Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Служебное внесение в кассу при отсутствии электроэнергии или применения резервного РРО: как фиксировать

18.06.2018

В расчетной книжке записи «Служебное внесение» фиксируется сумма наличности, которая была на месте проведения расчетных операций на время отключения электроэнергии и начала работы с использованием расчетной книжки.

В случае применения резервного РРО, операцией «Служебное внесение», в него вносится сумма средств, находящийся на месте проведения расчетов.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 05.06.2018 р. №2455/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула запит ТОВ щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Щодо ведення книги обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) та здійснення його ремонту або у разі тимчасового відключення електроенергії (питання 1 та 3).

Статтею 5 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування РРО в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі Закон №265) передбачено, що на період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням КОРО та розрахункової книжки (далі - РК) або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.

Підпунктом 6 п. 4 розділу II Порядку реєстрації та ведення РК, КОРО, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.06.2016 р. №547, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 05.07.2016 р. за №920/29050 (далі - Порядок №547), визначено, що використання КОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає, що у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії - здійснення записів за обліком РК; ведення обліку ремонтів, робіт з технічного обслуговування, а також перевірок конструкції та програмного забезпечення РРО у відповідному розділі КОРО.

Абзацом 2 пп. 10 п. 4 розділу II Порядку №547 передбачено, що на підставі даних РК щодня здійснюються записи у розділі 2 КОРО; до запису за перший день слід включити дані про відповідні суми (графи 3 - 10) за контрольною стрічкою з початку робочого дня до моменту виходу з ладу РРО або відключення електроенергії. У записі за даними фіскального звітного чека, роздрукованого після відновлення роботи на РРО, необхідно зазначити, за які попередні дати підсумовані дані в цьому фіскальному чеку.

Отже, при виході з ладу РРО, у розділі 2 КОРО, суб’єкт господарювання здійснює запис за день виходу з ладу РРО про відповідні суми (графи 3 - 10) за контрольною стрічкою з початку робочого дня до моменту виходу з ладу РРО.

У записах за даними фіскального звітного чека, роздрукованого після відновлення роботи на РРО, необхідно зазначити, за які попередні дати підсумовані дані у цьому фіскальному чеку.

Відповідно до п. 7 глави 2 розділу III Порядку №547, визначено, що сума готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків до початку робочого дня, вноситься суб'єктом господарювання протягом робочого дня або перебуває на місці проведення розрахунків на момент виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії, записується в корінець розрахункової квитанції з поміткою "Службове внесення". Сума готівки, що вилучається суб’єктом господарювання протягом робочого дня з місця проведення розрахунків, записується у корінець розрахункової квитанції з поміткою "Службова видача".

Отже, у розрахунковій книжці записом «Службове внесення» фіксується сума готівки, яка була на місці проведення розрахункових операцій на час відключення електроенергії та початку роботи з використанням розрахункової книжки.

Враховуючи зазначене та ситуацію, описану у вашому запиті, при застосуванні РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, до розділу 2 КОРО записується інформація щодо наявних готівкових коштів на місці проведення розрахунків.

Щодо внесення інформації до резервного РРО (питання 2).

У разі застосування резервного РРО, операцією «Службове внесення», до нього вноситься сума коштів, що знаходиться на місці проведення розрахунків для дотримання вимог п. 13 ст. 3 Закону №265, щодо забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Згідно пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
12.08.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 01.08.2025 С 6 августа ГНС изменяет квалифицированные сертификаты для подписания уведомлений: загрузите новые Кабмин предлагает изменения к Закону о бухучете относительно введения отчетности п...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
Новое
13.08.2025
Обязанности работодателя по охране труда при дистанционной работе
Используете работу дистанционных работников? Тогда следует разработать Инструкцию по охране труда! Больше по теме: Инструкция по охране труда для работников офиса Инструкция по охране труда для студентов, проходящих производственную практику Обязанности работодателя по обеспечению охраны труда дис...
13.08.2025
Особенности учета расходов, не связанных с хозяйственной деятельностью
Расходы по отдельным операциям, не связанным с хозяйственной деятельностью, не учитываются при определении объекта обложения налогом на прибыль предприятий. Так, по отдельным операциям возникают разницы, на которые увеличивается финансовый результат до налогообложения. Детальнее см. ниже. Больше по ...
13.08.2025
При каких условиях работники могут оформить неоплачиваемые отпуска во время военного положения
Законодательство предусматривает два основных вида неоплачиваемых отпусков: с согласия сторон или в обязательном порядке. Каждый вид имеет свои особенности, в частности условия оформления, продолжительность и порядок прекращения. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Замена отпуска денежной компенсац...
Лучшие материалы