Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Що таке ProZorro і як з ним працювати

Лариса Лузінська,
аналітик відділу нових проектів системи електронних державних закупівель «ProZorro»

 Нещодавно ми дізналися про те, що закупівлі задержавні кошти слід проводити насайті «ProZorro». Що це засайт ічи насправді слід проводити держзакупівлі тільки наньому?

Про що мова Далеко не всі чули про систему електронних публічних закупівель «ProZorro». Але, як то кажуть, «незнання не звільняє від відповідальності», бо проект Закону про публічні закупівлібуло ухвалено в грудні 2015 року і саме він передбачає повний перехід на систему електронних державних закупівель «ProZorro» до кінця серпня 2016 року.

Проект «ProZorro» має дві основні мети: зменшити корупцію в сфері державних закупівель шляхом надання громадськості доступу до моніторингу процесу проведення тендерів та надати можливість замовнику отримати максимально вигідну комбінацію ціни та якості шляхом залучення нових учасників та підвищення довіри бізнесу до державних закупівель в цілому.

Пілотна версія почала працювати ще в лютому 2015 року. Відтоді ж можна зареєструватися в системі і спробувати, як вона працює. Ми радимо зробити це вже зараз, коли у вас є право на помилку.

Практичні рекомендації Тим, хто хоче вже зараз розпочати роботу на «ProZorro», насамперед слід ознайомитись із загальною концепцією роботи системи на сайті www.prozorro.org.

Спочатку ви маєте обрати майданчик, де вам буде відкритий персональний кабінет, через який можна оголосити закупівлю. Наразі функціонує 6 майданчиків, і ще 5 має долучитись до «ProZorro» найближчим часом. Тож ви маєте змогу зареєструватись на одному чи кількох майданчиках, підключених до системи «ProZorro». Інформація з центральної бази даних дублюється на всіх майданчиках, тож не важливо, з якого з них ви подаєте оголошення про закупівлю.

Наступний етап — затвердження внутрішнього положення про здійснення електронних закупівель. Приклад такого положення ви знайдете на нашому сайті. Достатньо просто внести до нього зміни з урахуванням специфіки роботи вашої установи.

Практичні поради Для вас ми підготували кілька практичних порад, як зробити допорогові закупівлі більш ефективними та отримати максимальне поєднання ціни та якості.

1. Обов’язково проведіть моніторинг ринку, щоб точно визначити ціну предмета закупівлі. За вами залишається право запросити до участі потенційних постачальників. Ви можете направити їм лист з посиланням на оголошені торги.

2. Визначте предмет закупівлісаме за 5 знаком ДК 016:20103. Важливо, щоб назва предмета закупівлі в оголошенні, вказаний код ДК 016:2010, код ДК 021:2015та найменування товару в доданій до оголошення документації співпадали. Постачальник при цьому отримає повідомлення про актуальні торги за кодом ДК 021:2015, тому важливо максимально точно визначити предмет закупівлі саме за кодом ДК 021:2015.

3. Ретельно пропишіть специфікацію, окрім назви товару, вкажіть технічні характеристики. Якщо ви вказуєте конкретного виробника або марку товару, то обов’язково напишіть «або еквівалент».

4. Залиште два дні на уточнення умов закупівлі, це дасть учасникам можливість звернутися до вас із запитаннями щодо торгів, що підвищить якість пропозиції. Ви ж у свою чергу зможете внести зміни до закупівлі замість того, щоб відміняти торги.

5. Кваліфікаційні вимоги до постачальника мають бути мінімальними і обґрунтованими. Не вимагайте всі довідки та документи, які ви просите надати при здійсненні вищепорогових закупівель. Також встановлюйте реальні строки для надання оригіналів документів (не менше 2 – 3 робочих днів).

Ми рекомендуємо оголошувати торги на суми не менше 3000 грн. Торги можуть бути неефективними, оскільки менші суми не є привабливими для потенційних учасників.

Бажаємо успіху. І пам’ятайте, що ми завжди готові прийти вам на допомогу і відповісти на усі ваші запитання.

1Проект Закону України «Про публічні закупівлі» від 30.11.2015 р. № 3559 ухвалено Верховною Радою 25.12.2015 р. (наразі Закон готується на підпис Президенту).

 2Про особливості визначення предмета закупівлі у 2016 році ми писали у газеті «Бухгалтерія: бюджет» № 5/2016, с. 13.

 3Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010, затверджений наказом Держкомрегулювання від 11.10.2010 р. № 457.

 4Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015, затверджений наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 р. № 1749.

Джерело: http://buhbudget.com.ua/ua/journal/bu...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
27.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики Актуальные счета для уплаты налогов Предлагают вернуть 100 % бронирование для критически важных предприятий Минцифры изменила критерии определения критически ...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
Новое
02.06.2025
Расширен перечень оснований для завершения валютного надзора по экспортным операциям
Изменения нормируют правовое поле для завершения банками валютного надзора за соблюдением резидентами предельных сроков расчетов по экспортным операциям, которые предусматривают предоставление иностранными банками гарантий/контргарантий. НБУ, учитывая обращение банковского сообщества, расширяет пере...
02.06.2025
Критические для нужд ВСУ предприятия смогут бронировать 100 % работников
Изменения к Порядку бронирования военнообязанных расширяют возможности сохранения кадрового потенциала для предприятий, обеспечивающих обороноспособность страны во время военного положения. Больше по теме: Алгоритм разбронирования работников через Дію Изменения в бронировании с 05.03.2025 30 мая К...
30.05.2025
Документы, вступившие в силу с 26 мая по 1 июня 2025 года
Документы, которые вступили в силу на этой неделе и пригодятся при ведении хозяйственной деятельности. Постановление КМУ от 21.05.2025 № 588 «Об утверждении Порядка государственной регистрации опасных факторов» Постановление КМУ от 23.05.2025 № 595 «Об утверждении Порядк...
Лучшие материалы