Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Существуют ли ограничения по сроку хранения разменной монеты на месте проведения расчетов для ФЛП?

27.10.2021

Действующим законодательством для физических лиц – предпринимателей ограничение срока хранения разменной монеты на месте проведения расчетов не предусмотрено.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 21.10.2021 № 3940/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба розглянула Ваше звернення про надання індивідуальної податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), і в порядку ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Згідно із зверненням, фізична особа - підприємець є платником єдиного податку другої групи (далі - підприємець) і зареєстрував РРО у контролюючих органах, у зв’язку з чим виникли наступні питання:

  1. Чи існують обмеження щодо строку зберігання розмінної монети на місці проведення розрахунків?
  2. Яким документом підприємець має врегулювати внесення розмінної монети на місці проведення розрахунків протягом робочої зміни касира?
  3. Чи має бути відображена у Z-звіті видача розмінної монети в кінці зміни касира та її зберігання у касі (грошовій скриньці)?
  4. Чи має бути відображене внесення на початку роботи (відкриття касиром зміни) розмінної монети до каси (грошової скриньки)?
  5. Які додатково можуть виникнути у підприємця податкові обов’язки?

Щодо питань 1 - 5 звернення.

Згідно з ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо

Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 р. N 547, зареєстрованого у Міністерстві фінансів України 05.07.2016 р. за N 918/29048 (далі - Порядок N 547), внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій:

  • операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту;
  • операція «службова видача» використовується для реєстрації суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів.

Згідно з п.п 3 п. 3 розділу І Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року N 148, готівка - грошові знаки національної валюти України (банкноти і монети, у тому числі розмінні, обігові, пам'ятні монети, які є платіжними засобами).

Також, відповідно до пп. 33 п. 4 розділу І Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 25 вересня 2018 року N 103, розмінні монети - монети національної валюти, які виконують функції розміну банкнот і обігових монет та законного платіжного засобу.

Оскільки сума готівки на місці проведення розрахунків складається із готівки, отриманої від покупців при проведенні розрахункових операцій, та готівки, що використовується для видачі решти, то для забезпечення відповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі, що зазначена у денному звіті РРО, операцією "службове внесення" реєструється сума готівки, яка буде використовуватись для видачі решти покупцям.

Така операція «службове внесення» проводиться касиром при відкритті зміни до проведення першої розрахункової операції.

В кінці зміни кошти для видачі решти вилучаються з робочого місця касира операцією «службова видача» і зберігаються до початку наступної зміни у грошовій скриньці.

При проведенні операцій «службове внесення» і «службова видача» РРО створюються і друкується відповідні документи, які підтверджують проведення таких операцій, а також зазначаються їх суми.

В кінці робочого дня (зміни) на РРО створюється фіскальний звітний чек (Z-звіт), у якому окрім іншої інформації відображаються, зокрема, суми готівки за операціями «службового внесення» та «службової видачі» (п. 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року N 199).

Чинним законодавством для фізичних осіб - підприємців обмеження строку зберігання розмінної монети на місці проведення розрахунків не передбачено.

У зв’язку з виконанням підприємцем вимог чинного законодавства щодо відображення руху готівки, який не пов'язаний із проведенням підприємцем розрахункових операцій, податкових обов’язків у нього не виникає.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
24.06.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели В Украине возобновится обязательная подача статистической отчетности ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 13.06.2025 Внесены изменения в Правила организации статистической отчетности Изменены Критерии важных предприятий с целью ...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
25.06.2025
Можно ли признать физическое лицо банкротом
Рассмотрим, что дает открытие процедуры неплатежеспособности, основные изменения после открытия производства о банкротстве, важные последствия после завершения процедуры. Больше по теме: Задолженность дебиторская и кредиторская: дисконтирование, сомнительность, списание, прощение Каждый из нас може...
25.06.2025
Как подтвердить льготный стаж работы по Спискам № 1 и № 2, если нет правопреемника ликвидируемого предприятия
Подтверждение периодов работы, который засчитывается в стаж работы для назначения пенсии на льготных условиях по Спискам № 1 и № 2 осуществляется комиссиями по вопросам подтверждения стажа работы, что дает право на назначение пенсии, созданными при Главных управлениях Пенсионного фонда. Больше по те...
25.06.2025
Судебная практика Верховного Суда за апрель – май 2025 года
Предлагаем вниманию очередной дайджест судебной практики Большой Палаты Верховного Суда, охватывающий решения, внесенные в ЕГРСР в апреле – мае 2025 года Больше по теме: Первичные документы: типичные ошибки и судебная практика Санкции за невыполнение норматива: судебная практика в пользу раб...
Лучшие материалы