Як вести облік операцій, здійснених за кошти субвенцій із місцевого бюджету
У ст. 91 Бюджетного кодексу (далі – БК) наведено перелік видатків, які можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів. Серед них – видатки на інші програми, пов’язані з виконанням власних повноважень, затверджені відповідною місцевою радою згідно із законом.
Як визначено ст. 26 та 43 Закону від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні», до компетенції сільських, селищних, міських, районних та обласних рад належить затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць та цільових програм.
Указані ради у своїх рішеннях передбачають субвенції державному бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів за КЕКВ 2620 «Поточні трансферти органам державного управління інших рівнів» або 3220 «Капітальні трансферти органам державного управління інших рівнів» з урахуванням того, які видатки планується проводити – поточні чи капітальні. При цьому напрями використання коштів визначаються програмою.
Як передбачено ст. 56 БК, бюджетні установи ведуть бухоблік відповідно до НБ(С)БОДС та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухобліку в порядку, установленому Мінфіном, у тому числі:
- Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203;
- Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219 (далі – Наказ № 1219);
- Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затвердженої Наказом № 1219;
- Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11.
Отже, суб’єкти держсектору відображають у бухобліку надходження та використання коштів субвенцій за їх економічною суттю.
Згідно з Порядком заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, затвердженим наказом Мінфіну від 28.02.17 р. № 307, суб’єкт держсектору відповідає за достовірність даних, наведених у фінзвітності.
Зверніть увагу: для забезпечення порівнянності показників форм фінзвітності зіставлення показників здійснюється виключно на підставі Методичних рекомендацій з перевірки порівнянності показників фінансової звітності суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 28.12.17 р. № 1170, які відповідають вимогам НП(С)БОДС.
Лист Мінфіну від 08.02.19 р. № 35220-06-5/3692.
Коментарі до матеріалу