Кілька корисних порад, як перестати відкладати справи на потім
11.03.2017 333 0 0
У психології це явище називається прокрастинацією. Мається на увазі схильність відкладати на потім не тільки неприємні справи, а й думки. Приміром, вам знайомий такий стан, який можна назвати «я подумаю про це завтра»? При цьому, навіть сама ідея про негайне вирішення складного питання викликає неприємний дискомфорт? З-за подібних ситуацій багато людей втрачають корисні можливості і втрачають свої цілі, виконуючи непотрібні справи.
Уявіть, наскільки легше було б наше життя, якби ми навчилися переступати через «не можу» і «не хочу». Наскільки менше в ній стало б розчарувань, стресу, депресій і почуття провини.
Ми підготували для вас кілька стратегій, які дозволяють справитися з цією проблемою. Кожна з них пропонує ефективне рішення в залежності від того, чому ви відкладаєте неприємні справи.
1. Страх потерпіти невдачу
Спосіб вирішення: мотивація запобігання
Є два підходи до вирішення завдань. Перший полягає в пошуку користі від виконаних завдань. Приміром, якщо я успішно проведу презентацію проекту нашої компанії, я отримаю премію, а якщо буду ходити в спортзал, то до літа скину ще пару кілограмів.
У психології такий прийом називають мотивація просування. І це дійсно ефективно, але тільки в тому випадку, якщо ви оптиміст і рветеся досягати власних цілей. Але причина, про яку ми говоримо, полягає в іншому, а саме – страх не впоратися. В такому разі, неспокій та сумніви повністю підривають нашу мотивацію і ми вирішуємо виконати це справа пізніше.
Але нам все ж потрібно якось мотивувати себе, базуючись на сумнівах. І такий спосіб є, він називається – мотивація запобігання. Мова йде про те, що нам потрібно концентруватися не на вигодах, а на уникнення втрат.
У такому випадку потрібно розраховувати не на премію, а на те, що якщо я не зіпсую презентацію, мій начальник мене не звільнить. Коли ми зосереджені на запобігання втрат, ми розуміємо всю важливість роботи і беремося за справу чим раніше, тим краще.
Це і справді не дуже приємне рішення, адже доведеться працювати в страху. Не дуже весело, зате дуже ефективно!
2. Сьогодні немає бажання займатися цим
Спосіб вирішення: забудьте про бажаннях і просто почніть
Психологами доведено, що якщо людина говорить, що «він не може вставати рано», «він не може працювати по 8 годин на добу», «він не може ходити в спортзал», то насправді йому просто не хочеться. Адже фізично нам нічого не заважає, просто бажання немає. «Найскладніше в будь-якій справі – почати його робити».
Нам чомусь здається, що мотивована людина – це той, хто займається улюбленою справою. Але немає. Мотивована людина – це той, хто фокусується на досягненні цілей, а не на самому процесі. Звичайно ж, буде добре, якщо вам вдасться і отримувати задоволення від того, що ви робите. Але це необов'язково.
Багато відомі художники, письменники, вчені домоглися успіху, тому, що вони працювали певну кількість годин в день, незалежно від наявності натхнення.
Тому, якщо вам не хочеться робити і ви вирішили відкласти завдання до кращих часів, згадайте, що бажання – це не обов'язково. І кожен раз промовляйте про себе вислів відомого художника Чака Клоуза: «Натхнення для любителів. Ми просто працюємо кожен день».
3. Завдання нудне і важке
Спосіб вирішення: планування ситуації заздалегідь
Дуже часто ми робимо важливу роботу, як кажуть, в останній день. Студенти найкраще знайомі з цією ситуацією, коли в останню ніч перед іспитом вони намагаються вивчити повний річний курс. При цьому ми намагаємося вирішити проблему силою волі: «наступного разу я буду готуватися заздалегідь». Але якщо б у вас було достатньо сили волі, ви б не відкладали підготовку і в цей раз.
Для того, що б приступити до виконання важливого завдання, потрібно все добре розпланувати. Наприклад:
«Сьогодні о 16:00 я відкладаю всі непотрібні справи, вимикаю телевізор і починаю готується до іспиту».
Або:
«Якщо під час співбесіди мені не оголосять розмір заробітної плати, я запитаю про це сам».
Якщо ви моделюєте ситуацію і при цьому заздалегідь приймаєте важливе рішення, то вам буде легше діяти, коли це буде потрібно. Планування прискорює роботу і позбавляє від невпевненості в собі.
Джерело: http://hyser.com.ua/
Коментарі до матеріалу