Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Правила виплат по ОСАЦВ можуть кардинально змінитися

Страховиків планують перевести на "пряму" схему роботи з учасниками ДТП

З початку 2016 постраждалі в аварії водії зможуть звертатися за страховою виплатою не до страховика винуватця ДТП, а до своєї страхової компанії. Таке право їм забезпечить пілотний проект Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) з добровільного прямого врегулювання в системі ОСАЦВ, пише "Капітал".

"Плануємо запустити проект з 1 лютого 2016 року", – повідомив керівник комітету з управління ризиками МТСБУ Максим Межебицький, який також очолює робочу групу бюро по впровадженню прямого врегулювання. До групи входять представники 15 страхових компаній.

Суть проекту полягає в наступному: постраждалий в аварії водій звертається за страховою виплатою до тієї компанії, у якої сам купував поліс ОСАЦВ. Ця компанія готує документи для виплати і відправляє їх в МТСБУ. Потім платить своєму клієнтові гроші і отримує за це з фонду бюро компенсацію. А вже потім розрахунковий центр МТСБУ вимагає покрити витрати на компенсацію від того страховика, який продав поліс винуватцю ДТП. Зараз все навпаки:

"Великий плюс прямого врегулювання полягає в тому, що водії, знаючи до кого потім доведеться звертатися за виплатою, перестануть купувати дешеві поліси у придорожніх агентів або у тих компаній, які вже майже банкрути", – вважає голова правління "Аско-Донбас Північний" Євген Матушевський.

Є у проекту і мінуси. Голова правління страхової компанії "Глобус" Володимир Ганчак не впевнений, що компанія постраждалого буде чесно платити. "Страховик зацікавлений у тому, щоб клієнт знову до нього прийшов, тому постарається заплатити більше, ніж належить", – вважає Ганчак. Голова комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В'ячеслав Черняховський наводить інший приклад: в сусідній Росії після запуску такої системи страховики охочіше стали виплачувати клієнтам дрібні і середні збитки, а великі виплати почали "футболити" один одному.

"Щоб виключити такий варіант ми плануємо використовувати бельгійський досвід прямого врегулювання", – повідомив Межебицький. У такому варіанті система передбачає усереднені виплати (побудовані із застосуванням спеціальної програми), і взагалі не використовується при великих збитках.

Ще однією проблемою проекту може стати факт добровільної участі продавців "автоцивілки" в ньому. "Я, наприклад, не розумію, як працювати з тими потерпілими, страховики яких відмовляться підписувати угоду про участь у системі прямого врегулювання", – говорить голова правління "Української страхової групи" Павло Нельга.

"Для того, щоб запрацював механізм добровільної прямого врегулювання, потрібно об'єднати в ньому 10-11 лідерів ринку ОСАЦВ, на яких припадає не менше половини всіх продажів", – пояснила заступник гендиректора МТСБУ Людмила Білошицька.

Два сценарії розвитку

Наступне засідання робочої групи МТСБУ за прямим врегулюванню відбудеться 27 серпня. За словами Максима Межебицького, попереду ще багато невирішених питань, у тому числі доробка IT-систем, створення клірингового розрахункового центру при МТСБУ і робота з продавцями "автоцивілки", серед яких далеко не всі підтримують проект добровільного прямого врегулювання. Багато хто чекає альтернативи – в парламенті зареєстровано проект змін до закону про ОСАЦВ, який передбачає введення обов'язкового прямого врегулювання на цьому ринку.

"Але пілотний проект в будь-якому випадку потрібен, – вважає Межебицький, – Він допоможе виявити і виправити помилки до моменту запуску обов'язкової системи, якщо депутати приймуть закон. Якщо – ні, то механізм прямого врегулювання в Україні працюватиме на добровільних засадах". Страховики вважають більш вірогідним другий – добровільний – сценарій.

Джерело:
http://ukr.segodnya.ua/economics/fina...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
03.11.2025
Экспорт необработанной древесины под временным запретом
Решение предусматривает лицензирование экспорта – нулевую квоту до конца года. Больше по теме: «Дешевый» экспорт товара: нужно ли составлять налоговую накладную и отражать в декларации? По результатам поездки в Ровенскую область по запросу бизнеса Правительство приняло важное реше...
03.11.2025
Инфляция и дальше будет снижаться – ожидание НБУ
Инфляция будет постепенно снижаться и достигнет 5 % в конце 2027 года. Рост экономики ускорится в последующие годы, но останется сдержанным из-за последствий войны. Объемы международной помощи будут достаточны для безэмиссионного финансирования дефицита бюджета. По базовому сценарию прогно...
31.10.2025
«Обрій» – новая цифровая система поиска работы
Цифровая экосистема «Обрій» для человека – это простой онлайн-маршрут: обращение, рекомендации, сопровождение до работы; для бизнеса – меньше бумаги, меньше расходов и более эффективный наем; для государства и общин – качественные оперативные данные для решений и таргет...
Лучшие материалы