Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Податкові спори в Україні: фіскалів хочуть позбавити "шматка хліба"

У Міністерстві фінансів України з'явився проект змін до чинного законодавства, яким передбачено інститут медіації - спосіб вирішення податкових спорів із залученням посередника без доведення такого спору до суду.

Таку інформацію повідомив керуючий партнер ЮФ Prove Group Владислав Кочкаров".

За словами юриста, впровадження в Україні процедури медіації дозволить збільшити досудове врегулювання податкових спорів з нинішніх 3% до 70-90% як на Заході.

Як пояснила співробітник Центру медіації Київської ТПП Марина Омелінская, медіація - це спосіб вирішення спорів із залученням посередника (медіатора). Він допомагає сторонам конфлікту налагодити процес спілкування і проаналізувати ситуацію таким чином, щоб вони самі змогли вибрати варіант рішення, який задовольнив би інтереси всіх учасників конфлікту.

На відміну від судового процесу, під час медіації сторони доходять згоди самі - медіатор не приймає рішення за них.

Поки процес медіації застосовується у господарських спорах між суб'єктами або партнерами. Для досудового вирішення податкових спорів існує процедура адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень.

"Раніше було три щаблі адміністративного оскарження, включаючи місцевий податковий орган, який виніс оскаржуване рішення. Ухвалення Податкового кодексу залишило два ступені, а в проекті його нової редакції передбачається тільки один етап - оскарження відразу в центральний орган ГФС", - пояснив Кочкаров.

Але існуюча модель неефективна. Насамперед, тому, що податківці вкрай неохоче скасовують свої рішення, щоб домогтися збільшення надходжень до бюджету. Крім того, головні управління територіальних фіскальних органів самостійно приймають рішення, тому практика застосування одних і тих самих норм законодавства відрізняється в різних областях.

В результаті, за словами юристів, за останній рік ГФС задовольнила всього 3% скарг платників, а через суд було скасовано більше 50% податкових повідомлень-рішень.

Тому експерти сподіваються на якнайшвидше впровадження іноземного досвіду, зокрема, таких країн як США, Великобританія, Нідерланди, Німеччина, де від 70% до 90% податкових спорів вирішується в досудовому порядку.

"Аналіз світових практик показує, що загальним для них є дотримання трьох базових принципів. Суперечки не повинен вирішувати орган, який виносить податкове рішення (принцип об'єктивності), спори вирішуються на принципах змагальності, з активним використанням принципів медіації", - сказав Кочкаров.

Юристи сподіваються, що змінити процедуру оскарження податкових повідомлень рішень шляхом введення інституту податкових медіаторів в Україні все ж таки вдасться. Це дозволить нівелювати "зацікавленість" фіскалів і ліквідувати корупційну складову.

"Крім цього, стане можливою незаангажована робота фіскальних органів і зніметься навантаження з суден", - впевнена доцент Університету банківської справи Тетяна Детюк.

Джерело:http://finance.obozrevatel.com/busine...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
30.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказ от 11.09.2025) С 27 сентября изменяются правила регистрации НН: разъяснения ГНС Изменения в бронировании: что предусмотрено в Программе деятельности КМУ Для ФЛП и самозанятых – нов...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
29.09.2025
Возможности от Дія.Бізнес: дайджест на 29.09.2025
Предлагаем ознакомиться с актуальными новостями и возможностями малого и среднего бизнеса в условиях военного положения. Предлагаем ознакомиться с актуальными новостями и возможностями малого и среднего бизнеса в условиях военного положения. Налоги ГНС: С 27 сентября 2025 года изменяются правила...
26.09.2025
В перечень агротехники и оборудования с компенсацией 25 % добавлено более 200 новых наименований
Компенсация 25 % стоимости (без НДС) предоставляется за сельскохозяйственную технику и оборудование с подтвержденным уровнем локализации производства от 60 % (для комбайнов, тракторов, самоходных опрыскивателей и зерновозов действуют отдельные условия). Обновленный перечень публикуется на сайте Минэ...
26.09.2025
Возобновлен прием обращений субъектов агропромышленного комплекса относительно определения их критически важными
Минэкономики возобновляет прием обращений субъектов агропромышленного комплекса относительно определения их критически важными для функционирования экономики и обеспечения жизнедеятельности населения в особый период через Государственный аграрный реестр (ГАР). Вниманию субъектов хозяйствования ...
Лучшие материалы