Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Составление сопроводительной ведомости при инкассации наличных из нескольких РРО

29.10.2018


В случае проведения инкассации с хозяйственной единицы (магазина и т.д.) при наличии нескольких или более РРО состоит одна сопроводительная ведомость к сумке с наличной выручкой (наличными), заверенная подписью и оттиском печати инкассатора-сборщика.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 18.10.2018 р. № 4477/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула запит ТОВ «    »від    № (вх. ДФС №    ) щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Щодо оприбуткування готівкових коштів на відокремленому підрозділі та заповнення книги обліку розрахунковий операцій (далі - КОРО)

Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148, розроблено відповідно до Закону України «Про Національний банк України» (далі - Положення № 148) і визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - підприємства), органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності (далі - установи), фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі - фізичні особи - підприємці) (далі разом у тексті - суб’єкти господарювання), фізичними особами.

З 01.06.2018 вступила у дію постанова Правління Національного банку України від 24.05.2018 року № 54 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України», якою внесено зміни до Положення № 148.

Звертаємо увагу на те, що Національний банк України впорядкував питання оприбуткування готівки на торгових об’єктах та питання обов’язковості використання касової книги тими відокремленими підрозділами, які не проводять операції з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами.

У новій редакції викладено п. 11 розділу І Положення № 148, чим врегульовано питання оприбуткування готівки на торгових об’єктах, а саме:

«11. Готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.

Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Оприбуткуванням готівки в касах фізичних осіб-підприємців, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх товарними чеками (квитанціями) і веденням книги обліку доходів і витрат (або книги обліку доходів), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у книзі обліку доходів і витрат (або книзі обліку доходів) на підставі товарних чеків (квитанцій).

Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у касах фізичних осіб-підприємців, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) та/або КОРО без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО».

Отже, ви маєте право не використовується касову книгу, якщо на вашому відокремленому підрозділі проводяться готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО, а здійснення обліку готівки у повній сумі її фактичних надходжень проводиться на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.

Щодо вилучення залишку готівки з місця проведення розрахунків

Пункт 6 розділу III Порядку реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.06.2016 № 547, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29050, передбачає, що внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання «Z-звіту».

Враховуючи зазначене, якщо до зняття фіскального звітного чеку на РРО, що використовується підприємством, не буде проведено операцію «службова видача», то готівка, яка буде залишатись у скриньці РРО на початок наступної
зміни або робочого дня має буди внесена з використанням операції «службове внесення».

Щодо інкасації готівкової виручки з декількох РРО по одній супровідній відомості

Пунктом 29 розділу III Положення № 148 визначено, що приймання одержаної з банку готівки в касу та видача готівки з каси для здавання її до банку оформляються відповідними касовими ордерами (прибутковим або видатковим) з відображенням такої касової операції у касовій книзі.

Вилучення готівки з місця здійснення готівкових розрахунків із застосуванням РРО для здавання її до банку оформляється відповідними чеками РРО із виконанням операції «службова видача».

Документом, що свідчить про здавання виручки до банку та є підтвердженням оприбуткування готівки у касі суб’єктів господарювання, є:

1) квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, підписана відповідальними особами банку та засвідчена відбитком печатки банку;
2) квитанція/чек банкомата чи програмно-технічного комплексу самообслуговування;
3) примірник супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача;
4) чек платіжного термінала в разі проведення інкасації коштів у режимі реального часу з використанням платіжних терміналів.

Враховуючи зазначене, ДФС вважає, що у разі проведення інкасації з господарської одиниці (магазину, тощо) при наявності декількох або більше РРО складається одна супровідна відомість до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчена підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача.

Окрім того, для отримання роз’яснення з порушеного питання пропонуємо звернутись до Національного банку України, як до розробника постанови Правління Національного банку України від 29.12.2017 року № 148 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні».

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
04.11.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 1 ноября начинают действовать новые правила оформления и продления отсрочек от мобилизации Президент подписал законы о продлении военного положения и общей мобилизации Обновлены показатели средней зарплаты за 2025 год, которая учитывается для исчисления п...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
06.11.2025
Основания для проведения мероприятий контроля по вопросам законодательства о труде
Ожидаете проверку со стороны Гоструда? Каковы основания для проведения мероприятий контроля по вопросам законодательства о труде? Больше по теме: Мораторий на безосновательные проверки - 2025: что изменилось? За какой период может быть проведена плановая налоговая проверка с учетом приостановления...
06.11.2025
Расторжение срочного трудового договора по инициативе работника
Может ли работник досрочно расторгнуть срочный трудовой договор, поскольку его жену переводят на работу в другую область? Больше по теме: Срочный трудовой договор: условия заключения и прекращения, образцы оформления В соответствии со ст. 39 КЗоТ срочный трудовой договор может быть расторгнут ...
06.11.2025
Штрафы за реализацию алкоголя и табака без акциза при наличии в фискальном чеке неверной информации
В случае отражения в фискальном чеке неверной информации о марках акцизного налога при условии реализации алкогольных напитков или табачных изделий, жидкостей, используемых в электронных сигаретах, маркированных в соответствии с требованиями действующего законодательства, штрафные санкции, предусмот...
Лучшие материалы