Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

О составлении финотчетности субъектами госсектора

05.12.2017

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 28.03.2017 р. N 35220-06-5/8303


Щодо складання фінансової звітності суб'єктами державного сектору

Склад, форми, принципи підготовки та подання фінансової звітності в державному секторі, загальні вимоги до визнання і розкриття її елементів визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 "Подання фінансової звітності", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2009 р. N 1541, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.01.2010 р. за N 103/17398 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 24.12.2010 р. N 1629) із змінами (далі - НП(С)БОДС 101).

Квартальна фінансова звітність складається з балансу (форма N 1-дс) та звіту про фінансові результати (форма N 2-дс).

Порядок розкриття інформації за статтями фінансової звітності розпорядників бюджетних коштів та державних цільових фондів визначається Порядком заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.02.2017 р. N 307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.03.2017 р. за N 384/30252.

Баланс відображає узагальнені показники активів, зобов'язань і власного капіталу суб'єкта державного сектору, отримані на підставі звірених даних бухгалтерського обліку, станом на початок звітного року та на кінець звітного періоду.

Ураховуючи, що НП(С)БОДС 136 "Біологічні активи" не набрав чинності, рядки 1040, 1041, 1042, 1090 балансу не заповнюються.

Підсумок балансу на початок звітного року повинен відповідати підсумку балансу на кінець 2016 року.

Звіт про фінансові результати відображає інформацію про доходи, витрати і фінансові результати діяльності суб'єкта державного сектору.

При заповненні звіту про фінансові результати слід користуватися класифікацією доходів бюджету та функціональною класифікацією видатків та кредитування бюджету, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 р. N 11 "Про бюджетну класифікацію".

За статтями розділу I звіту про фінансові результати наводяться суми нарахованих доходів та визнаних витрат, відображені на відповідних субрахунках бухгалтерського обліку. У статті "Бюджетні асигнування" відображаються доходи, що отримані за рахунок бюджетних асигнувань на виконання суб'єктом державного сектору своїх повноважень, визначених законодавством, або утримання апарату (крім асигнувань капітального характеру, які обліковуються у складі цільового фінансування).

У розділі III звіту про фінансові результати відображається інформація про виконання бюджету (кошторису) у розрізі класифікації доходів бюджету та економічної класифікації видатків і кредитування бюджету, яка накопичується в аналітичному обліку суб'єктів державного сектору за відповідними кодами класифікації доходів, видатків та кредитування. Устатті "Бюджетні асигнування" наводиться інформація про повноваження суб'єкта державного сектору, надані відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов'язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження (включаючи асигнування капітального характеру).

У розділі III звіту про фінансові результати планові показники за статтею "Бюджетні асигнування" за загальним та спеціальним фондами бюджету включають суми асигнувань відповідно загального та спеціального фондів бюджету за звітний період (квартал, півріччя, 9 місяців, рік) наростаючим підсумком з початку звітного року. За статтею "Власні надходження бюджетних установ" наводяться планові показники надходження коштів, затверджені кошторисом на рік, та планові показники з урахуванням змін. За статтею "Витрати" планові показники виконання кошторису наводяться в такому ж порядку.

Фактична сума виконання кошторису містить інформацію про суми надходжень до загального та спеціального фондів бюджету з початку звітного року за відповідними кодами бюджетної класифікації доходів та суми проведених з початку звітного року касових видатків загального та спеціального фондів бюджету.

У розділах I, II, IV звіту про фінансові результати у квартальній та річній фінансовій звітності за 2017 рік інформація за статтями доходів і витрат за аналогічний період попереднього року не наводиться.

Звіряння показників форм квартальної фінансової звітності з показниками бюджетної звітності не здійснюється.

Елементи квартальної фінансової звітності розкриваються у пояснювальній записці. Інформація про суб'єкт державного сектору, яка підлягає розкриттю у фінансовій звітності, обрану облікову політику та додатковий аналіз статей фінансової звітності, необхідний для забезпечення її зрозумілості, наводиться відповідно до вимог розділу XI НП(С)БОДС 101.

Консолідована фінансова звітність складається за формами, визначеними НП(С)БОДС 101, шляхом впорядкованого додавання показників фінансової звітності контрольованих суб'єктів державного сектору до аналогічних показників фінансової звітності контролюючого суб'єкта державного сектору відповідно до вимог, визначених пунктом 3 розділу II Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 102 "Консолідована фінансова звітність", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2010 р. N 1629, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.01.2011 р. за N 87/18825.

Головні розпорядники бюджетних коштів до зведеної річної фінансової звітності окремо подають зведену фінансову звітність розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що знаходяться на тимчасово окупованій території.

У фінансовій звітності інформація про активи, до яких неможливо забезпечити безпечний та безперешкодний доступ, та зобов'язання і власний капітал, які не можуть бути документально підтверджені у зв’язку з відсутністю доступу до відповідних первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, відображається за даними бухгалтерського обліку.

Зокрема, для відображення таких даних в активі і пасиві балансу на початок звітного періоду суб'єктом державного сектору створюється комісія, якою може бути підтверджено достовірність інформації, на основі даних бухгалтерського обліку, наявних первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, а у разі їх відсутності - інших документів (інформації), визнаних достатніми для ідентифікації майна та встановлення його належності та розрахунків.

Суб'єкти державного сектору, майно яких розміщене на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції, зобов'язані провести інвентаризацію зазначеного майна станом на перше число місяця, що настає за місяцем, в якому виникла можливість доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, та відобразити результати інвентаризації у бухгалтерському обліку за відповідний звітний період.

З метою належного застосування суб'єктами державного сектору Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2013 р. N 1203, який запроваджений з 01.01.2017 р., пропонуються рекомендації щодо співставлення статей балансу і субрахунків бухгалтерського обліку розпорядників бюджетних коштів, що додаються.

Додаток: на 6 арк.

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
12.11.2025
С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу
Новая система классификации видов экономической деятельности – разбираемся вместе! Больше по теме: Зарядка электромобилей: какой это КВЭД и нужна ли лицензия? Виды деятельности: на что влияет КВЭД? С 1 января 2027 года Украина переходит на новую классификацию видов экономической деятельности...
29.09.2025
Обновлен План-график проведения проверок (26.09.2025)
ГНС внесла изменения в План-график проведения документальных плановых проверок налогоплательщиков. Больше по теме: За какой период может быть проведена плановая налоговая проверка с учетом приостановления сроков давности? Допуск контролирующих органов к проверке: пошаговый алгоритм действий Можно...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
25.12.2025
Прекращена работа 15 мест продаж жидкостей для электронных сигарет: практика БЭБ
Досудебное расследование в уголовном производстве осуществляется по признакам уголовного правонарушения, предусмотренного ч. 1 ст. 199, ч. 1 ст. 204 Уголовного кодекса Украины (незаконное хранение, сбыт или транспортировка с целью сбыта незаконно изготовленных подакцизных товаров с поддельными марка...
25.12.2025
Может ли ЮЛ до плановой проверки подать расчеты за отчетные периоды, которые будут проверять
НКУ не установлен запрет на подачу налогоплательщиком – юридическим лицом после получения уведомления и копии приказа о проведении документальной плановой проверки, но до ее начала, налоговых деклараций (расчетов) с нарушением сроков их подачи, определенных НКУ. Больше по теме: Могут ли налог...
25.12.2025
Каков финрезультат до налогообложения при ускоренной амортизации автомобиля, когда годы покупки, эксплуатации и продажи – разные
Если продажа ОС состоялась после окончания периода начисления ускоренной амортизации такого ОС, то финрезультат до налогообложения увеличивается на сумму остаточной стоимости отдельного объекта ОС, определенной в соответствии с НП(С)БУ или МСФО, и уменьшается на сумму остаточной стоимости отдельного...
Лучшие материалы