Рубрика:
Рубрики розділу:
Чи треба переглянути строк корисного використання ОЗ, ліквідаційну вартість, метод амортизації на кінець року?
Наказ Мінфіну від 26.05.2022 № 148 (набув чинності 29.07.2022) уніс зміни, зокрема, до правил обліку основних засобів. Важливо, що згідно з цими оновленнями перегляд деяких облікових оцінок (строку корисного використання, ліквідаційної вартості та методу амортизації) прив’язується саме до закі...
Галина Морозовська
03.01.2023 636 0 0
Добровільна ліквідація підприємства
Розвиток бізнесу – справа досить трудомістка. Обставини можуть скластися так, що необхідність у веденні бізнесу відпаде й доведеться закриватися. У процесі ліквідації підприємства виникає багато запитань: скільки часу забере ліквідація, із чого її розпочати та багато інших. У консультації ми р...
20.12.2022 543 0 1
Через відключення електроенергії зіпсувалися товари: що потрібно для відображення витрат?
Суть проблеми. Через тривалі відключення електроенергії, пов’язані з пошкодженням критичної інфраструктури внаслідок збройної агресії рф, у підприємства зіпсувалися запаси (товари, продукція, інші матеріали, які використовувалися як сировина, тощо). Такі ТМЦ списуються в бухобліку, оскільки вж...
08.12.2022 391 0 0
Як організувати коворкінг-центр в умовах аварійного відключення електроенергії
Ситуація. Суб’єкт господарювання (далі – СГ) установив електрогенератор у своєму магазині. Під час планових або аварійних відключень електроенергії магазин продовжує працювати, і багато покупців просять дозволу зарядити свої гаджети – мобільні телефони, пауербанки, ноутбуки. Проте ...
05.12.2022 256 0 2
Блекаут і списання зіпсованого товару: чи потрібно нараховувати ПДВ
Через відключення електроенергії на тривалий час у магазині нашого підприємства зіпсувалися продукти харчування. Чи потрібно при списанні цих продуктів нараховувати компенсуючі зобов’язання з ПДВ? Через відключення електроенергії на тривалий час у магазині нашого підприємства зіпсувалися проду...
02.12.2022 314 0 0
Товар зіпсований через відключення електроенергії: правові питання
Суть проблеми. Останнім часом через тривалі аварійні відключення електроенергії багато суб’єктів господарювання (далі – СГ) зіткнулися з проблемою псування продуктів харчування і необхідністю їх списання та утилізації. Про що стаття? Ми розглянемо, які документи потрібно оформити для с...
01.12.2022 281 0 1
Подання форми № 20-ОПП у разі купівлі або продажу авто
Купуючи чи продаючи автомобіль, суб’єкт господарювання часто цікавиться, чи потрібно в цьому випадку подавати до податкового органу повідомлення за формою № 20-ОПП, як це зробити, якщо потрібно, та чи встановлені штрафи за неподання цієї форми. Відповіді на ці та інші запитання ви знайдете у н...
29.11.2022 821 0 1
Облік пального для електрогенератора
Підприємство використовує у власній господарській діяльності електрогенератор, який працює на бензині, дизпаливі тощо і виробляє електроенергію. У статті розповімо, які суттєві нюанси використання пального для роботи електрогенератора має врахувати суб’єкт господарювання. Зокрема: коли потрібн...
28.11.2022 1384 0 4
Основні засоби від засновника: у подарунок чи безоплатне користування – як краще?
Ситуація із практики: статутний капітал ТОВ сформовано за грошові кошти, і змінювати його розмір на разі не плануємо. Засновник хоче передати підприємству в безоплатне користування або ж подарувати основні засоби (генератор, ноутбук, принтер тощо). Відповімо на запитання: як провести такі операц...
25.11.2022 338 0 2
Чи можна списати з балансу заборгованості контрагентів із РФ чи РБ?
За результатами річної інвентаризації розрахунків на підприємстві виявлено кредиторські та дебіторські заборгованості за договорами з резидентами Російської Федерації та Республіки Білорусь, укладеними до початку збройної агресії РФ. Чи можна списати такі заборгованості як безнадійні? Зараз це зроб...
23.11.2022 330 0 0
Підприємство надає послуги нерезиденту: як оформити податкову накладну
Суб’єкти господарювання (далі – СГ), які є платниками ПДВ, у разі надання послуг нерезиденту з місцем постачання на території України зобов’язані оформити податкову накладну (далі – ПН) на вартість послуги. Покажемо, як це зробити. Суб’єкти господарювання (далі – ...
23.11.2022 455 0 0
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації підприємства
Про що стаття? Ми розглянемо, як діяти підприємству – платникові ПДВ після прийняття рішення про свою ліквідацію, а саме: коли починати процедуру анулювання ПДВ-реєстрації; як відобразити в обліку умовне постачання, тобто нарахувати податкові зобов’язання, оформити податкові накладні...
21.11.2022 154 0 0
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
Про що стаття? Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме вона займатиметься всіма процедурними моментами та прийматиме необхідні рішення. Тому на практиці нерідко виникають запитання, що стосуються порядку призначення такої комісії...
21.11.2022 270 0 1
За який період можуть перевірити підприємство в разі його ліквідації
Підприємство ліквідується за рішенням власників. Перед закриттям проводитиметься документальна перевірка органом ДПС. За який період податківці мають право перевірити підприємство, чи у цьому випадку братиметься до уваги призупинення строків давності на період карантину і воєнного стану? Практична с...
21.11.2022 254 0 3
Відмова в реєстрації ПН/РК: готуємо пакет документів для оскарження
Про що стаття? Ми розглянемо, як повинен діяти платник ПДВ, який має намір подати скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування (далі – скарга, ПН, РК), а саме: за якою формою та як заповнити скаргу; на що потрібно з...
14.11.2022 702 0 1
Установлення сонячних панелей на виробничу будівлю: бухгалтерський та податковий облік
Постійно зростаючі тарифи на електроенергію, а під час війни – ще й прагнення до енергонезалежності від зовнішньої електромережі, підштовхують суб’єктів господарювання (далі – СГ) до пошуку альтернативних джерел енергії, зокрема застосування сонячних електростанцій (далі – СЕ...
07.11.2022 1473 0 1
Чи треба підписувати протокол інвентаризації в ДСНС
Причина такого запитання криється в наказі Мінфіну від 29.07.2022 № 225, присвяченому підтвердженню неможливості виконувати свої податкові обов’язки під час воєнного стану для звільнення від відповідальності. Якщо основні засоби, комп’ютерна техніка, первинні документи знищено, що унемо...
04.11.2022 248 0 0
Підприємець придбаває автомобіль: чи є право на податковий кредит і витрати?
Ситуація. Підприємець на загальній системі оподаткування придбаває автомобіль у підприємства – платника ПДВ. Продавець автомобіля надав підприємцеві податкову накладну (далі – ПН), зареєстровану в ЄРПН, також у підприємця є інші документи, що підтверджують факт купівлі ним автомобіля як ...
04.11.2022 137 0 0
Штрафи за несвоєчасну реєстрацію ПН та РК: за всією суворістю воєнного часу?
Платники податків уже неодноразово порушували питання відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) з ПДВ у ЄРПН. Зокрема, щодо розміру штрафу, «карантинного» звільнення від штрафів у період воєнного стану, застосування штраф...
04.11.2022 967 0 1
Інвентаризація резерву відпусткових: на що звернути увагу в 2022 році
Загальні вимоги. Забезпечення на оплату відпусток працівникам (далі – резерв відпусткових) є одним з видів поточних зобов’язань підприємства (п. 12 НП(С)БО 11). А отже, такий резерв підлягає обов’язковій річній інвентаризації згідно з п. 7 розд. I Положення про інвентаризацію актив...
01.11.2022 1259 0 2