Щодо здійснення ОТГ повноважень з контролю за додержанням трудового законодавства
13.04.2018 607 0 1
Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» затверджені Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (далі - Порядок контролю) та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю. Вищезазначена постанова набрала чинності 16.05.2017 року та оприлюднена у виданні «Офіційний вісник України» від 16.05.2017 № 38.
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 14.02.2018 р. N 252/0/101-18/283
Щодо здійснення ОТГ повноважень з контролю за додержанням трудового законодавства
Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 N 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» затверджені Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (далі - Порядок контролю) та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю. Вищезазначена постанова набрала чинності 16.05.2017 та оприлюднена у виданні «Офіційний вісник України» від 16.05.2017 N 38.
Пунктом 2 Порядку контролю визначено, що державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань інспекторами праці:
- Держпраці та її територіальних органів;
- виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад (з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, оформлення трудових відносин) (далі - виконавчі органи рад).
З метою забезпечення реалізації зазначених повноважень міські ради міст обласного значення, сільські, селищні, міські ради об'єднаних територіальних громад (далі - ОТГ) відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» можуть прийняти рішення:
- про створення структурного підрозділу, на який покладатиметься обов'язок здійснення контролю за додержанням законодавства про працю, визначення його чисельності та структуру;
- про введення посади (посад) з повноваженнями інспектора праці;
- про покладання обов'язків інспектора праці на одну (кілька) із існуючих посад (за умови можливості виконання інших повноважень без завдання шкоди для виконання контрольних функцій).
Відповідно до пункту 9 розділу «Прикінцеві положення «Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», яким внесено зміни до Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон N 1728), зокрема дію Закону N 1728 подовжено до 31 грудня 2018 року та змінено редакцію статті 6, згідно з якою дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час проведення заходів нагляду (контролю) органами, перелік яких установлюється Кабінетом Міністрів України. Станом на 12.02.2018 відповідний акт Кабінету Міністрів України про визначення такого переліку органів державного нагляду (контролю) не оприлюднено.
Відповідно до частини другої статті 3 Закону N 1728 позаплановий захід державного нагляду (контролю) здійснюється на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав та проводиться органом державного нагляду (контролю) за погодженням із Державною регуляторною службою України.
Виходячи із вищевикладеного, на сьогодні виконавчі органи міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад у разі надходження обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав повинні звертатись до Державної регуляторної служби України для відповідного погодження.
Директор Департаменту
О. Товстенко
Коментарі до матеріалу