Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Существуют ли ограничения по сроку хранения разменной монеты на месте проведения расчетов для ФЛП?

27.10.2021

Действующим законодательством для физических лиц – предпринимателей ограничение срока хранения разменной монеты на месте проведения расчетов не предусмотрено.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 21.10.2021 № 3940/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба розглянула Ваше звернення про надання індивідуальної податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), і в порядку ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Згідно із зверненням, фізична особа - підприємець є платником єдиного податку другої групи (далі - підприємець) і зареєстрував РРО у контролюючих органах, у зв’язку з чим виникли наступні питання:

  1. Чи існують обмеження щодо строку зберігання розмінної монети на місці проведення розрахунків?
  2. Яким документом підприємець має врегулювати внесення розмінної монети на місці проведення розрахунків протягом робочої зміни касира?
  3. Чи має бути відображена у Z-звіті видача розмінної монети в кінці зміни касира та її зберігання у касі (грошовій скриньці)?
  4. Чи має бути відображене внесення на початку роботи (відкриття касиром зміни) розмінної монети до каси (грошової скриньки)?
  5. Які додатково можуть виникнути у підприємця податкові обов’язки?

Щодо питань 1 - 5 звернення.

Згідно з ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо

Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 р. N 547, зареєстрованого у Міністерстві фінансів України 05.07.2016 р. за N 918/29048 (далі - Порядок N 547), внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій:

  • операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту;
  • операція «службова видача» використовується для реєстрації суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів.

Згідно з п.п 3 п. 3 розділу І Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року N 148, готівка - грошові знаки національної валюти України (банкноти і монети, у тому числі розмінні, обігові, пам'ятні монети, які є платіжними засобами).

Також, відповідно до пп. 33 п. 4 розділу І Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 25 вересня 2018 року N 103, розмінні монети - монети національної валюти, які виконують функції розміну банкнот і обігових монет та законного платіжного засобу.

Оскільки сума готівки на місці проведення розрахунків складається із готівки, отриманої від покупців при проведенні розрахункових операцій, та готівки, що використовується для видачі решти, то для забезпечення відповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі, що зазначена у денному звіті РРО, операцією "службове внесення" реєструється сума готівки, яка буде використовуватись для видачі решти покупцям.

Така операція «службове внесення» проводиться касиром при відкритті зміни до проведення першої розрахункової операції.

В кінці зміни кошти для видачі решти вилучаються з робочого місця касира операцією «службова видача» і зберігаються до початку наступної зміни у грошовій скриньці.

При проведенні операцій «службове внесення» і «службова видача» РРО створюються і друкується відповідні документи, які підтверджують проведення таких операцій, а також зазначаються їх суми.

В кінці робочого дня (зміни) на РРО створюється фіскальний звітний чек (Z-звіт), у якому окрім іншої інформації відображаються, зокрема, суми готівки за операціями «службового внесення» та «службової видачі» (п. 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року N 199).

Чинним законодавством для фізичних осіб - підприємців обмеження строку зберігання розмінної монети на місці проведення розрахунків не передбачено.

У зв’язку з виконанням підприємцем вимог чинного законодавства щодо відображення руху готівки, який не пов'язаний із проведенням підприємцем розрахункових операцій, податкових обов’язків у нього не виникає.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
23.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 27 сентября вступят в силу изменения касательно блокирования НН Минэкономики внесло изменения в Критерии предприятий Внимание: с 12 октября 2025 года будут действовать новые правила пересечения границ ЕС для украинцев Новое основание для отсрочки работни...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
26.09.2025
ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 24.09.2025
ГНС на запрос Комитета ВР по вопросам финансов, налоговой и таможенной политики предоставила ответы относительно применения отдельных норм налогового законодательства Украины. Больше по теме: ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 18.09.2025 ГНС отвечает на актуальны...
25.09.2025
Особенности преобразования ГП в государственное некоммерческое общество: инфографика от Минюста
Южное межрегиональное управление Министерства юстиции в г. Одесса обнародовало порядок преобразования государственного предприятия в государственное некоммерческое общество. Больше по теме: Корпоратизация и преобразование коммунальных предприятий: юридические нюансы и алгоритм Как преобразова...
25.09.2025
Особенности составления исковых заявлений
Рассмотрим, как составить правильно исковое заявление, то есть, какие должны быть обязательные элементы (название суда, данные истца и ответчика, суть иска, требования истца, доказательства и т. д.) Пятый апелляционный административный суд запускает рубрику, в которой сложные нормы Кодекса администр...
Лучшие материалы