Як малому бізнесу виходити на міжнародні ринки
13.10.2017 130 0 0
Існує думка, що вихід на нові міжнародні ринки - це дорого і складно, а для малого бізнесу і зовсім нереально. Дмитро Швець, партнер з розвитку бізнесу консалтингової компанії Start Global, руйнує стереотип і розповідає, як підприємцям зробити перший крок і почати торгувати з іншими країнами
Колись давно, років п'ять-сім тому, я був на конференції з корпоративної соціальної відповідальності в Швеції. Мене тоді вразили і надихнули кейси крихітних шведських компаній, які вели глобальний бізнес. Чоловік і дружина, яка замовляє сорочки у непальського майстра і продає їх в ЄС. Дівчина ювелір з контрактним виробництвом прикрас по її дизайну в Чехії. Хлопці з туристичною сонячною батареєю, вироблену з їх дизайну в Польщі і продажами по всій Європі. Мислити глобально, це те, чого не вистачає українському бізнесу, думав тоді я. Але буквально вчора я зустрів невелику українську компанію з IТ рішенням для ТРЦ, яке вони впровадили в ОАЕ.
Український малий бізнес почав мислити глобально, і я хочу абсолютно безоплатно поділитися знаннями, які ми роками напрацьовували в Start Global.
Існує думка, що дослідження ринків, це дорого і доступно тільки для великих компаній з величезними бюджетами. Це не так. Залежно від ваших масштабів можна вибрати шлях, який подужає той, хто йде.
Отже, для невеликої розвідувальної операції досить вашої команди, комп'ютера з доступом в інтернет, а при бажанні невеликий бюджет на подорож.
Для швидкого дослідження є кілька типів інструментів.
Інструмент перший - вторинні джерела
На мій превеликий розчарування консультанта, ми перестали бути хранителями таємних знань. BigData і інтернет зробили свою брудну справу і тепер величезні масиви інформації доступні онлайн абсолютно безкоштовно.
Таким чином, зайшовши на ресурс Trade Map ви знайдете статистику по потокам імпорту та експорту країн світу. Дуже детальну статистику за різними напрямками можна знайти на сайті Евростатата.
Дані по світовій макроекономіці можна знайти на сайтах Світового банку і Google Public Data.
Дані по ринках і компаніям можна знайти в річних звітах публічних компаній. Зручний пошук за такими звітами надає сайт комісії з цінних паперів США.
Ну і на закуску, глобальні консалтингові компанії такі, як Accenture, EY, BCG і т. Д. Часто публікують досить повні звіти по різних ринків.
Інструмент другий - первинні джерела
Один з варіантів первинних джерел інформації, це проведення опитування.
Досить дорогий і трудомісткий процес. Але в масштабах перевірки гіпотез цілком доступний малому бізнесу.
В цьому випадку дуже важливо правильно скласти опитувальник і уникати питань, які підводять до потрібного вам відповіді.
В першу чергу складіть список всіх корисних контактах в потрібних країнах, які вже у вас є. Це можуть бути друзі, знайомі сім'ї, однокласники, одногрупники та колеги по минулій роботі. Згадайте теорію шести рукостискань.
Якщо раптом ви не знайшли контакти серед знайомих, чи не сумуйте і йдіть в соцмережі: Facebook, LinkedIn, Xing і інші. При правильно складеному запиті, який цікавий опитуваному, будуть люди, які відгукнуться на ваш запит.
Інструмент третій - джерела недосліджені
Чуйка. Інтуїція і інші надприродні здібності. Теж допустимі, але дуже важливо не базуватися тільки на них. У кожному з вас вже зберігається велика кількість досвіду і знань, які ваша підсвідомість відмінно застосовує до нових ситуацій. Прислухайтеся до себе, а потім застосовуйте науковий підхід до повторному огляді відчуттів. І "щоб із вами сила" (с).
Джерело: https://delo.ua/business/kak-bjudzhet...
Коментарі до матеріалу