Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Разблокировка НН/РК и лицензии на право осуществления хоздеятельности

10.06.2020

Комиссия регионального уровня принимает решение о регистрации/отказе в регистрации налоговых накладных/расчетов корректировки по утвержденной форме, в которой отмечают дополнительную информацию, предоставленную плательщиком налога


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 25.05.2020 р. № 2172/6/99-00-17-01-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) звернення (далі - Товариство) про надання індивідуальної податкової консультації щодо роз’яснення податкового та іншого законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Видами діяльності Товариства є, зокрема, «Неспеціалізована оптова торгівля» (КВЕД 46.90), «Роздрібна торгівля пальним» (КВЕД 47.30), «Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами» (46.71).
Товариство цікавить питання: Чи передбачено надання податковому органу при розгляді питання щодо прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригуванні в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, ліцензії на право здійснення господарської діяльності в т. ч. ліцензії на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (п. 1.1 ст. 1 розділу І Кодексу).

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані Кодексом.
При цьому п. 44.1 ст. 44 розділу II Кодексу визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Правові основи оподаткування податку на додану вартість встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу реєстрація податкової накладтої/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкс вої накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок 1).

Цим Порядком, зокрема, визначено критерії ризиковості здійснення операцій, які включають в т. ч. відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними п.п. 215.3.1 і 215.3.2 п. 215.3 с. 215 Кодексу, стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення та відсутність на дату складення податкової накладної / розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб’єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Пунктом 6 Порядку 1 серед іншого передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 120 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок 2), який визначає механізм прийня гтя рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 5 цього Порядку визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати:

  • договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/посдуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахункії;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п. 10 Порядку 2 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком.

Дана форма рішення передбачає зазначення додаткової інформації, наданої платником.

Враховуючи вищевикладене, за умови дотримання Товариством зазначених вище нормативних актів, та ведення господарської діяльності у спосіб, що не суперечить іншим нормам законодавства, зупинка реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування не відбуватиметься.

Відповідно до п.п. 52.2 ст. 52 Податкового кодексу України індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
13.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Госстат планирует прекратить ЕГРПОУ: начато обсуждение Внесены изменения в Порядок проведения призыва граждан на военную службу во время мобилизации ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 02.05.2025 Работникам планируют предостави...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
Новое
14.05.2025
ГНС наложила штрафы на ряд предприятий за расчеты без использования РРО
Автошколам четырех областей предъявлены штрафы за расчеты без применения РРО/ПРРО, невыдачу расчетных документов за предоставленные услуги и отсутствие официального оформления трудовых отношений с наемными работниками. Больше клиентов, нежели отражено в доходах, и неоформленных работников – та...
14.05.2025
Неполный перечень документов не должен быть основанием для отказа в админделе: Минюст
Основная цель принципа официальности, введенного Законом от 17.02.2022 № 2073-IX, – упростить процедуры для граждан, освободив их от необходимости выполнять роль «курьера» между разными государственными учреждениями. С принятием Закона от 17.02.2022 № 2073-IX «Об администрати...
14.05.2025
ФЛП не предоставил информацию по адвокатскому запросу: возможные последствия
Апелляционный суд обязал ФЛП предоставить адвокату в ответ на адвокатский запрос информацию с соблюдением требований законодательства о защите конфиденциальной и коммерческой информации, а также информации о персональных данных. В Хмельницкой области адвокат обратился в суд с иском к физлицу-предпри...
Лучшие материалы