Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Об округлении общих (в чеке) сумм расчетов наличными

18.10.2019

 Субъекты хозяйствования могут дополнительно печатать в реквизитах расчетных документов общую стоимость приобретенных товаров (полученных услуг) в пределах фискального чека следующим образом:

  • после строки 7 фискального чека перед строкой 8 добавить новые строки «Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком до заокруглення» и «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»;
  • в строке 8 фискального чека «СУМА» указывать «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення». Именно эта сумма является суммой расчета по соответствующему расчетному документу.

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 10.10.2019 р. № 700/6/99-00-05-04-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула про надання податкової консультації щодо заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою за товари та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Відповідно до запиту фізичною особою підприємцем (платник єдиного податку III групи) здійснюється посередництво у торгівлі продуктами харчування.

У якому порядку та спосіб проводити заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою за товари, з урахуванням технічної можливості введення додаткових рядків у фіскальному чеку (зокрема рядків із назвами «Загальна вартість придбаних товарів за чеком до заокруглення» та «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»)?

Чи допустиме здійснення заокруглення із застосуванням функцій «знижки/надбавки», які на момент запиту передбачені обладнанням, що використовує суб’єкт господарювання?

Чи можливе відтермінування виконання нормативних вимог стосовно зазначення в чеках сум до заокруглення та після заокруглення до моменту розробки і установки на реєстратори розрахункових операцій відповідного програмного забезпечення, з підтримкою необхідних функцій/процедур із заокруглення в автоматичному режимі?

Відповідно до пункту 5 розділу І Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350, розрахункові документи, що друкуються реєстраторами розрахункових операцій, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми за чеком, суму здачі та інші дані, зокрема інформацію, яка визначена технічними вимогами до спеціалізованих реєстраторів розрахункових операцій.

Таким чином, суб’єкти господарювання можуть додатково друкувати у реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чеку наступним чином:

  • після рядка 7 фіскального чеку перед рядком 8 фіскального чеку додати нові рядки «Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за четом до заокруглення» та «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»;
  • в рядку 8 фіскального чеку «СУМА» зазначати «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення».

Саме вказана сума вважається сумою розрахунку за відповідним розрахунковим документом.

При цьому, до підсумку розрахункових операцій Z-звіту та X-ззіту відповідно до пунктів 15 та 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 №199 (зі змінами), має потрапляти загальний підсумок розрахункових, операцій за реалізовані товари (надані послуги), тобто сума з розрахункових документів після заокруглення.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 4 постанови Правлі шя Національного банку України від 15.03.2018 № 25 «Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів» (далі - Постанова № 25) під заокругленням (округленням) слід розуміти математичну операцію, яка полягає в заміні числа в бік збільшення або зменшення з відповідною точністю.

При цьому, заокруглення не є знижкою або надбавкою, рекламою або стимулюванням продажу товарів (робіт, послуг) у значенні цих термінів, визначених законодавством України.

Якщо програмне забезпечення реєстратора розрахункових операцій не передбачає внесення додаткових рядків у фіскальний чек, радимо звернутися із цього питання до центру сервісного обслуговування або виробника такого реєстратора розрахункових операцій.

Щодо відтермінування виконання нормативних вимог стосовно зазначення в чеках сум до заокруглення та після заокруглення повідомляємо, що Постановою № 25 не передбачено такого відтермінування.

Додатково зазначаємо, що Постанова № 25 набрала чинності більше року назад ще з 01 липня 2018 року, тобто у суб’єктів господарювання, центрів сервісного обслуговування та виробників реєстраторів розрахункових операцій було достатньо часу для вжиття відповідних заходів з метою виконання вимог чинного законодавства в частині заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою за товари.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
19.08.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Президент подписал Закон о «заморозке» кредитов для аграриев Совместительство: ограничения, особенности и необходимые действия работодателя Правительство разрешило бронировать 100 % работников критически важных предприятий на прифронтовых террит...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
02.06.2025
Важное в мае для плательщиков НДС
Ознакомьтесь с важными материалами для плательщиков НДС в мае. Больше по теме: Спецпроект «НДС: ситуации из практики» Спецпроект «Электронное администрирование НДС: правила, риски, решения» Спецпроект «Особенности налогообложения НДС в условиях военного времени»...
Новое
20.08.2025
Как получить справку об отсутствии задолженности по платежам через э-кабинет
Для получения Справки плательщику необходимо подать заявление о предоставлении справки об отсутствии задолженности по платежам, контроль за взиманием которых возложен на контролирующие органы, по форме согласно приложению 2 к Порядку № 733. Подробнее см. ниже. Западное межрегиональное управление ГНС...
20.08.2025
Когда ГНС проводит перерасчет суммы транспортного налога в случае выявления разногласий
В случае выявления несоответствия между данными контролирующих органов и данными, подтвержденными плательщиком транспортного налога на основании оригиналов соответствующих документов (в частности, документов, подтверждающих право собственности на объект налогообложения, переход права собственности н...
20.08.2025
Условия проведения расчетов при отсутствии электроснабжения: требуются РРО и КУРО
В случаях выхода из строя РРО или отключения электроэнергии проведение расчетных операций через РРО без зарегистрированного КУРО не осуществляется до момента надлежащего подключения резервного РРО или включения электроэнергии. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Округление в фискальных чеках РРО/ПР...
Лучшие материалы