Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

В структурных подразделениях несколько кассовых аппаратов: сколько итоговых НН составлять

15.11.2019

Плательщик НДС - головное предприятие, в состав которого входят филиалы/структурные подразделения, использующие кассовые аппараты, но которым не делегировано право составления налоговых накладных, может:

  • составлять отдельные налоговые накладные по ежедневным итогам операций по показателям каждого кассового аппарата структурного подразделения (филиала);
  • составлять одну налоговую накладную по ежедневным итогам операций по показателям всех кассовых аппаратов в структурных подразделениях (филиалах).

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 24.10.2019 р. № 988/6/99-00-07-03-02-15/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо порядку складання платником ПДВ - головним підприємством податкових накладних за щоденними підсумками операцій у разі наявності в структурних підрозділах (магазинах), яким не делеговано право складання податкових накладних, декількох касових апаратів та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 розділу V ПКУ на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПКУ термін.

Згідно з пунктом 201.4 статті 201 розділу V ПКУ податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), зокрема, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Відповідно до пункту 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі - Порядок № 1307), податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника ПДВ.

Якщо не зареєстровані платниками ПДВ філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних.

Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника ПДВ.

Згідно з пунктом 14 Порядку № 1307 податкова накладна складається за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

  • здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу /реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
  • виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), за винятком тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
  • надання платнику податку касових чеків, які містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Отже, платник ПДВ - головне підприємство, до складу якого входять філії та/або структурні підрозділи (зокрема, магазини), які здійснюють операції з використанням касових апаратів та яким не делеговано право складання податкових накладних, може прийняти рішення щодо:

  • складання окремих податкових накладних за щоденними підсумками операцій за показниками кожного касового апарата структурного підрозділу (філії);
  • складання однієї податкової накладної за щоденними підсумками операцій за показниками всіх касових апаратів у структурних підрозділах (філіях).

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 розділу II ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
14.10.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Принят новый закон об организации трудовых отношений в условиях военного положения Обновлен Справочник условных кодов товаров Аванс и зарплата: сроки выплаты ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 06.10.2025 Обновлен перечень код...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
17.10.2025
Внешняя торговля Украины за январь – август 2025 года
Коэффициент покрытия экспортом импорта составил 0,50 (за январь – август 2024 года – 0,61).  Больше по теме: Посреднические услуги в сфере ВЭД Письмо-обоснование к ВЭД-контракту для банка: как составить За январь – август 2025 года экспорт товаров составил 26 406,0 млн ...
17.10.2025
Какой документ подтверждает уничтожение имущества для пересчета налога на недвижимость
Подтверждением внесения, в частности, данных за поврежденное и уничтоженное имущество всех форм собственности является Извлечение из Реестра имущества, которое можно получить через «Дію», самостоятельно через мобильное приложение «Дія» или на портале diia.gov.ua. Также е...
17.10.2025
В каких случаях ФЛП-единщики, за которых работодатель уплачивает ЕСВ, подают приложение 1 к декларации
Рассмотрим, когда ФЛП-единщики подают и не подают приложение 1 к Налоговой декларации плательщика единого налога – физического лица – предпринимателя. Больше по теме: Опасные ошибки предпринимателей-единщиков Налогообложение физлиц – единщиков первой – третьей групп: основн...
Лучшие материалы