Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Используется ли РРО при продаже столовых вин

15.02.2019

Субъекты хозяйствования, осуществляющие расчетные операции в наличной и/или безналичной форме (с применением платежных карточек, платежных чеков, жетонов и т.п.), при продаже столовых вин обязаны использовать РРО.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 01.02.2019 р. №380/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Чи дозволяється продаж столових вин без застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО)?

Відповідно до п. 215.1 ст. 215 Кодексу до підакцизних товарів належать, зокрема, спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої та пиво.

Підпунктом 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 Кодексу встановлено ставки акцизного податку на спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої та пиво, у т.ч. на вина столові.

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон №265), дія якого поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО в інших законах, крім Кодексу, не допускається.

Статтею 3 Закону №265 встановлено обов’язок суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Водночас у разі здійснення розрахунків за реалізовані товари (надані послуги) між суб’єктами господарювання виключно через банківські установи РРО не застосовується.

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - постанова №1336) затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

При цьому відповідно до п. 21 постанови №1336 дія цієї постанови не поширюється на суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами.

Враховуючи викладене, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу столових вин зобов’язані використовувати РРО.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
07.10.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Обновлен План-график проведения проверок (26.09.2025) ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 26.09.2025 Обновлены показатели средней зарплаты за 2025 год, которая учитывается для исчисления пенсии ГНС отвечает на актуальные вопрос...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
Новое
09.10.2025
Изменение статуса поставщика: как отобразить в SAF-T RU
Информация относительно контрагента (поставщика), с которыми субъект хозяйствования имел хозяйственные отношения, должна быть отражена одной записью. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Проверки контролирующими органами: что важно знать субъектам хозяйствования Если в периоде, за который формируетс...
09.10.2025
Гостаможслужба упростила уплату таможенных платежей
Ознакомьтесь с новыми возможностями для плательщиков касательно быстрой оплаты платежей на портале «Единое окно для международной торговли», а также с  дополнительными сервисами для бизнеса. Больше по теме: Изменение таможенной стоимости товаров: когда корректировать НДС? Пре...
09.10.2025
Можно ли уволить мобилизованного работника в связи с сокращением штата
Возникла необходимость в сокращении штатной численности? Есть мобилизованные работники? Можно ли таких лиц уволить без их согласия? Больше по теме: Начало работы после демобилизации Во время прохождения военной службы работница узнала, что она уволена по инициативе работодателя в связи с сокращение...
Лучшие материалы