Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Учет объемов поставки воды по разной себестоимости до утверждения отдельных тарифов

24.05.2018

В условиях действия единого тарифа централизованного водоснабжения, установленного в соответствии с Порядком формирования тарифов на централизованное водоснабжение и водоотвод, утвержденным постановлением НКРЭКУ от 10.03.2016 г. № 302, не предусмотрено процедуры учета объемов поставки воды по разной себестоимости («с» или «без» учета рентной платы).


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 08.05.2018 р. N 1388/4/99-99-12-02-03-13

Міністерству фінансів України

Про визначення об’єкта оподаткування та податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води

Державна фіскальна служба України на виконання доручення Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства від 19.04.2018 р. №04-12/13-198 (вх. ДФС N 412/2 від 23.04.2018 р.), а також за результатами спільних обговорень за участі представників Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), а також Української асоціації підприємств водопровідно-каналізаційного господарства «Укрводоканалекологія» щодо надання податкових консультацій із практичного застосування норм Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у частині визначення об’єкта оподаткування та податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води (далі - Рентна плата) у межах компетенції додатково повідомляє.

Чинний порядок визначення основних елементів та обчислення податкових зобов’язань з Рентної плати, встановлений ст. 255 Кодексу, передбачає, що Рентна плата не справляється за обсяги води, що використовуються визначеними у п. 255.4 ст. 255 Кодексу споживачами.

Разом з тим в умовах дії єдиного тарифу централізованого водопостачання, встановленого згідно з Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим постановою НКРЕКП від 10.03.2016 р. №302, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.04.2016 р. за N 593/28723 (далі - Порядок, Тариф), не передбачено процедури обліку обсягів постачання води за різною собівартістю («з» або «без» урахування Рентної плати). До затвердження окремих тарифів забезпеченню ефективного податкового адміністрування може сприяти застосування процедури визначення основних елементів та обчислення податкових зобов’язань з Рентної плати шляхом складання для кожного водного об’єкта трьох додатків 5 до звітної податкової декларації з Рентної плати за:

обсяги води, які за результатами комерційного обліку комунальних послуг з водопостачання надані для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб споживачам, які не є суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, але належать до споживачів, визначених у пп. 255.4.1 п. 255.4 ст. 255 Кодексу (далі - Задоволення питних потреб), податкові зобов’язання з Рентної плати декларуються із зазначенням у додатку 5 до Декларації:

обсягів, що у звітному (податковому) періоді постачені для Задоволення питних потреб - рядок 8,

оскільки податкове зобов’язання (р. 11) не виникає, то для цілей функціонування алгоритму контролю у р. 10.2 зазначається величина «0» (нуль);

обсяги води, які відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, що задекларовані водокористувачами при затвердженні Тарифу та визнані такими, що використовуються первинними водокористувачами на власні технологічні потреби, включаючи втрати та витрати для забезпечення провадження господарської діяльності з вироблення, створення та/або надання житлово-комунальних послуг (далі - Власні технологічні потреби), податкові зобов’язання з Рентної плати декларуються із зазначенням у додатку 5 до Декларації:

обсягів, що у звітному (податковому) періоді використані для Власних технологічних потреб - рядок 8,

коефіцієнта 0,3 - рядок 10.2 (відповідно до п. 255.7 ст. 255 Кодексу та Порядку обчислення Тарифу),

ставки Рентної плати для відповідного водного об’єкта - рядок 9;

обсяги води, що постачено споживачам, які згідно з Порядком не є суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення та не належать до споживачів, визначених у пп. 255.4.1 п. 255.4 ст. 255 Кодексу (далі - Потреби вторинних споживачів), податкові зобов’язання з Рентної плати декларуються із зазначенням у додатку 5 до Декларації:

обсягів, що у звітному (податковому) періоді постачені для Потреб вторинних споживачів - рядок 8,

оскільки податкове зобов’язання (р. 11) обчислюється за ставкою, визначеною Кодексом, то для цілей функціонування алгоритму контролю у р. 10.2 зазначається величина «1» (один),

ставки Рентної плати для відповідного водного об’єкта - рядок 9.

В. о. Голови

М. В. Продан

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
09.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказы от 15.07 и 17.07.2025) Изменения в зарплате «подакцизных» СХ с 1 октября 2025 года: Закон опубликован В Верховной Раде зарегистрирован законопроект об изменениях в законодате...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
11.09.2025
Как запускается механизм принудительного исполнения судебных решений
Открытие исполнительного производства – это стартовый этап, позволяющий обеспечить реальное исполнение судебных решений. Только благодаря эффективному механизму принудительного исполнения возможна полная реализация конституционного права граждан на защиту в суде. Больше по теме: Принудительно...
11.09.2025
Проведение ремонтных работ в служебном жилье и оплата за ЖКУ не создают оснований для права собственности: судебное решение
Факт пользования служебным жильем, его содержание, проведение ремонтов и оплата коммунальных услуг не является основанием для приобретения права собственности на такое жилье по приобретательной давности. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Уплачивается ли налог на недвижимость за сооружения? Длител...
11.09.2025
Законные основания НДС-льгот для операций в пользу лиц с инвалидностью
Действующее законодательство предусматривает освобождение от НДС для ряда операций, совершаемых в пользу лиц с инвалидностью. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Сколько дней отпуска полагается работнику с инвалидностью, если справка МСЭК была представлена работодателю не сразу? Подтверждение инва...
Лучшие материалы