Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Що з бюджетом ОТГ?

09.10.2019 763 0 0

Законом № 157 передбачено два механізми функціонування добровільного ОТГ, а саме: 

  • або бюджети територіальних громад, що об’єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду;
  • або приймається рішення про затвердження бюджету ОТГ на 2019 рік, який включатиме показники бюджетів відповідних територіальних громад, що об’єдналися.

 


ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 14.08.2019 р. № 16-06-06/13898

Державна казначейська служба України розглянула лист щодо об'єднання бюджетів до завершення року та в межах компетенції повідомляє.

Згідно із ч. 9 ст. 8 Закону від 05.02.15 р. № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (далі – Закон № 157) бюджети територіальних громад, що об’єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду з урахуванням особливостей, установлених цією частиною.
У розд. IV Закону № 157 визначено особливості виконання бюджету об’єднаної територіальної громади (далі – ОТГ), яка утворена 2019 року, зокрема:

  • сільська, селищна, міська ради, обрані ОТГ цього року, мають право прийняти рішення про затвердження бюджету ОТГ на 2019 рік, який включатиме показники бюджетів відповідних територіальних громад, що об’єдналися;
  • у разі прийняття вказаного рішення сільською, селищною, міською радами, обраними ОТГ цього року, приймаються рішення про втрату чинності рішеннями про бюджет відповідних територіальних громад, що об’єдналися.

Отже, Законом № 157 передбачено два механізми функціонування добровільного ОТГ, а саме: 

  • або бюджети територіальних громад, що об’єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду;
  • або приймається рішення про затвердження бюджету ОТГ на 2019 рік, який включатиме показники бюджетів відповідних територіальних громад, що об’єдналися.

Склад доходів бюджетів ОТГ визначено ст. 64, 691 та ч. 1 ст. 71 Бюджетного кодексу (далі – БК). Бюджетні рахунки для зарахування надходжень (податків, зборів, обов’язкових платежів) та міжбюджетних трансфертів до бюджету ОТГ відкриваються відповідно до БК, закону про Держбюджет, рішення відповідної ОТГ та бюджетної класифікації, затвердженої наказом Мінфіну від 14.01.11 р. № 11.

Для обслуговування місцевого бюджету та відкриття бюджетних рахунків за видатками ОТГ має подати до органу Казначейства за місцем обслуговування: рішення про затвердження бюджету ОТГ, програму соціально-економічного та культурного розвитку, цільові програми з інших питань місцевого самоврядування, затверджені рішенням про відповідний місцевий бюджет, мережу розпорядників нижчого рівня та отримувачів бюджетних коштів, які згідно з рішенням про відповідний місцевий бюджет уповноважені на виконання програм та заходів, що проводяться за кошти бюджету, розпис місцевого бюджету та відповідні планові показники.

Органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) ОТГ є правонаступниками активів і пасивів (зобов’язань) ОМС територіальних громад, що об’єдналися. Заходи щодо припинення внаслідок ліквідації ОМС територіальних громад, що об’єдналися, як юридичних осіб здійснює ліквідаційна комісія, яка утворюється новообраною сільською, селищною, міською радою (ч. 4, 7 ст. 8 Закону № 157).

Невикористані залишки коштів бюджетів ОМС, що об’єдналися, перераховуються до бюджету ОТГ на підставі розпорядчих документів ліквідаційної комісії.

Відносини між бюджетами ОТГ та держбюджетом визначаються згідно зі ст. 97, 99, 100, 102, 1032, 1034 і 108 БК.

Перерахування міжбюджетних трансфертів здійснюється органами Казначейства відповідно до вимог БК, закону про Держбюджет, рішення відповідної ради про місцевий бюджет та інших нормативно-правових актів України.

Бухгалтерський облік операцій із виконання бюджетів ОТГ ведуть органи Казначейства в порядку, установленому законодавством.
 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали