Оскаржити дії контролюючого органу і стягнути у держави компенсацію за заподіяну шкоду стане легше
20.11.2015 242 0 0
У рамках Дня економічного розвитку та дерегуляції, який відбувся у Верховній Раді України нещодавно, депутатами прийняті за основу законопроекти, які несуть нове бачення взаємодії системи державного нагляду (контролю) і бізнесу.
У них йдеться про додаткові правові гарантії для запобігання надмірного втручання контролюючих органів, коригування умов відшкодування шкоди заподіяної юридичній особі чи фізичній особі-підприємцю, про порядок оскарження постанов розпоряджень приписів посадових осіб, конкретизуються обсяги повноважень контролерів, підвищується відповідальність контролера за зловживання повноваженнями та багато інших норм, спрямованих на забезпечення захищеності суб’єктів господарювання.
«Якщо раніше бізнесу потрібно було доводити контролюючим органам свою невинуватість, то новим законодавством пропонується закріпити презумпцію правомірності поведінки суб’єкта господарювання і заставити контролера довести необхідність перевірки. Така презумпція невинуватості того кого перевіряють перед тим хто перевіряє дасть змогу втілити нову філософію у стосунках контролюючих органів та бізнесу», - прокоментувала нововведення Голова ДРС Ксенія Ляпіна.
Крім того, законопроектами передбачено:
проектом Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю)» (реєстр. № 2531а від 27.08.2015, внесеним Урядом України -
створення Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) з інформацією про всі заходи державного нагляду (контролю);
підвищення відповідальність посадових осіб органів державного нагляду (контролю);
встановлення єдиного порядку стягнення адміністративно – господарських санкцій, які застосовуються органами державного нагляду (контролю) за фактами встановлених порушень,
розміщення на офіційних веб-сайтах органів державного нагляду (контролю) нормативно-правових актів, дотримання яких перевіряється під час здійснення заходів контролю.
проектом Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання здійснення окремих напрямів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (реєстр. № 2422а від 21.07.2015, ініціатор законопроекту СергійКіраль) ‒
конкретизація обсягу повноважень органів державного контролю (нагляду) у сфері господарської діяльності з одночасним підвищенням їх відповідальності за перевищення чи зловживання такими повноваженнями (коригується порядок повного чи часткового зупинення роботи підприємств, об’єктів та окремих виробництв; обов’язки фізичних та юридичних осіб виконувати приписи і розпорядження посадових осіб контролюючих органів);
формування єдиної системи нормативно-правового регулювання при здійсненні державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
впровадження додаткових правових гарантій для запобігання незаконному чи надмірному втручанню органів державного контролю (нагляду) у здійснення господарської діяльності суб’єктами господарювання (коригуються умови відшкодування шкоди, заподіяної юридичним та фізичним особам внаслідок незаконного застосування санкцій; порядок оскарження постанов, розпоряджень, приписів посадових осіб контролюючих органів тощо).
проектом Закону «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо лібералізації системи державного нагляду» (реєстр. № 2418а від 21.07.2015, ініціатори законопроекту: Сергій Кіраль, ВікторГаласюк, Юрій Соловей) -
поширення дії Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на відносини, що виникають під час здійсненні заходів державного нагляду (контролю), які раніше були виведені з-під сфери його дії, а саме у сферах які відносяться до: державної фіскальної служби, державного нагляду за дотриманням вимог ядерної безпеки; державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації; державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення;
розширення переліку основних принципів державного нагляду (контролю), зокрема закріплення презумпції правомірності поведінки суб’єкта господарювання та недопущення встановлення планових показників чи будь-якого іншого планування щодо притягнення суб’єктів господарювання до відповідальності;
розширення положень щодо консультативної підтримки суб’єктів господарювання органами державного нагляду (контролю); звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання, якщо вони діяли відповідно до консультації органу державного нагляду (контролю).
Джерело: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publ...
Комментарии к материалу