Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

ГРС об утверждении форм типовых решений об установлении ставок и льгот по уплате земналога

18.08.2017

(изложено на языке оригинала)

24.07.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» (далі – Постанова № 483)

Зазначеною Постановою затверджено форму типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та форму типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Відповідно до статті 30 Закону України від 11.09.2003 № 1160 «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» ДРС не наділена повноваженнями надавати офіційні роз’яснення щодо застосування положень податкового законодавства.

Разом з цим, позиція ДРС із зазначеного вище питання полягає у наступному.

1. Щодо обов’язковості застосування постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».

Постанова № 483 прийнята на виконання вимог статей 72, 266 та 284 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Згідно з  підпунктом 72.1.2.4 підпункту 72.1.2 пункту 72.1 статті 72 ПКУ для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України, зокрема інформація про встановлені органами місцевого самоврядування ставки місцевих податків, зборів та надані такими органами податкові пільги.

Абзацом четвертим підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 ПКУ встановлено, що органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості рішення щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Аналогічні вимоги встановлені абзацом другим пункту 284.1 статті 284 ПКУ. Так, органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Виходячи із зазначених норм, ПКУ не передбачає обов’язку для органів місцевого самоврядування приймати рішення про встановлення місцевих податків та зборів, а також пільг зі сплати податків за встановленою формою.

Водночас, зазначені вище вимоги ПКУ встановлюють вимоги щодо подачі органами місцевого врядування інформації про встановлені податки та пільги за формою, затвердженою Постановою № 483.

Таким чином, органи місцевого самоврядування можуть приймати рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за будь-якою формою, проте інформацію щодо них зобов’язані подавати до ДФС виключно за формою, встановленою Постановою № 483.

2. Щодо процедури офіційного оприлюднення рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів.

Пунктами 2 форми типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та форми типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, передбачено, що зазначені рішення оприлюднюються в засобах масової інформації або в інший можливий спосіб.

Проте, звертаємо увагу, що відповідно до вимог статті 1 Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» рішення про встановлення місцевих податків і зборів мають ознаки регуляторних актів та потребують реалізації процедур, передбачених цим Законом.

Порядок та способи офіційного оприлюднення регуляторних актів визначено у статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Частиною дванадцятою статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Відповідно до частини п’ятої статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності – у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Крім того, стаття 22 Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» також передбачає, що рішення органів місцевого самоврядування публікуються в офіційних виданнях (відомостях, бюлетенях, збірниках, інформаційних листках тощо) та друкованих засобах масової інформації відповідних органів місцевого самоврядування. Недержавні друковані засоби масової інформації мають право оприлюднювати офіційні документи органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до законодавства України і на засадах, передбачених укладеною угодою між цими органами та редакціями друкованих засобів масової інформації.

Враховуючи викладене вище, регуляторні акти органів місцевого самоврядування мають офіційно оприлюднюватись в офіційних, а у разі їх відсутності – у місцевих друкованих засобах масової інформації. Однак, органи місцевого самоврядування за бажанням можуть додатково оприлюднити рішення про встановлення місцевих податків і зборів у будь-який інший спосіб, в тому числі у мережі Інтернет.

Джерело: http://www.drs.gov.ua/

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
10.06.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Критические для нужд ВСУ предприятия смогут бронировать 100 % работников Расширен перечень оснований для завершения валютного надзора по экспортным операциям Решением суда лишен премии главный бухгалтер: что стало причиной Парламент принял законопроект о ф...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
13.06.2025
Выплаты, связанные с оплатой труда: что это такое
Выплаты, связанные с оплатой труда, – это выплаты, отнесенные к фонду оплаты труда, а также к другим выплатам, не относящимся к этому фонду. Больше по теме: Спецпроект «Формы и системы оплаты труда: выбор, оформление, применение» Главное управление ГНС в Житомирской области уведом...
13.06.2025
Изменились учредители юридического лица: когда нужно уведомить ГНС
В соответствии с п. 66.1 Налогового кодекса (далее – НК) основаниями для внесения изменений в учетные данные налогоплательщиков являются, в частности:  информация органов государственной регистрации;  документально подтвержденная информация, предоставляемая налогоплательщиками.&n...
13.06.2025
Обязательно ли решение общего собрания оформлять с использованием специальных бланков нотариальных документов – письмо Минюста
Письмо Минюста от 10.06.2025 № 82123/Б-12175/8.4.4. Больше по теме: Имеет ли право голоса председатель на общем собрании, если в уставе не указано, что он является членом фермерского хозяйства? Министерство юстиции в письме от 10.06.2025 № 82123/Б-12175/8.4.4 предоставило разъяснение относительно с...
Лучшие материалы
Центр уведомлений