Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

О составлении финотчетности субъектами госсектора

05.12.2017

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 28.03.2017 р. N 35220-06-5/8303


Щодо складання фінансової звітності суб'єктами державного сектору

Склад, форми, принципи підготовки та подання фінансової звітності в державному секторі, загальні вимоги до визнання і розкриття її елементів визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 "Подання фінансової звітності", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2009 р. N 1541, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.01.2010 р. за N 103/17398 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 24.12.2010 р. N 1629) із змінами (далі - НП(С)БОДС 101).

Квартальна фінансова звітність складається з балансу (форма N 1-дс) та звіту про фінансові результати (форма N 2-дс).

Порядок розкриття інформації за статтями фінансової звітності розпорядників бюджетних коштів та державних цільових фондів визначається Порядком заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.02.2017 р. N 307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.03.2017 р. за N 384/30252.

Баланс відображає узагальнені показники активів, зобов'язань і власного капіталу суб'єкта державного сектору, отримані на підставі звірених даних бухгалтерського обліку, станом на початок звітного року та на кінець звітного періоду.

Ураховуючи, що НП(С)БОДС 136 "Біологічні активи" не набрав чинності, рядки 1040, 1041, 1042, 1090 балансу не заповнюються.

Підсумок балансу на початок звітного року повинен відповідати підсумку балансу на кінець 2016 року.

Звіт про фінансові результати відображає інформацію про доходи, витрати і фінансові результати діяльності суб'єкта державного сектору.

При заповненні звіту про фінансові результати слід користуватися класифікацією доходів бюджету та функціональною класифікацією видатків та кредитування бюджету, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 р. N 11 "Про бюджетну класифікацію".

За статтями розділу I звіту про фінансові результати наводяться суми нарахованих доходів та визнаних витрат, відображені на відповідних субрахунках бухгалтерського обліку. У статті "Бюджетні асигнування" відображаються доходи, що отримані за рахунок бюджетних асигнувань на виконання суб'єктом державного сектору своїх повноважень, визначених законодавством, або утримання апарату (крім асигнувань капітального характеру, які обліковуються у складі цільового фінансування).

У розділі III звіту про фінансові результати відображається інформація про виконання бюджету (кошторису) у розрізі класифікації доходів бюджету та економічної класифікації видатків і кредитування бюджету, яка накопичується в аналітичному обліку суб'єктів державного сектору за відповідними кодами класифікації доходів, видатків та кредитування. Устатті "Бюджетні асигнування" наводиться інформація про повноваження суб'єкта державного сектору, надані відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов'язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження (включаючи асигнування капітального характеру).

У розділі III звіту про фінансові результати планові показники за статтею "Бюджетні асигнування" за загальним та спеціальним фондами бюджету включають суми асигнувань відповідно загального та спеціального фондів бюджету за звітний період (квартал, півріччя, 9 місяців, рік) наростаючим підсумком з початку звітного року. За статтею "Власні надходження бюджетних установ" наводяться планові показники надходження коштів, затверджені кошторисом на рік, та планові показники з урахуванням змін. За статтею "Витрати" планові показники виконання кошторису наводяться в такому ж порядку.

Фактична сума виконання кошторису містить інформацію про суми надходжень до загального та спеціального фондів бюджету з початку звітного року за відповідними кодами бюджетної класифікації доходів та суми проведених з початку звітного року касових видатків загального та спеціального фондів бюджету.

У розділах I, II, IV звіту про фінансові результати у квартальній та річній фінансовій звітності за 2017 рік інформація за статтями доходів і витрат за аналогічний період попереднього року не наводиться.

Звіряння показників форм квартальної фінансової звітності з показниками бюджетної звітності не здійснюється.

Елементи квартальної фінансової звітності розкриваються у пояснювальній записці. Інформація про суб'єкт державного сектору, яка підлягає розкриттю у фінансовій звітності, обрану облікову політику та додатковий аналіз статей фінансової звітності, необхідний для забезпечення її зрозумілості, наводиться відповідно до вимог розділу XI НП(С)БОДС 101.

Консолідована фінансова звітність складається за формами, визначеними НП(С)БОДС 101, шляхом впорядкованого додавання показників фінансової звітності контрольованих суб'єктів державного сектору до аналогічних показників фінансової звітності контролюючого суб'єкта державного сектору відповідно до вимог, визначених пунктом 3 розділу II Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 102 "Консолідована фінансова звітність", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2010 р. N 1629, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.01.2011 р. за N 87/18825.

Головні розпорядники бюджетних коштів до зведеної річної фінансової звітності окремо подають зведену фінансову звітність розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що знаходяться на тимчасово окупованій території.

У фінансовій звітності інформація про активи, до яких неможливо забезпечити безпечний та безперешкодний доступ, та зобов'язання і власний капітал, які не можуть бути документально підтверджені у зв’язку з відсутністю доступу до відповідних первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, відображається за даними бухгалтерського обліку.

Зокрема, для відображення таких даних в активі і пасиві балансу на початок звітного періоду суб'єктом державного сектору створюється комісія, якою може бути підтверджено достовірність інформації, на основі даних бухгалтерського обліку, наявних первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, а у разі їх відсутності - інших документів (інформації), визнаних достатніми для ідентифікації майна та встановлення його належності та розрахунків.

Суб'єкти державного сектору, майно яких розміщене на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції, зобов'язані провести інвентаризацію зазначеного майна станом на перше число місяця, що настає за місяцем, в якому виникла можливість доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, та відобразити результати інвентаризації у бухгалтерському обліку за відповідний звітний період.

З метою належного застосування суб'єктами державного сектору Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2013 р. N 1203, який запроваджений з 01.01.2017 р., пропонуються рекомендації щодо співставлення статей балансу і субрахунків бухгалтерського обліку розпорядників бюджетних коштів, що додаються.

Додаток: на 6 арк.

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
15.07.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 5 июля в Украине возобновляется обязательное представление статистической отчетности Будет ли 15 июля выходным днем Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (текст приказа от 28.05.2025) ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплате...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
Новое
18.07.2025
Возможен ли отпуск после окончания трудового договора
Может ли работник по окончании срочного трудового договора взять отпуск с последующим увольнением?  Больше по теме: Выезд забронированных работников за границу: возможно ли? Предоставление отпуска после увольнения с военной службы Может ли работник по окончании срочного трудового договора взя...
18.07.2025
Как через Электронный кабинет получить Справку об уплаченном нерезидентом в Украине налоге на прибыль (доходы)
Получить Справку об уплаченном нерезидентом в Украине налоге на прибыль (доходы) или обоснованном отказе в ее выдаче можно через приватную часть Электронного кабинета (вкладка «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи»). Больше по теме: Дивиденды нерезидентам в инвалюте: услов...
18.07.2025
Работник заключил трудовые соглашения с тремя работодателями: как будут оплачивать больничные
Новые нормы применяются к наступившим с 4 апреля 2025 года страховым случаям. Больше по теме: Больничные и декретные совместителям в 2025 году: когда и как оплачивать Моя дочь одновременно работает на условиях трудового договора на трех предприятиях. Имеет ли она право на пособие по временной нетру...
Лучшие материалы