918/29048 (далі - Порядок № 547), визначено, що якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).

Такий самий акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку. В акті вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа. Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності у суб’єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються до останньої сторінки відповідної КОРО.

Враховуючи зазначене, при поверненні коштів відповідно до вимог п. 8 розділу III Порядок № 547, якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару.

Чи не буде вважатися порушенням встановленого порядку проведення розрахунків нескладання акту про видачу коштів за повернення коштів (питання 2)

Статтею 2 Закону № 265 визначено, що розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги) - оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Пунктами 2 ст. 3 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формах (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Враховуючи зазначене, суб’єкт господарювання відповідно до п. 2 ст. 3 Закону № 265 при поверненні товару має видати відповідний розрахунковий документ, роздрукований на РРО, та відповідно до п. 8 розділу III Порядку № 547 скласти акт про видачу коштів, якщо така суму повернення перевищує 100 гривень.

Водночас повідомляємо, що не складання акту про видачу коштів не порушує вимоги Закону № 265 у частині порядку проведення розрахунків, але порушує вимоги, визначені п. 8 розділу III Порядку № 547 щодо застосування РРО, який розроблено на вимогу ст. 7 Закону № 265.

Комментарии к материалу
Популярное
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
08.07.2025
С 5 июля в Украине возобновляется обязательное представление статистической отчетности
Президент 3 июля подписал Закон от 18.06.2025 № 4505-IX, он официально опубликован 5 июля и с этого дня вступил в силу. Верховная Рада поддержала изменения к п. 1 Закона от 03.03.2022 № 2115-IX «О защите интересов субъектов подачи отчетности и других документов в период действия военного ...
Новое
15.09.2025
Требовать ли трудовую книжку при трудоустройстве совместителя
Ответим на следующие вопросы: должен ли предоставить трудовую книжку работник при трудоустройстве по совместительству и какой документ должен предоставить работник вместо трудовой книжки. Больше по теме: Особенности оформления на работу совместителя Должен ли предоставить трудовую книжку работник п...
15.09.2025
Перепоручение: как правильно оформить доверенность на передачу полномочий
Рассмотрим, что такое перепоручение; какова форма доверенности, выданной в порядке перепоручения; условия и особенности оформления, когда перепоручение утрачивает силу; порядок отмены доверенности и т. д. Больше по теме: Как оформить доверенность на подписание ТТН и других документов посредником, о...
15.09.2025
Как заполнить приложение 1 к декларации эконалога в части выбросов двуокиси углерода в случае превышения их объема (500 тонн) в течение текущего года
Расчет за выбросы загрязняющих веществ в атмосферный воздух стационарными источниками загрязнения осуществляется в приложении 1 к Декларации. При этом для каждого стационарного источника загрязнения составляется два отдельных приложения 1, одно из которых – для декларирования налоговых обязате...
Лучшие материалы