Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Щодо здійснення перерахунку ПДФО, ЄСВ та військового збору

МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС - ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОФІС З ОБСЛУГОВУВАННЯ ВЕЛИКИХ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ

ЛИСТ

від 02.09.2015 р. N 21448/10/28-10-06-11

Щодо здійснення перерахунку ПДФО, ЄСВ та військового збору

Міжрегіональним головним управлінням ДФС - офісом з обслуговування великих платників розглянуто лист підприємства щодо здійснення перерахунку ПДФО, ЄСВ та військового збору утриманих із середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період у зв’язку з набранням чинності порядку виплати компенсації, за результатом та в межах повноважень повідомляємо наступне.

Щодо здійснення перерахунку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування із середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період

Відповідно до частини сьомої ст. 7 Закону України від 8 липня 2010 року N 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування", зі змінами та доповненнями, виплати, які компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, не є базою нарахування та утримання єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ).

Частиною 3 ст. 119 Кодексу законів про працю (далі - КЗпП) передбачено гарантії для працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, але не більше одного року, а саме за такими працівниками зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку провадиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Кабінет Міністрів України постановою від 04 березня 2015 року N 105 затвердив Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період(далі - Порядок N 105), який набрав чинності з 17 березня 2015 року.

Порядком N 105 визначено механізм виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за рахунок коштів, передбачених у додатку N 3 Закону України від 28 грудня 2014 року N 80-VIII "Про Державний бюджет України на 2015 рік", зі змінами і доповненнями (далі - Закон N 80), за програмою 2501350 "Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період".

Тобто, суми компенсаційних виплат підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які виплачуються роботодавцем відповідно до Порядку N 105, не є базою нарахування та утримання ЄВ, починаючи з березня 2015 року.

Разом з тим, Закон N 80 набрав чинності з 01 січня 2015 року (п. 1 Прикінцевих положень Закону N 80).

Додатки NN 1 - 10 до цього Закону є його невід'ємною частиною (п. 2 Прикінцевих положень Закону N 80).

Враховуючи зазначене, роботодавець, у зв’язку з набранням чинності порядку виплати компенсації, має право здійснити перерахунок ЄВ із середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період за січень - лютий 2015 року.

Щодо здійснення перерахунку податку на доходи фізичних осіб

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI (далі - ПКУ), пп. "и" пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 якого передбачено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Водночас відповідно до пп. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).

При цьому роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги (пп. 169.4.3 п. 169.3 ст. 169 ПКУ).

Враховуючи зазначене, роботодавець в разі отримання компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які виплачуються таким роботодавцем відповідно до Порядку має право здійснити перерахунок податку на доходи фізичних осіб із середнього заробітку вказаної категорії осіб за період січень - лютий 2015 року.

Щодо здійснення перерахунку військового збору

Згідно з пп. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ.

Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ (пп. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ), зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається дохід у вигляді заробітної плати (пп. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ (пп. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПКУ).

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку збору 1,5 відс. (пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).

Відповідно до пп. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ від оподаткування військовим збором звільняються доходи, що згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

Згідно з пп. "и" пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги (пп. 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).

Враховуючи зазначене, роботодавець має право здійснити перерахунок військового збору, утриманого із середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, у разі отримання компенсаційних виплат з бюджету відповідно до Порядку N 105.

Джерело: http://www.profiwins.com.ua/uk/letter...

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
11.11.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Минфин отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 30.10.2025 Президент подписал Закон о бронировании работников с проблемными ВУД Принят Закон об обосновании выдачи листков нетрудоспособности Верховная Рада приняла за основу законопроект ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
11.11.2025
Спецтехника под видом гумпомощи: будут судить организатора контрабанды
В ходе проведения обыска правоохранители изъяли транспортное средство, стоимость которого, в случае законного ввоза на таможенную территорию Украины, составила бы более 1,6 млн грн. Детективы завершили досудебное расследование и направили в суд обвинительный акт в отношении жителя Львовщины, организ...
11.11.2025
Компания, выполнявшая оборонный контракт, возместила почти 5 млн грн неуплаченных налогов
Предприятие, специализирующееся на производстве бетонных конструкций для оборонного сектора, вернуло денежные средства, предназначенные для уплаты налогов, в бюджет. Больше по теме: Как определить обычную цену ОС при их ликвидации для целей НДС? Как определить обычную цену на сельхозпродукцию...
11.11.2025
Приобретение оборудования частично оплачено третьим лицом: начислять ли обязательства по НДС
Основанием для включения сумм НДС в налоговый кредит является НН, составленная на основании первичных документов и зарегистрированная в ЕРНН поставщиком (плательщиком НДС). В то же время, если оплата такого оборудования будет осуществляться не непосредственно предприятием, а третьим лицом, то у пред...
Лучшие материалы