Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Переход на МСФО: как корректировать финрезультат до налогообложения

30.05.2019

НКУ не предусмотрено разниц для корректировки финансового результата до налогообложения, связанных с переходом плательщика нацстандартов бухучета на МСФО. И это при том, что в целом разницы для корректировки финрезультата до налогообложения налогом на прибыль урегулированы разделом III и Переходными положениями НКУ.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 14.05.2019 р. № 2158/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо деяких питань оподаткування податком на прибуток у зв’язку з переходом платника податку на міжнародні стандарти фінансової звітності (далі - МСФЗ), та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі -Кодекс), повідомляє таке.

Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Різниці для коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток регулюються Розділом III та Перехідними положеннями Кодексу.

Однак, Кодексом не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування, пов’язаних з переходом платника податку з національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку на МСФЗ.

Відповідно до частини другої ст. 12.1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі -Закон № 996) підприємства, що становлять суспільний інтерес, публічні акціонерні товариства, суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, а також підприємства, які провадять господарську діяльність за видами, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами.

При цьому частиною третьою ст. 12.1 Закону № 996 встановлено, що підприємства, крім тих, що зазначені в частині другій цієї статті, самостійно визначають доцільність застосування міжнародних стандартів для складання фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності.

Пунктом 46.2 ст. 46 Кодексу передбачено, що платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 цього Кодексу.

Фінансова звітність, що складається та подається відповідно до цього пункту платниками податку на прибуток та неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації) та її невід’ємною частиною.

Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 №375, Міністерство фінансів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, державну політику зокрема у сфері бухгалтерського обліку та забезпечує формування і реалізацію єдиної державної податкової та митної політики.

Виходячи з вищевикладеного, з питаннями, пов’язаними з переходом платників податку з національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку на МСФЗ, необхідно звертатися до Міністерства фінансів України.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
08.07.2025
С 5 июля в Украине возобновляется обязательное представление статистической отчетности
Президент 3 июля подписал Закон от 18.06.2025 № 4505-IX, он официально опубликован 5 июля и с этого дня вступил в силу. Верховная Рада поддержала изменения к п. 1 Закона от 03.03.2022 № 2115-IX «О защите интересов субъектов подачи отчетности и других документов в период действия военного ...
Новое
15.09.2025
Требовать ли трудовую книжку при трудоустройстве совместителя
Ответим на следующие вопросы: должен ли предоставить трудовую книжку работник при трудоустройстве по совместительству и какой документ должен предоставить работник вместо трудовой книжки. Больше по теме: Особенности оформления на работу совместителя Должен ли предоставить трудовую книжку работник п...
15.09.2025
Перепоручение: как правильно оформить доверенность на передачу полномочий
Рассмотрим, что такое перепоручение; какова форма доверенности, выданной в порядке перепоручения; условия и особенности оформления, когда перепоручение утрачивает силу; порядок отмены доверенности и т. д. Больше по теме: Как оформить доверенность на подписание ТТН и других документов посредником, о...
15.09.2025
Как заполнить приложение 1 к декларации эконалога в части выбросов двуокиси углерода в случае превышения их объема (500 тонн) в течение текущего года
Расчет за выбросы загрязняющих веществ в атмосферный воздух стационарными источниками загрязнения осуществляется в приложении 1 к Декларации. При этом для каждого стационарного источника загрязнения составляется два отдельных приложения 1, одно из которых – для декларирования налоговых обязате...
Лучшие материалы