Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Ремонт производственных помещений во время вынужденного простоя: корректировать ли финрезультат

31.08.2018


Нормами Налогового кодекса не предусмотрено разниц для корректировки финрезультата до налогообложения на суммы расходов на содержание необоротных активов и расходов на оплату труда за время вынужденного простоя. Такие расходы отражаются в соответствии с правилами бухгалтерского учета при формировании финансового результата до налогообложения.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 19.03.2018 р. № 1080/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо врахування при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток витрат на утримання, ремонт виробничих приміщень під час їх вимушеного простою та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Нормами Кодексу не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування на суми витрат на утримання необоротних активів та витрат на оплату праці під час вимушеного простою. Такі витрати відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Щодо витрат на ремонт виробничих приміщень під час їх вимушеного простою.

Згідно з пп. 138.3.2 п. 138.3 ст. 138 Кодексу термін «невиробничі основні засоби» означає основні засоби, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку.

У бухгалтерському обліку відповідно до п. 23 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92, нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об’єкта, який встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об’єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації.

Відповідно до пп. 138.1, 138.2 ст. 138 Кодексу фінансовий результат до оподаткування збільшується, зокрема, на суму витрат на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів, віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

Згідно з пп. 138.3.2 п. 138.3 ст. 138 Кодексу витрати на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів не підлягають амортизації у податковому обліку та проводяться за рахунок відповідних джерел фінансування.

Отже, податкова амортизація основного засобу, який під час вимушеного простою не призначено для використання у господарській діяльності, не нараховується згідно з вимогами пп. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 Кодексу.

Водночас згідно з пп. 138.1, 138.2 ст. 138 Кодексу фінансовий результат до оподаткування коригується на різниці, що виникають за операціями з ремонту такого об’єкта невиробничих основних засобів.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
27.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики Актуальные счета для уплаты налогов Предлагают вернуть 100 % бронирование для критически важных предприятий Минцифры изменила критерии определения критически ...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
Новое
30.05.2025
Как в приложении ЦП к декларации по налогу на прибыль отразить расходы, связанные с приобретением ценных бумаг
Рассмотрим, по какой стоимости отражаются в приложении ЦП расходы, связанные с приобретением ценных бумаг, и в каком отчетном (налоговом) периоде отражаются такие расходы. Больше по теме: Приложение ЦП: ценные бумаги – разницы По какой стоимости отражаются в строке 02 приложения ЦП к Налогово...
30.05.2025
Нужно ли регистрировать место хранения, если оно уже зарегистрировано другим СХД
Рассмотрим, кому нужно/не нужно вносить сведения в Единый реестр мест хранения. Больше по теме: Требования к местам хранения и к транспортировке горючего: ответы на актуальные вопросы Нужно ли СХ вносить в Единый реестр мест хранения сведения о помещении, в котором будут храниться алкогольные напит...
30.05.2025
Предусмотрено ли применение РРО лицами, осуществляющими независимую профессиональную деятельность
Физлица, осуществляющие независимую профессиональную деятельность, имеют право не применять РРО при совершении наличных и/или безналичных расчетов. Правоотношения в области применения регистраторов расчетных операций и программных РРО регулируются Налоговым кодексом (далее – НК) и Законом от 0...
Лучшие материалы
Центр уведомлений