Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

В какую ГНС надо обращаться для обжалования решения налоговиков об отказе в принятии налоговой отчетности?

04.06.2021

С учетом определенных статьей 191 Кодекса функций жалобы на решения контролирующих органов в г. Киеве, областях, межрегиональных территориальных органов подаются в Государственную налоговую службу Украины.

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 01.06.21 р. № 2182/ІПК/99-00-18-04-01-06

Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо підвідомчості розгляду скарг під час процедури адміністративного оскарження рішень органів державної податкової служби, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

В зверненні зазначено, що Товариством отримано рішення контролюючого органу в області про відмову у прийнятті податкової звітності з податку на прибуток. У платника виникає питання щодо повноважень якого територіального органу ДПС входить обов’язок розгляду скарг на рішення, прийняті контролюючим органом, що можуть бути оскаржені в адміністративному порядку.

Відповідно до п. 56.1 ст. 56 Кодексу рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

У разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.

Згідно з п. 56.3 ст. 56 Кодексу скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Згідно з п. 41.5 ст. 41 Кодексу повноваження і функції контролюючих органів визначається Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов’язків контролюючих органів визначається законодавством України.

Функції контролюючих органів обласного та центрального рівнів визначено ст. 191 Кодексу, функціональні повноваження державних податкових інспекцій встановлено ст. 193 Кодексу.

При цьому слід зазначити, що з набранням чинності змін, які внесено до Кодексу відповідно до Закону України від 21.12.2016 р. N 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» з 01.01.2017 року державні податкові інспекції здійснюють виключно сервісні функції обслуговування платників податків визначені законом.

Згідно з п. 191.1 ст. 191 Кодексу контролюючі органи виконують функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 193 Кодексу, зокрема, забезпечують перегляд рішень контролюючих органів нижчого рівня у встановленому законодавством порядку (пп. 191.1.11 п. 191.1 ст. 19 Кодексу).

Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, прийняті за розглядом скарги платника податків, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в судовому порядку (п. 56.10 ст. 56 Кодексу).

З урахуванням визначених статтею 191 Кодексу функцій скарги на рішення контролюючих органів у м. Києві, областях, міжрегіональних територіальних органів подаються до Державної податкової служби України.

Додатково повідомляємо, що відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі, статтею 56 цього Кодексу (в частині процедури адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з податку на додану вартість), що надійшли (надійдуть) по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених статтею 56 цього Кодексу.

З першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), перебіг строків, які зупинялися відповідно до п. 52 прим. 8 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Кодексу, продовжується з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
12.08.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 01.08.2025 С 6 августа ГНС изменяет квалифицированные сертификаты для подписания уведомлений: загрузите новые Кабмин предлагает изменения к Закону о бухучете относительно введения отчетности п...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
Новое
13.08.2025
Что делать пользователю, если поврежден личный ключ КЭП
Оплата медстрахования внутреннего совместителя: какую зарплату учитывать работодателю при налогообложении? Больше по теме: Нужно ли указывать в электронном документе должность и фамилию подписанта, если КЭП содержит эти данные? Может ли работник подписать заявление на отпуск собственной КЭП?  ...
13.08.2025
Ответственность за неподачу или несвоевременную подачу налоговой отчетности
За неподачу или несвоевременную подачу налогоплательщиком налоговой отчетности предусмотрена финансовая ответственность в виде штрафных (финансовых) санкций. Больше по теме: Штраф за несвоевременно поданную декларацию: как определяется повторность нарушения? Западное межрегиональное управление ГНС ...
13.08.2025
Применять ли РРО/ПРРО при отправке товаров экспедитором в случае оплаты через небанковского предоставителя платежных услуг
Субъект хозяйствования при отправке товаров любым экспедитором, оплата за которые проводится с использованием услуг или в отделении небанковского предоставителя платежных услуг на платежный счет такого субъекта, обязан применять РРО и/или ПРРО с обязательной выдачей в бумажной и/или электронной форм...
Лучшие материалы