Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Ремонт производственных помещений во время вынужденного простоя: корректировать ли финрезультат

31.08.2018


Нормами Налогового кодекса не предусмотрено разниц для корректировки финрезультата до налогообложения на суммы расходов на содержание необоротных активов и расходов на оплату труда за время вынужденного простоя. Такие расходы отражаются в соответствии с правилами бухгалтерского учета при формировании финансового результата до налогообложения.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 19.03.2018 р. № 1080/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо врахування при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток витрат на утримання, ремонт виробничих приміщень під час їх вимушеного простою та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Нормами Кодексу не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування на суми витрат на утримання необоротних активів та витрат на оплату праці під час вимушеного простою. Такі витрати відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Щодо витрат на ремонт виробничих приміщень під час їх вимушеного простою.

Згідно з пп. 138.3.2 п. 138.3 ст. 138 Кодексу термін «невиробничі основні засоби» означає основні засоби, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку.

У бухгалтерському обліку відповідно до п. 23 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92, нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об’єкта, який встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об’єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації.

Відповідно до пп. 138.1, 138.2 ст. 138 Кодексу фінансовий результат до оподаткування збільшується, зокрема, на суму витрат на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів, віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

Згідно з пп. 138.3.2 п. 138.3 ст. 138 Кодексу витрати на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів не підлягають амортизації у податковому обліку та проводяться за рахунок відповідних джерел фінансування.

Отже, податкова амортизація основного засобу, який під час вимушеного простою не призначено для використання у господарській діяльності, не нараховується згідно з вимогами пп. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 Кодексу.

Водночас згідно з пп. 138.1, 138.2 ст. 138 Кодексу фінансовий результат до оподаткування коригується на різниці, що виникають за операціями з ремонту такого об’єкта невиробничих основних засобів.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
18.11.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу Трудоустройство лиц с инвалидностью: ключевые изменения для работодателей с 1 января 2026 года Обновлены правила для определения критически важных предприятий Изменен Поря...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
20.11.2025
НБУ не планирует выпускать банкноту в 5 000 грн
Презентационное изделие выпускалось исключительно в сувенирных буклетах для рекламных целей.  Больше по теме: Что должен знать кассир о банкнотах: фальшивые деньги В интернет-сети и в отдельных медиа распространяется видео о якобы дизайне «новой банкноты 5 000 гривен», в связи с че...
20.11.2025
Перенос ежегодного отпуска по инициативе работодателя: законно ли
В случае переноса ежегодного отпуска новый срок его предоставления устанавливается по соглашению между работником и работодателем.  Больше по теме: Перенос рабочих дней в период военного положения: возможно ли это? Перенос ежегодного отпуска совместителю в случае временной нетрудоспособности ...
20.11.2025
Как осуществляется международный обмен налоговой информацией с иностранными органами
Международный обмен налоговой информацией осуществляется путем направления специального запроса ГНС ​​компетентному органу иностранного государства или компетентным органом иностранного государства в ГНС. Что это значит для бизнеса? Больше по теме: Электронный документооборот: может ли дата подписа...
Лучшие материалы