Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

В какую ГНС надо обращаться для обжалования решения налоговиков об отказе в принятии налоговой отчетности?

04.06.2021

С учетом определенных статьей 191 Кодекса функций жалобы на решения контролирующих органов в г. Киеве, областях, межрегиональных территориальных органов подаются в Государственную налоговую службу Украины.

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 01.06.21 р. № 2182/ІПК/99-00-18-04-01-06

Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо підвідомчості розгляду скарг під час процедури адміністративного оскарження рішень органів державної податкової служби, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

В зверненні зазначено, що Товариством отримано рішення контролюючого органу в області про відмову у прийнятті податкової звітності з податку на прибуток. У платника виникає питання щодо повноважень якого територіального органу ДПС входить обов’язок розгляду скарг на рішення, прийняті контролюючим органом, що можуть бути оскаржені в адміністративному порядку.

Відповідно до п. 56.1 ст. 56 Кодексу рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

У разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.

Згідно з п. 56.3 ст. 56 Кодексу скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Згідно з п. 41.5 ст. 41 Кодексу повноваження і функції контролюючих органів визначається Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов’язків контролюючих органів визначається законодавством України.

Функції контролюючих органів обласного та центрального рівнів визначено ст. 191 Кодексу, функціональні повноваження державних податкових інспекцій встановлено ст. 193 Кодексу.

При цьому слід зазначити, що з набранням чинності змін, які внесено до Кодексу відповідно до Закону України від 21.12.2016 р. N 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» з 01.01.2017 року державні податкові інспекції здійснюють виключно сервісні функції обслуговування платників податків визначені законом.

Згідно з п. 191.1 ст. 191 Кодексу контролюючі органи виконують функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 193 Кодексу, зокрема, забезпечують перегляд рішень контролюючих органів нижчого рівня у встановленому законодавством порядку (пп. 191.1.11 п. 191.1 ст. 19 Кодексу).

Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, прийняті за розглядом скарги платника податків, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в судовому порядку (п. 56.10 ст. 56 Кодексу).

З урахуванням визначених статтею 191 Кодексу функцій скарги на рішення контролюючих органів у м. Києві, областях, міжрегіональних територіальних органів подаються до Державної податкової служби України.

Додатково повідомляємо, що відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі, статтею 56 цього Кодексу (в частині процедури адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з податку на додану вартість), що надійшли (надійдуть) по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених статтею 56 цього Кодексу.

З першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), перебіг строків, які зупинялися відповідно до п. 52 прим. 8 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Кодексу, продовжується з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
28.10.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели ГНС утвердила Реестр крупных налогоплательщиков на 2026 год Рада продлила сроки военного положения и мобилизации Вносить ли изменения в ЕГР, если изменено название населенного пункта: письмо Минюста Приведет ли к потере стажа неоцифровка трудовой книжки Д...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
29.10.2025
Как обжаловать административный акт: разъяснение Минюста
Процедура обжалования касается не только конечных решений, но и процедурных решений и действий или бездействия органов. При этом жалобы только на отдельные процедурные решения и действия рассматриваются до принятия административного акта. Это обеспечивает защиту прав на всех этапах административной ...
29.10.2025
Как расторгнуть трудовой договор с ФЛП, который выехал из Украины
В таком случае единственным путем решения проблемы остается обращение в суд. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Перевод мобилизованного работника на новосозданное предприятие Что должен сделать работодатель при переводе с дистанционного режима на офисный или наоборот? В 2008 году женщина устроила...
29.10.2025
Привлечение женщин к подземным работам во время военного положения
В период действия военного положения разрешается применение труда женщин (кроме беременных женщин и женщин, имеющих ребенка до одного года) с их согласия на тяжелых работах и на работах с вредными или опасными условиями труда, а также на подземных работах. Больше по теме: Вес (масса) груза и трансп...
Лучшие материалы