• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации

Uteka

Я ищу...

Где искать:

расширенный поиск
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Субсидії та пільги: останні зміни у законодавстві

Український уряд нещодавно переглянув умови надання пільг тапорядок нарахування субсидій. Зміни у визначення категорійпільговиків суттєві, адже пільги збереже приблизно третина, іншапільги втрачає і ще частина має підтвердити своє право на пільги післянадання відповідних документів. Оскільки саме з цих питань дужебагато звернень різних категорій громадян до органів влади запоясненнями, тому необхідно всім, хто планує користуватисядержаними дотаціями на оплату житлово-комунальних послуг надатидодаткову інформацію.

Отже, спочатку про пільги. Відповідно до документу, порядок надання пільгзалишиться незмінним для учасників бойових дій, інвалідів війни I-III груп;реабілітованих осіб; опікунів дітей померлого громадянина, смерть якого пов'язана з ЧАЕС, а також ветеранів військової служби,органів внутрішніх справ, пожежної охорони, держслужби спецзв'язку, податкової міліції та СБУ (або ж вдів і вдівців). Їм пільгибудуть нараховані автоматично. Представники інших категорій (серед них - учасники війни, діти війни, жертви нацистськихпереслідувань, особи з особливими трудовими заслугами, багатодітні сім'ї, міліціонери на пенсії та інші) можуть звернутися доорганів соцзахисту для перерахунку. «Потрібно протягом місяця, тобто до вересня, подати декларацію про доходи у відділсоцзахисту населення. Це необхідно для того, аби показати загальний прибуток родини і підтвердити право на пільгу. Встановленанорма 1 710 грн на одну особу», - повідомив провідний економіст-консультант КП «УМГ» Юрій Сохань.

Ті, кому пільга буде скасована, можуть звернутися за субсидією. Аби її отримати, потрібно подати декларацію про доходипільговика та членів його сім'ї. Якщо всі вони є непрацюючими пенсіонерами, управління соцзахисту розрахують доходи івизначать право на пільги автоматично, без особистого звернення до райуправлінь праці та соцзахисту. У деяких випадках,скасування пільг буде вигідною для людей, хоча таких менше.

Якщо пільговики проживають самі, це буде для них вигідніше. Оформивши субсидію, вони можуть виграти. Але якщо вонипроживають спільно з тими, хто не має права на пільги, багато втратять. Прикладом, діти війни мають право на 25 відсотків пільг,це вже прописано в платіжках. Якщо ж вони проживають спільно з працюючими дітьми, і середній дохід перевищує прожитковиймінімум, тоді вони не отримують ні субсидію, ні пільги. Якщо учасник війни - він має 50% пільг, якщо це учасник бойових дій - 75%, а якщо інвалід - 100%. Тепер сума платіжок збільшиться рівно на цю пільгу. «У серпні всі пільговики отримають платіжки на повнуоплату рахунків, проте якщо умови оформлення пільг для них не змінилися, чи вони підтвердили своє право на неї, у наспаномумісяці відбудеться перерахунок», - заспокоїв пенсіонерів Юрій Сохань.

Тим категоріям громадян, яким необхідно підтвердити право на пільгу краще мати при собі довідку про доходи, яку можнаотримати за місцем роботи. «Здавати декларації треба в управління соціального захисту населення за адресою: м. Київ, вул.Янтарна, 12-А. Прийомні дні понеділок та четвер з 9:00 до 16:30. Прийом відбуватиметься у чотирьох кабінетах: 22, 23, 30 та 31.Телефон для довідок 450–04–74», - повідомив Юрій Сохань.

Порядок оформлення субсидій також дещо змінився. Під час розгляду заяв, які надійшли, стало зрозуміло, що введений порядокпотребує доопрацювання. Наприклад, в частині декларування сім'ями своїх доходів. Отже, що нового в оформленні субсидій

Зміна перша:тепер не потрібно вказувати в деклараціях суму доходів. Перші місяці застосування нового механізму показали, щонаші співгромадяни не готові декларувати свої заробітки: було допущено багато арифметичних помилок, в основному черезнезнання. Людей просили заново заповнити декларацію. Але через це процедура оформлення субсидії затягнулася. Тепер удекларації достатньо написати, який вид доходу(зарплату, пенсію, стипендію і так далі) отримує людина.

Зміна друга:скасована норма щодо повернення в подвійному розмірі зайво нарахованої житлової субсидії у разі поданнядокументів з недостовірними відомостями про доходи.

Зміна третя:вирішено не включати до сукупного доходу сім'ї деякі види допомоги. Не враховуватимуться благодійна допомога(отримана від місцевих органів влади, фондів і так далі) і багато видів одноразових виплат. Наприклад, допомога ветеранам доДев’ятого травня, при народженні дитини, на оздоровлення, матерям-героїням, на поховання, допомога, яку отримує сім'я воїна,загиблого в зоні АТО, а також одноразові виплати сім'ям з місцевих бюджетів.

Зміна четверта:уряд дав людям можливість за їх бажанням вказувати доходи не за рік чи півроку, а за три попередніх місяці.

Зміна п'ята:для пенсіонерів період, за який враховуються доходи, взагалі скоротили до одного місяця. Тобто їм субсидіяпризначається з урахуванням сум, отриманих у місяці, який передував зверненню.

Зміна шоста:уряд надав приватним підприємцям можливість звертатися за субсидіями. «Справа в тому, що підприємці -платники єдиного податку першої, другої і третьої груп - вказували в деклараціях свій валовий дохід, який був досить значним і невраховував їх витрат. Тому люди, які займаються бізнесом, не могли отримувати субсидії. Нині для тих, хто платить єдинийподаток, встановлений фіксований рівень доходу, який буде враховуватися при призначенні субсидії», - зауважив Юрій Сохань.

Зміна сьома:вирішено питання, як призначати субсидію в разі раптової смерті власника житла. Відомо, що процес оформленняспадщини може займати від півроку до декількох років. І весь цей час сім'я фактично позбавляється права на субсидію, адженезрозуміло, кому належить квартира чи будинок. Уряд дозволив призначати таким сім'ям субсидію за рішенням комісії примісцевих органах влади. Оформляти допомогу будуть на одного з працездатних членів родини, зареєстрованих на цій житлоплощі.

Ще одним важливим моментом є те, що уряд зобов'язав Мінрегіонбуд, Міненерго і «Укрпошту» до 1 вересня (тобто напередодні опалювального сезону) ще раз розіслати всім громадянам бланки нових декларацій і заяв про оформлення субсидії.

Звісно, втрачати пільги не дуже приємна ситуація. Пільга - це те, що було в людини практично назавжди, а субсидії надаються не всім. Але уряд вказує на той факт, що в Україні важкі економічні часи. Важкі умови для зменшення соціального навантаження на бюджет країни виставляють зовнішні кредитори. І уряд змушений йти на непопулярні кроки. Будемо мати надію, що коли економічна ситуація стабілізується, соціальні гарантії повернуться до незахищених верств населення.

Бланки і зразки заповнення заяви та декларації длязвернення за субсидією:

Заява про призначення житлової субсидії

Zayava.doc

Скачать

Декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії

Declaracia (1).doc

Скачать

Заява про призначення житлової субсидії (ЗРАЗОК ЗАПОВНЕННЯ)

Zayava_zrazok.doc

Скачать

Декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (ЗРАЗОК ЗАПОВНЕННЯ)

Declaracia_zrazok.doc

Скачать

Інструкція

про порядок заповнення бланку

Заяви про призначення житлової субсидії

1. Заяву заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг). Особи, які орендують житло, додають до Заяви договір найму (оренди) житла.

2. У правому верхньому куті має бути зазначено назва місцевого управління соціального захисту населення, до якого подаєтьсяЗаява.

3. У заяві зазначаються відомості про особу: прізвище, ім’я по батькові, зареєстроване місце проживання (для орендарів – фактичнемісце проживання) із зазначенням адреси житла: поштовий індекс, населений пункт, вулиця, номер будинку, квартири),контактний номер телефону, реквізити паспорта громадянина України (серія, номер, ким і коли виданий), реєстраційний номероблікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).

4. У Заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначати субсидію:

- на оплату житлово-комунальних послуг;

- на придбання твердого палива та скрапленого газу (у разі коли житлове приміщення не забезпечується електро-, тепло- абогазопостачанням для опалення).

Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, необхідно підкреслитивсе.

5. У Заяві необхідно вказати відомості про житлово-комунальні послуги, якими користується сім’я, зокрема:

1) у графі „Номер особового рахунку” – номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг, платіжномудокументі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;

2) у графі „Найменування організації, що надає послуги” – назву організації, що міститься у договорі про надання послуг,платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;

3) у графі „Примітки” зазначається наявність або відсутність засобів обліку, а саме: „є лічильник”або „немає лічильника”.

6. У Заяві необхідно відмітити чи розглядати питання призначення субсидії комісією, створеною місцевими органами влади, щоздійснюється на підставі обстеження умов проживання сім’ї.

Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:

- заявник є непрацездатною особою, проживає один і бажає отримати субсидію на збільшену площу житла;

- особові рахунки відкриті на особу, яка не зареєстрована;

- у складі сім’ї є особи які зареєстровані але не проживають у житловому приміщенні;

- сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги на суму, яка на час купівлі(оплати) перевищує 50 тис гривень.

7. Відомості, зазначені у Заяві, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Заяви.

Звертаємо увагу, що для громадян, які вже одержують субсидію, додатково надавати документи для їїпризначення непотрібно.

Інструкція

про порядок заповнення бланку

Декларації про доходи і витрати осіб,

які звернулися за призначенням житлової субсидії

Декларацію заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (абоособа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг.

У правому верхньому куті зазначається назва місцевого управління соціального захисту населення до якого подається Декларація.

У розділі І:

У позиції 1 вказується: прізвище, ім’я по батькові особи, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послугза місцем реєстрації (або особи, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг).

У позиції 2 необхідно зазначити загальну та опалювальну площу житлового приміщення (кв. метрів), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.

У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті вексплуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначенням прізвища, ім’я по батькові, датинародження, серії та номера паспорта, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі „Примітки” можливо зазначити,що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

У розділі ІІзаповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога, стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції, дивіденди, тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік (12 місяців 2014 року). Дохід може бути вказаний і за попередні три місяці, але при цьому особа має надати довідки про доходи за цей період.

Звертаємо увагу, що відтепер у Декларації непотрібно вказувати розмір доходу, а зазначається лише вид доходу та найменування організації, де отримано такий дохід, а для фізичних осіб-підприємців – група платника єдиного податку.

У розділі ІІІвказується інформація про осіб, які здійснили одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.

Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації..

Міністерство соціальної політики України

Джерело:http://vyshneve.org/component/content...

Комментарии к материалу

Отсортировано: по времени по популярности

Всего комментариев 1

Лучшие материалы