Як працює інтернет-бізнес в Україні
30.01.2017 606 1 0
Підприємці, які хочуть відкрити свій власний бізнес, в даний час все частіше дивляться в бік інтернет-середовища. При цьому, вони стикаються з безліччю юридичних аспектів, пов'язаних не тільки з веденням бізнесу в Україні, але і з веденням його у віртуальному просторі. Учасники бізнес-зустрічі «E-meeting : закони, податки, відповідальність в E-commerce» — юристи-практики та профільні фахівці — постаралися відповісти на ці питання, а також розібрали кейси деяких гравців на ринку електронної комерції України.
Насамперед, експерти обговорили прийнятий у вересні 2015 року Закон «Про електронну комерцію». Безумовно, для бізнесу, який працює в інтернеті, прийняття закону стало позитивним моментом. Адже він врегулював базові аспекти, що стосуються ведення торгівлі онлайн. Однак багато сфер, як то регулювання транскордонної передачі даних, захист інтелектуальної власності, регулювання дистанційної торгівлі все ще потребують вдосконалення.
Практикуючі юристи заявляють, що відносини в сфері онлайн-торгівлі, дуже динамічні. І законодавче регулювання часто відстає від вимог ринку.
Найважливішим на їх сайтах є захист персональних даних користувачів. Вона також зазначила, що на сьогоднішній день наріжним каменем є ідентифікація продавця на сайті.
Яка інформація повинна бути розміщена на сайті інтернет-магазину:
повне найменування юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові ФОП;
адреса підприємства або місце реєстрації ФОП;
адреса електронної пошти;
ідентифікаційний код юридичної особи або ФОП;
якщо діяльність передбачає Ліцензію серія, номер, строк дії та дата видачі;
порядок формування кінцевої вартості товару з включення (не включення) певних податків у вартість товару;
інформація про вартість доставки.
При цьому, такий же перелік інформації має міститися при розсилці потенційним споживачам електронних повідомлень (email-розсилки) з комерційними пропозиціями.
Інтернет-магазини в Україні — це в більшій частині фізособи-підприємці, 2 група платників єдиного податку. Найчастіше вони працюють без РРО, тобто мають оборот до 1 млн грн. Прийом платежів здійснюється на особисту картку. При цьому юрист нагадала, що використовувати поточні рахунки фізичних осіб для проведення операцій, пов'язаних із здійсненням підприємницької діяльності, забороняється.
Фінмоніторинг у банках буває двох видів: обов'язковий і внутрішній. Обов'язковому фінмоніторингу підлягають операції, сума яких дорівнює або перевищує 150 тисяч грн і мають хоча б один з наступних ознак:
переказ грошей на рахунки в офшорні зони;
купівля-продаж за готівку чеків, дорожніх чеків тощо;
фінансові операції з готівкою (внесення, переклад, факс);
переказ коштів за кордон за договорами ЗЕД, крім тих, які передбачають фактичні поставки товарів на митну територію України.
Також особлива увага приділяється юридичним особам або фізичним особам-підприємцям, період діяльності яких ще не перевищив трьох місяців. А також якщо операції на зазначеному рахунку не здійснювалися з дня його відкриття.
Внутрішньому фінмоніторингу підлягають фінансові операції, якщо виникають підозри, засновані на критеріях ризиків. Їх визначає суб'єкт первинного фінмоніторингу, тобто обслуговуючий банк. До таких ознаками, наприклад, відноситься регулярне (більше трьох разів на місяць) зняття готівки з рахунку клієнта з попереднім зарахуванням на рахунок грошових коштів.
Законотворці швидше почують і відреагують на заяву якогось галузевого об'єднання, ніж безпосередньо підприємців.
Крім того, головна складність — це відсутність ефективної комунікації між бізнесом і депутатами. Наприклад, до прийняття закону про електронну комерцію представники Парламенту зверталися до підприємців з проханням надати консультації та внести правки у законопроект. Однак довгий час відповіді не надходило.
В рамках заходу відбулася панельна дискусія на тему «Вся правда про накладений платіж».
Післяплата є самим популярним способом оплати серед чеських покупців (35% замовлень). На другому місці за популярністю — банківський переказ (32%). Картою на сайтах торговців свої замовлення сплачують лише 7% інтернет-покупців. У зв'язку з популярністю післяплати, наявність цього способу оплати в переліку платіжних можливостей в інтернет-магазині обов'язково. Чеські онлайн-торговці користуються послугами декількох кур'єрських компаній, Чеської пошти, а також мають свої точки видачі.
Українські логістичні оператори, які брали участь у дискусії («Нова пошта», Meest Express, «Ін Тайм») розповіли про послуги післяплати, яку вони надають клієнтам у співпраці з банками або небанківськими фінансовими установами (згідно з поточним законодавством). На сьогоднішній день ліцензію на поштовий переказ грошових коштів має тільки «Укрпошта». Тому гравці ринку висловили надію на те, що їх пропозиція візьмуть до уваги і нададуть всім логістичним компаніям можливість надавати послугу переказу коштів без посередників.
Джерело: http://hyser.com.ua/business_and_fina...
Коментарі до матеріалу
Відсортовано: по часу за популярністю
Всього коментарів 1