Як в Україні будуть допомагати експортерам
30.03.2017 156 0 0
Відповідно до розробленої урядом стратегії, Україна має намір рухатися в бік виробництва та експорту переробленої продукції і наукоємних послуг.
Вчора Міністерство економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) презентувало стратегію розвитку міжнародної торгівлі, яка розроблена разом з експертними організаціями та бізнес-асоціаціями. У відомстві впевнені, що українські підприємці недовикористовують свій експортний потенціал. Мовляв, щороку вони могли б продавати за кордон продукції і послуг на мільярди доларів більше. Зокрема, США, Німеччини, Великобританії, Франції, Японії і ще 70 країн.
Таке недовикористання, з одного боку, пов'язано з регуляторними бар'єрами, наприклад, валютним регулюванням або непрозорими дозвільними та контрольними процедурами, кажуть у МЕРТ.
Істотно вплинув на ситуацію і свого роду інформаційний вакуум. Адже експортери часто скаржаться, що їм банально складно знайти інформацію про стан зовнішніх ринків, про вимоги сертифікації, що вже говорити про пошук партнерів.
Які сектори будуть розвивати?
Міністерство пропонує сфокусуватися на розвитку семи ринків: харчової промисловості, інформаційних і комунікаційних технологій, технічному обслуговуванні та ремонті повітряних суден, виробництві запчастин і комплектуючих виробів для аерокосмічної та авіаційної промисловості, машинобудуванні, «креативних» послуг і туризму.
Стимулювання цих семи секторів сприятиме інноваціям, створення доданої вартості, а також дозволить розвиватися малому і середньому бізнесу, впевнені в Мінекономрозвитку.
Інформаційні технології і харчова промисловість вже є успішними на зовнішніх ринках. Машинобудування і аерокосмічна галузь, які раніше лідирували, в останні роки істотно сповільнилися через часткову втрату найбільшого ринку збуту — Росії, а тому вимагають плану і часу для переорієнтації. «Креативні» послуги та сектор туризму поки результатами не вражають, але у Мерт впевнені, що потенціал є.
Що будуть робити для розвитку експорту?
Експорт не функціонує сам по собі. Він залежить від транспортної сфери, митного, валютного, технічного регулювання. Пов'язаний з освітою, трудовими ресурсами, інноваціями, інвестиціями, а також кредитуванням. Зараз кожна з цих сфер живе згідно з власною логікою. Іноді вони зовсім не перетинаються, розвиваючись у паралельних площинах». Структурувати цей хаос може тільки спільна і злагоджена робота держорганів, бізнес-асоціацій, консультантів і експертів, а також самих підприємств-експортерів.
Мінекономрозвитку разом з експертами розробило план дій щодо експортного розвитку, поставивши три мети і 56 завдань на найближчі п'ять років.
Багато з них, правда, передбачають створення ще низки стратегій, планів підтримки і нарощування інституційного потенціалу, механізмів стимулювання та концепцій імплементації. Бо чого точно не варто очікувати, так це quick win і колосального зростання експортної виручки через п'ять років.
Детальніше: http://hyser.com.ua/
Коментарі до матеріалу