Рубрика:
Рубрики розділу:
Знищено товари, які були на відповідальному зберіганні: чи потрібні інвентаризаційні документи
Ситуація із практики: товари знищено внаслідок збройної агресії рф на логістичному складі (організації, яка здійснює відповідальне зберігання). Чи треба власнику складати інвентаризаційні документи, адже доступу до цих складів він не має? Які документи отримати від зберігача, щоб відобразити операці...
N Наталія Салова
31.10.2022 312 0 1
Контрагенти з РФ або РБ: що робити із заборгованостями
За результатами інвентаризації розрахунків на підприємстві виявлено кредиторські та дебіторські заборгованості за старими договорами з резидентами РФ та РБ. Що робити із цими сумами в обліку? Чи можна, керуючись вищезгаданими заборонами, списати в обліку заборгованість у російських і білоруських р...
31.10.2022 347 0 0
Інвентаризація розрахунків: як погасити заборгованості, якщо контрагент перебуває на тимчасово окупованій території
Контрагенти нашого підприємства перебувають на тимчасово окупованій території. Згідно з результатами інвентаризації розрахунків із цими контрагентами, у нас є взаємні заборгованості у грошовій і товарній формі. Як можна погасити такі заборгованості? Інвентаризація-2022 у період воєнного стану Контра...
31.10.2022 209 0 1
На яку дату списувати пошкоджене авто – на дату пошкодження, інвентаризації чи оформлення акта списання?
Практична ситуація: У квітні 2022 року під час інвентаризації виявили авто, пошкоджене внаслідок обставин непереборної сили. 27.06.2022 подали заяву про вчинення кримінального правопорушення, а вже 16.08.2022 отримали повідомлення про прийняття заяви. Суть питання: чи правильно те, що наказ на пров...
31.10.2022 195 0 2
Інвентаризація розрахунків з контрагентами: загальні правила
Про що стаття? Ми розповімо, як провести, документально оформити та відобразити в обліку інвентаризацію розрахунків з контрагентами. Про що стаття? Ми розповімо, як провести, документально оформити та відобразити в обліку інвентаризацію розрахунків з контрагентами. Для довідки. Інвент...
31.10.2022 370 0 1
Інвентаризація розрахунків з контрагентами: загальний порядок і нюанси воєнного часу
У цій публікації ми розглянемо загальні правила інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами, а також відповімо на запитання, що робити підприємству, якщо його контрагенти перебувають на тимчасово окупованій території або в обліку відображено заборгованість за договорами з контрагентами із ...
31.10.2022 362 0 1
Коли суму ПДВ із заблокованої податкової накладної можна включити до витрат
Нашим постачальникам часто блокують реєстрацію податкових накладних (далі – ПН), при цьому в одних відразу виходить розблокувати ПН, в інших виникають складнощі. Нас цікавить, коли можна включити до витрат суму ПДВ із заблокованої ПН, якщо: 1) постачальник не збирається займатися її розблокув...
17.10.2022 641 0 1
Підприємство зберігає пальне в декількох 5-літрових каністрах: ліцензія потрібна?
Підприємство зберігає на своїй території пальне для власних потреб у декількох 5-літрових каністрах. Чи потрібно в цьому випадку мати ліцензію на зберігання пального? Скільки всього в загальному обсязі можна зберігати пального в каністрах без ліцензії? Практична ситуація Підприємство зберігає на св...
17.10.2022 449 0 2
Хостинг від нерезидента: чи буде податок на репатріацію та ПДВ
І до війни українські підприємства, та й ФОП, використовували іноземний хостинг, а саме розміщували сайти на серверах за кордоном і, відповідно, сплачували за це нерезидентам. У період воєнного стану для збереження інформації та мінімізації ризиків хостинг від нерезидентів став більш затребуваним. Р...
12.10.2022 619 0 2
Пальне придбане для заправки газонокосарок: ліцензія на зберігання потрібна?
Директор купив і привіз на територію підприємства 20-літрову каністру пального, яке ми будемо використовувати для заправки газонокосарок. Чи потрібна у цьому випадку ліцензія на зберігання пального? Практична ситуація Директор купив і привіз на територію підприємства 20-літрову каністру пального, я...
10.10.2022 151 0 1
Об’єкт ОЗ тимчасово простоює через війну: чи потрібно нараховувати податкові зобов’язання згідно з п. 198.5 ПК?
Підприємство здає в оренду приміщення магазину та торговельне обладнання. Приміщення постраждало в результаті бомбардування і не може використовуватися. Проте залишилися неушкодженими інші об’єкти основних засобів (далі – ОЗ): холодильне обладнання, прибиральна машина. Ці об’єкти н...
06.10.2022 298 0 0
Надаємо та отримуємо послуги: облікові аспекти
Із цієї статті ви дізнаєтеся: про порядок документального оформлення операцій за договором підряду з вирощування сільгосппродукції та їх відображення в бухгалтерському обліку замовника та підрядника. Передача ТМЦ Документальне оформлення Як відомо, для виконання робіт із вирощування сільгосппродук...
05.10.2022 1688 0 6
Ліквідація матеріального активу на рахунку 15: чи можна застосувати п. 189.9 ПК?
У нас на субрахунку 152 числиться об’єкт основних засобів (точніше – витрати на його придбання), який так і не був уведений в експлуатацію. Ми хочемо списати цей об’єкт унаслідок неможливості його подальшого використання (моральне застарівання, модернізація не доцільна). Чи можна д...
26.08.2022 1364 0 0
Кого та як поінформувати про збитки від війни
Підприємству завдано збиток у зв’язку з воєнними діями РФ. Як фіксувати факти спричинення такого збитку, ми розповіли в матеріалі «Як суб’єктам господарювання зафіксувати факти завдання збитку від війни». Тут же розглянемо, як підприємству скласти і подати інформаційне повідо...
22.08.2022 385 0 2
Як суб’єктам господарювання зафіксувати факти завдання збитку від війни
Унаслідок воєнних дій у багатьох суб’єктів господарювання постраждало майно через потрапляння бойових снарядів у будівлі, техніку, устаткування, пожежі і т. д. Тому зараз їх цікавить, як зафіксувати збитки від таких подій. У консультації розглянемо, якими нормативними документами слід керувати...
22.08.2022 883 0 1
Як оформити прощення боргу в умовах воєнного стану
У період дії воєнного стану багато суб’єктів господарювання (далі – СГ) втратили можливість належним чином виконувати свої договірні зобов’язання : сплатити передбачену договором суму, поставити товар і т. д. Причини у кожного свої: у когось згорів склад, у когось заблоковані рахун...
16.08.2022 1126 0 1
Працівник – на простої, але їздить на службовому автомобілі: які податкові наслідки?
Чимало підприємств оголосили простій через воєнні дії. Але майже кожна юрособа має на балансі автомобіль. Які варіанти надання їх у користування працівникам? Як оформити використання працівниками службових автомобілів та якими будуть податкові наслідки? Про це та інше читайте у статті. Чимало підпри...
10.08.2022 640 0 0
Оновлення антитютюнового законодавства: що змінилося для закладів ресторанного бізнесу?
У чому проблема? Законодавство у сфері охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну постійно оновлюється. Не так давно був прийнятий черговий закон, що міняє правила і встановлює певні заборони у цій сфері. З 11.07.2022 набули чинності нові законодавчі норми, які торкнулися, зокрема...
25.07.2022 680 0 1
Оренда комунального майна в період війни: звільнення від орендної плати, зниження ставки, дострокове розірвання договору
Суть проблеми. Зараз багато орендарів опинилися в дуже скрутному стані. Доходи у них впали або відсутні, а за взяте в оренду майно як і раніше потрібно платити: адже договори були укладені на тривалі строки ще до початку війни. Тому і виникає чимало запитань, що стосуються таких договорів: про зниже...
25.07.2022 465 0 2
Обладнання простоює, здамо в оренду нерезиденту: документальні, митні та облікові акценти
Суть пробеми. Під час війни підприємство, що надає послуги з організації корпоративних заходів, опинилося у складному становищі. Мультимедійне обладнання (апаратура) для проведення таких заходів простоює, замовників із зрозумілих причин практично немає. Разом тим в цю апаратуру вкладено чимало кошті...
07.07.2022 880 0 0