Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Относительно законности обеспечения госнадзора (контроля) в сфере хоздеятельности

12.05.2017

ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

Від 10.04.2017  №   2368/0/20-17

Кабінет Міністрів України

Державною регуляторною службою України опрацьовано доручення Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва від 31.01.2017 № 31821/24/1-15 стосовно забезпечення узагальнення поданої інформації міністерства, іншими центральними органами виконавчої влади, державними колегіальними органами щодо забезпечення:

підготовки та подання проектів Уряду про затвердження, внесення змін, доповнень або скасування критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю);

підготовки та затвердження уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення заходів державного нагляду (контролю), з переліком питань, щодо яких буде здійснюватися державний нагляд (контроль) залежно від ступеня ризику від провадження господарської діяльності;

щоквартального інформування ДРС про стан виконання зазначених завдань стосовно запровадження ризик орієнтованої системи державного нагляду (контролю) з наданням інформації про показники розподілу суб’єктів господарювання за ступенями ризику від провадження господарської діяльності за наданою ДРС формою.

Державною регуляторною службою України здійснено узагальнення поданої інформації та моніторинг приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними колегіальними органами нормативно-правових актів у відповідність до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» за результатами якого повідомляємо про наступне.

Інформація щодо затверджених критеріїв, за якими оцінюється ступень ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю).

01.01.2017 набрали чинності зміни до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», внесені Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо лібералізації системи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 03.11.2016 № 1726-VIII.

Зокрема, зміни стосуються періодичності здійснення планових заходів держаного нагляду (контролю). Так, відповідно до частини другої статті 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» планові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органом державного нагляду (контролю) за діяльністю суб’єктів господарювання, яка віднесена: до високого ступеня ризику – не частіше одного разу на два роки; до середнього ступеня ризику – не частіше одного разу на три роки; до незначного ступеня ризику – не частіше одного разу на п’ять років.

Враховуючи зазначене, вимогам частини другої статті 5
Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не відповідають 62 постанови Кабінету Міністрів України, якими затверджено критерії оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю).

Відповідальні за приведення у відповідність до вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» такі органи державного нагляду (контролю): Міністерство внутрішніх справ України; Міністерство економічного розвитку і торгівлі України; Міністерство енергетики та вугільної промисловості України; Міністерство культури України; Міністерство молоді та спорту України; Міністерство охорони здоров’я України; Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України; Міністерство соціальної політики України; Міністерство фінансів України; Міністерство освіти і науки України; Державна архівна служба України; Державна служба геології та надр України; Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками; Державна служба України з безпеки на транспорті; Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів; Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру; Державна служба України з питань праці; Державна служба України з надзвичайних ситуацій; Державне агентство лісових ресурсів України; Державне агентство рибного господарства України; Державне космічне агентство України; Державна архітектурно-будівельна інспекція України; Державна екологічна інспекція України; Міністерство екології та природних ресурсів; Міністерство енергетики та вугільної промисловості України; Державна інспекція енергетичного нагляду України; Державна інспекція ядерного регулювання України; Пенсійний фонд України; Служба безпеки України; Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

У 40 сферах державного нагляду (контролю) (за наявною у ДРС інформацією) не затверджено критерії оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності та відповідно не визначено періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю). Відповідальні за розробку, зокрема, такі органи державного нагляду (контролю): Міністерство економічного розвитку і торгівлі України; Міністерство охорони здоров’я України; Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками; Державна служба України з безпеки на транспорті; Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів; Державна служба України з питань праці; Державна служба України з надзвичайних ситуацій; Державне агентство рибного господарства України; Державне космічне агентство України; Державна архітектурно-будівельна інспекція України; Державна екологічна інспекція України; Міністерство енергетики та вугільної промисловості України; Державна інспекція енергетичного нагляду України; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації; Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку; Державна авіаційна служба України; Державне агентство України з питань кіно.

З огляду на зазначене, вважаємо за необхідне органам державного нагляду (контролю):

підготувати та подати проекти рішень Уряду про внесення змін, доповнень або скасування критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), що затверджені 62 постановами Кабінету Міністрів України;

підготувати та подати проекти рішень Уряду про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у 40 сферах державного нагляду (контролю).

Інформація наведена у додатку 1.

Щодо уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), в яких передбачаються вичерпні переліки питань залежно від ступенів ризику.

Відповідно до частини п’ятнадцятої статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов’язані використовувати виключно уніфіковані форми актів.

Відповідно до частини другої статті 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» залежно від ступеня ризику орган державного нагляду (контролю) визначає перелік питань для здійснення планових заходів, що затверджується наказом такого органу; уніфіковані форми актів з переліком питань затверджуються органом державного нагляду (контролю).

Відповідно до статті 10 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), якщо органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.

Враховуючи зазначене, вимогам статей 4 та 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не відповідають уніфіковані форми актів, що складаються за результатами проведення заходів державного нагляду (контролю)
у 57 сферах державного нагляду (контролю).

Відповідальні за приведення у відповідність до вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» такі органи державного нагляду (контролю): Міністерство внутрішніх справ України; Міністерство економічного розвитку і торгівлі України; Міністерство енергетики та вугільної промисловості України; Міністерство культури України; Міністерство охорони здоров’я України; Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України; Міністерство соціальної політики України; Міністерство фінансів України; Міністерство освіти і науки України; Державна архівна служба України; Державна служба геології та надр України; Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками; Державна служба України з безпеки на транспорті; Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів; Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру; Державна служба України з питань праці; Державна служба України з надзвичайних ситуацій; Державне агентство лісових ресурсів України; Державне агентство рибного господарства України; Державне космічне агентство України; Державна архітектурно-будівельна інспекція України; Державна екологічна інспекція України; Міністерство екології та природних ресурсів; Міністерство енергетики та вугільної промисловості України; Державна інспекція енергетичного нагляду України; Державна інспекція ядерного регулювання України; Пенсійний фонд України; Служба безпеки України; Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

 

У 51 сферах державного нагляду (контролю) відсутні уніфіковані форми актів з вичерпним переліком питань залежно від ступеня ризику (за наявною у ДРС інформацією) зокрема, відповідальні за виконання такі органи державного нагляду (контролю): Міністерство економічного розвитку і торгівлі України; Міністерство енергетики та вугільної промисловості України; Міністерство молоді та спорту України; Міністерство охорони здоров’я України; Міністерство охорони здоров’я України; Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України; Міністерство освіти і науки України; Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками; Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів; Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру; Державна служба України з питань праці; Державна служба України з надзвичайних ситуацій; Державне агентство рибного господарства України; Державне космічне агентство України; Державна екологічна інспекція України; Міністерство екології та природних ресурсів; Державна інспекція ядерного регулювання України; Служба безпеки України; Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації; Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг; Державна фіскальна служба України; Державна авіаційна служба України; Державне агентство України з питань кіно.

З огляду на зазначене, вважаємо за необхідне органам державного нагляду (контролю):

здійснити перегляд (внесення змін і доповнень, або скасування) та привести у відповідність до вимог законодавства 57 нормативно-правових актів, якими затверджено уніфіковані форми актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду;

підготувати та затвердити уніфіковані форми актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду, в яких передбачатиметься вичерпний перелік питань залежно від ступеня ризику у 51 сферах державного нагляду (контролю).

Інформація наведена у додатку 1.

 

Також, просимо надати відповідне доручення міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, державними колегіальним органам стосовно щоквартального подання інформації Державній регуляторній службі України про стан розроблення (затвердження, перегляду) критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), та уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), в яких передбачатиметься вичерпний перелік питань залежно від ступеня ризику, та встановити форму подання такої інформації (пропонуємо форму, що додається (додаток 2), а Державній регуляторній службі України проводити узагальнення поданої інформації міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та інформувати Уряд щодо проведеної ними роботи.

Додатки: на 79 арк.:

  1. Інформація про затвердження критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), та уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), що знаходиться на виконанні органів державного нагляду (контролю);
  2. Форма подання інформації до Державної регуляторної служби.

Голова Державної 
регуляторної служби України                                                         К. М. Ляпіна

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
29.04.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Отсрочку от мобилизации для студентов и педагогов могут ограничить: законопроект ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 22.04.2025 Категорию тех, кто имеет преимущественное право оставления на работе при увольнении, расширят: проект закона Как ГНС будут применять видеоре...
10.02.2025
В Верховной Раде зарегистрирован законопроект о повышении минимальной зарплаты, пенсий и прожиточного минимума
Больше по теме: Минимальная зарплата и прожиточный минимум – 2025: какие размеры и на что повлияют Размер минимальной заработной платы Парламентарии представили законопроект № 12462, которым предусматривается повышение прожиточного минимума, минимальной зарплаты и минимальной пенсии по возра...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
Новое
02.05.2025
Как отказаться от наследства и каковы последствия
Принятие наследства – важный юридический шаг, имеющий последствия не только имущественного характера. В состав наследства входят не только права, но и обязанности, принадлежавшие наследодателю на момент открытия наследства и не прекратившиеся в результате его смерти. Наследникам могут остатьс...
02.05.2025
Требования к хранению готовой продукции
Безопасное хранение готовой продукции является важным этапом производственного процесса, влияющего не только на качество товара, но и на безопасность работников. Невыполнение требований по охране труда во время организации складского хозяйства может привести к травматизму, пожарам, повреждению проду...
02.05.2025
После завершения таможенного оформления составлен РК_2: как в НН отразить корректировку объема операций вывоза товаров-РЭО
Больше по теме: Режим экспортного обеспечения НДС: анализируем разъяснения ГНС Как в налоговой декларации по НДС отражается корректировка объема операций по вывозу за пределы таможенной территории Украины в таможенном режиме экспорта товаров-РЭО после завершения таможенного оформления, составления ...
Лучшие материалы