Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Аннулирование бронирования военнообязанных работников с помощью мобильного приложения портала «Дія»

09.01.2025

Минобороны в письме от 23.12.2024 № 220/25/ВихЗПІ/188 предоставило разъяснение относительно механизма аннулирования бронирования военнообязанных работников с помощью мобильного приложения портала «Дія».

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ МОБІЛІЗАЦІЇ

ЛИСТ
від 23.12.2024 № 220/25/ВихЗПІ/188

(Витяг)

У Департаменті мобілізації Міністерства оборони України за дорученням керівництва Міноборони в межах компетенції опрацьовано запит <...> щодо механізму анулювання бронювання військовозобов’язаних працівників за допомогою мобільного додатка Порталу Дія.

<...>

Механізм визначення бронювання під час воєнного стану військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, врегульовано Порядком бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2024 № 1332).

Крім того, пунктом 3 Порядку визначено, що бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі – список), в електронній формі засобами Порталу Дія.

Відповідно до пункту 31 зазначеного Порядку надана відстрочка підлягає анулюванню в разі:

1) закінчення строку її дії;

2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;

4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;

5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);

6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;

7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;

8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на місяць засобами Порталу Дія;

9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»;

10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення – для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;

11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;

12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.

Крім того, пунктом 32 Порядку визначено, що керівник державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або особа, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, відомості про яку містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, може подати засобами Порталу Дія заяву в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника (далі – заява про анулювання бронювання), в якій містяться такі відомості щодо:

1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:

  • повне найменування юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;
  • код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
  • місцезнаходження юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);

2) військовозобов’язаного:

  • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
  • причина анулювання відстрочки.

Формування заяви про анулювання бронювання завершується накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису керівника державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, відокремленого підрозділу юридичної особи, відомості про яку містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, та надсилається до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

Засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів в автоматичному режимі здійснюється анулювання відстрочки та переведення військовозобов’язаного на загальний військовий облік у разі, коли військовозобов’язаний:

  • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою, зазначеними в заяві про анулюванню бронювання;
  • має бронювання за державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою, зазначеними в заяві про анулюванню бронювання.

Разом з тим, пунктом 33 Порядку зазначено, що електронна інформаційна взаємодія між державними електронними інформаційними ресурсами державних органів здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта».

У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта» електронна інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням у них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.

Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб’єкти електронної інформаційної взаємодії, визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2016 № 606 «Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів» («Офіційний вісник України», 2016, № 73, ст. 2455; 2021, № 52, ст. 3216; 2023, № 11, ст. 721).

Електронна інформаційна взаємодія здійснюється з дотриманням вимог Законів України «Про публічні електронні реєстри», «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», «Про захист персональних даних», «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах», інших нормативно-правових актів у сфері захисту інформації.

Разом з тим, відповідно до абзацу першого, другого пункту 14 Положення про єдиний державний вебпортал електронних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг» від 04.12.2019 № 1137 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16.08.2022 № 937) (далі – постанова КМУ № 1137) визначено що Портал Дія це організована сукупність інформаційно-комунікаційних, інформаційних систем, які діють як єдине ціле та у взаємодії з іншими інформаційними та інформаційно-комунікаційними системами.

Портал Дія організаційно-технічно складається, зокрема, з мобільного додатка Порталу Дія (Дія), освітнього мобільного додатка «Мрія», Реєстру адміністративних послуг, електронного кабінету користувача, мобільних додатків, інформаційних систем, підсистеми перевірки даних, інших складових.

Водночас абзацом першим, другим, восьмим пункту 8 постанови КМУ № 1137 визначено користувач використовує Портал Дія для отримання електронних публічних послуг, інформації, розгляду заяв (звернень, запитів) та адміністративних справ, проходження опитування, доступу до благодійної (волонтерської) діяльності, перегляду теле- і радіопрограм та/або теле- і радіопередач, отримання інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, єдиних інформаційних систем та систем електронного документообігу, та має право: звертатися до технічного адміністратора та власника (держателя) із пропозиціями (зауваженнями) щодо функціонування Порталу Дія.

Крім того, відповідно до вимог 13 статті Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі – Закон України) визначено що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку:

  • бере участь у розробленні проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
  • узагальнює потреби Збройних Сил України та інших військових формувань і розробляє мобілізаційні завдання (замовлення) виходячи з економічних можливостей держави;
  • розробляє критерії оцінок рівнів мобілізаційної готовності національної економіки України та підприємств, установ і організацій, яким встановлені мобілізаційні завдання (замовлення);
  • узагальнює практику застосування актів законодавства з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.

Водночас, статтею 131 Закону України повноваженнями центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку, визначено організація бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, забезпечує надання звітності з питань бронювання військовозобов’язаних у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами розгляду вищезгаданого інформаційного запиту інформуємо, що зазначене у ньому питання не належить до компетенції Департаменту мобілізації Міністерства оборони України, з огляду на зазначене пропонуємо звернутися до Мінекономіки.

Тимчасово виконуючий обов’язки директора
Департаменту мобілізації Міністерства оборони України
полковник

Дмитро ФРАНКО


Присоединяйтесь к Uteka в Telegramm

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
02.12.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Гоструда утвердила новые нормативно-правовые акты по охране труда Обновлены показатели средней зарплаты за 2025 год, которая учитывается для исчисления пенсии Планируют утвердить примерные формы и описания унифицированных форм типовых документов, создаваемы...
12.11.2025
С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу
Новая система классификации видов экономической деятельности – разбираемся вместе! Больше по теме: Зарядка электромобилей: какой это КВЭД и нужна ли лицензия? Виды деятельности: на что влияет КВЭД? С 1 января 2027 года Украина переходит на новую классификацию видов экономической деятельности...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
Новое
02.12.2025
Какой перечень РРО/ПРРО указывает СХ в заявлении на внесение изменений в сведения Единого реестра по обороту алкоголя и табака
В заявлении на внесение изменений в сведения, содержащиеся в Едином реестре лицензиатов и мест оборота горючего, указывается обновленный перечень фискальных номеров. В заявлении на внесение изменений в сведения, содержащийся в Едином реестре лицензиатов по производству и обороту спирта этилового, сп...
02.12.2025
Проверяет ли ГНС код КВЭД, выбранный ФЛП при применении упрощенной системы налогообложения
ГНС проверяет код КВЭД. При этом ГНС не ведет распределение определенных КВЭД ДК 009:2010 видов экономической деятельности по видам деятельности, которые могут или не могут осуществлять ФЛП – единщики первой – третьей групп. Больше по теме: Зарядка электромобилей: какой это КВЭД и нужна...
02.12.2025
Как заполнить поле «час» графы «Дата та час виявлення несправностей» Уведомления об обнаружении неисправностей ПРРО
Значение поля «час» необходимо заполнять в следующем формате, например, «17:45:00», где 17 – часы, 45 – минуты, 00 – секунды. Больше по теме: Расчеты по месту регистрации поставщика и на дому у заказчика: как зарегистрировать РРО/ПРРО В каком размере налаг...
Лучшие материалы