Проект Закону про реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізацію фонду оплати праці
23.12.2014 154 0 0
На сайті ВРУ зареєстровано проект закону (реєстр № 1573), яким заплановано внести зміни, зокрема до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI(далі — Закон про ЄСВ) в частині застосування ставок ЄСВ до зарплати працівників за основним місцем роботи.
І. Змінами до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" пропонується до частини бази нарахування єдиного внеску, що перевищує двократний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), застосовувати ставку єдиного соціального внеску з понижуючим коефіцієнтом 0,4.
Якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), то сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), на чинну ставку єдиного внеску.
ІІ. З метою підвищення ефективності управління у сфері соціального страхування, скорочення та оптимізації витрат на управління, спрощення обслуговування застрахованих осіб і роботодавців, передбачається з 1 січня 2015 року створити Фонд соціального страхування України, об’єднавши Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань і Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
ІІІ. Передбачаються зміни до законодавства про оплату праці, адміністративного та кримінального законодавства, що сприятимуть легалізації заробітної плати та зайнятості, суть яких полягає у наступному:
1. Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору в письмовій формі та повідомлення Державної фіскальної служби про прийняття працівника на роботу.
2. У разі виявлення оформлення трудових відносин без укладення трудового договору, роботи на умовах неповного робочого часу при фактичному виконанні роботи повний робочий час приймається рішення про виплату працівникові заробітної плати не нижче середньої заробітної плати за відповідним видом економічної діяльності без урахування фактично виплаченої заробітної плати, про нарахування та сплату податку на доходи фізичних осіб та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за встановлений період роботи.
3. Передбачаються фінансові санкції для юридичних та фізичних осіб-підприємців у вигляді штрафу у розмірі від 1 до 30 мінімальних заробітних плат за допуск працівника до роботи без оформлення трудових відносин, оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, виплати заробітної плати без нарахування та сплати єдиного внеску та податків, порушення термінів виплати заробітної плати більш ніж за один місяць, виплати не в повному обсязі, недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці та порушення інших вимог трудового законодавства.
4. Запроваджуються штрафи для посадових осіб за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудових відносин; за незаконне звільнення працівника з роботи з особистих мотивів чи у зв’язку з повідомленням ним про порушення вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» іншою особою, а також інше грубе порушення законодавства про працю.
5. Збільшуються в 1,3-2 рази розміри штрафів за порушення порядку нарахування ЄСВ, порушення при поданні звітності щодо ЄСВ, подання недостовірних відомостей, несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску.
IV. Пропонується внести зміни до Законів України
«Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»,
«Про державну виконавчу службу»,
«Про тваринний світ»,
«Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини»,
«Про прокуратуру»,
«Про охорону навколишнього природного середовища»,
«Про Антимонопольний комітет України»,
«Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»,
«Про державний контроль за використанням та охороною земель»,
«Про захист рослин»,
«Про захист прав споживачів»,
«Про гідрометеорологічну діяльність»,
«Про мисливське господарство та полювання»,
«Про метрологію та метрологічну діяльність»,
«Про дипломатичну службу»,
«Про лікарські засоби»,
Лісового кодексу України,
«Про запобігання корупції»,
«Про Національне антикорупційне бюро України» замінивши норми про страхування працівників за рахунок коштів державного бюджету нормами про те, що вказані особи підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; а норми про виплати у разі загибелі або втрати працездатності за рахунок бюджету – нормами про вказані виплати за рахунок Фонду соціального страхування України.
Джерело: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/we...
Коментарі до матеріалу