Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Проведения самостоятельной корректировки для целей ТЦУ

15.11.2019

Налогоплательщик вправе самостоятельно произвести корректировку цены/рентабельности контролируемой операции и налоговых обязательств исключительно по цене контролируемой операции, при условии, что это не приведет к уменьшению суммы налога, подлежащего уплате в бюджет.

При этом налогоплательщик рассчитывает диапазон цены/рентабельности для каждой контролируемой операции отдельно и определяет необходимую сумму корректировки по такой контролируемой операции.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 06.11.2019 р. № 1208/6/99-00-05-05-01-15/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо проведення самостійного коригування податкових зобов’язань для цілей трансфертного ціноутворення та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодексу), повідомляє.

Відповідно до пп. 39.5.4.1 пп. 39.5.4 п. 39.4 ст. 39 Кодексу у разі застосування платником податків під час здійснення контрольованих операцій умов, що не відповідають принципу "витягнутої руки", платник податків має право самостійно провести коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов'язань за умови, що це не призведе до зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету, розрахувавши свої податкові зобов'язання відповідно до:

  • максимального значення діапазону цін (рентабельності), якщо ціна/ показник рентабельності контрольованої операції була вище максимального значення діапазону цін (рентабельності);
  • та/або мінімального значення діапазону цін (рентабельності), якщо ціна / показник рентабельності контрольованої операції була нижче мінімального значення діапазону цін (рентабельності).

Таким чином, платник податків має право самостійно провести коригування ціни / рентабельності контрольованої операції і податкових зобов'язань виключно щодо ціни контрольованої операції, за умови, що це не призведе до зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету.

При цьому платник податків обраховує діапазон ціни / рентабельності для кожної контрольованої операції окремо та визначає необхідну суму коригування щодо такої контрольованої операції.

Також зазначимо, що Кодексом не передбачено обчислення сальдо від розрахованих позитивних та від'ємних показників коригування окремих контрольованих операцій платника податку, тому при визначенні загальної суми збільшення податкових зобов'язань необхідно враховувати лише контрольовані операції, у яких сума коригування призведе до збільшення фінансового результату до оподаткування.

Порядок розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани такого діапазону для цілей трансфертного ціноутворення затверджено постановою КМУ від 04.06.2015 № 381 «Про затвердження Порядку розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани такого діапазону для цілей трансфертного ціноутворення».

Платник податку на прибуток при здійсненні контрольованих операцій у випадках, визначених ст. 39 Кодексу, збільшує фінансовий результат податкового (звітного) року на суму перевищення ціни, визначеної за принципом "витягнутої руки", над договірною (контрактною) вартістю (вартістю, за якою відповідна операція повинна відображатися при формуванні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку) реалізованих товарів (робіт, послуг);

на суму перевищення договірної (контрактної) вартості (вартості, за якою відповідна операція повинна відображатися при формуванні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку) придбаних товарів (робіт, послуг) над ціною, визначеною за принципом "витягнутої руки" (пп. 140.5.1 та 140.5.2 п. 140.5 ст. 140 Кодексу).

Платник податків,    який здійснює самостійне коригування ціни  контрольованої операції відповідно до ст. 39 Кодексу після спливу терміну подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за попередній звітний податковий рік має право подати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати без застосування штрафу, якщо такий уточнюючий розрахунок подається у строк не пізніше 1 жовтня року, наступного за звітним (п. 50.1 ст. 50 Кодексу).

Платники податку на прибуток, які в звітному періоді здійснювали контрольовані операції, для проведення самостійного коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов’язань, складають та подають Додаток ТЦ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств.

У цьому додатку здійснюється розрахунок різниць, які відображаються у рядках 3.1.3 ТЦ та 3.1.4 ТЦ додатка РІ для коригування фінансового результату до оподаткування.

Самостійне коригування є коригуванням платником податків ціни контрольованої операції, за результатами якого розрахована ціна відповідає принципу «витягнутої руки», навіть якщо така ціна відрізняється від фактичної ціни, встановленої під час здійснення контрольованої операції.

Сума податкового зобов'язання, розрахованого за результатами самостійного коригування, підлягає сплаті у строки, визначені статтею 57 цього Кодексу (пп. 39.5.4.2 пп. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 Кодексу).

Таким чином, у разі проведення платником податку самостійного коригування ціни контрольованої операції, діапазон ціни обраховується для кожної окремої задекларованої контрольованої операції по контрагенту, за умови, що це не призведе до зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
03.06.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Утверждены изменения к Инструкции о порядке начисления и уплаты ЕСВ ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 27.05.2025 Определены критерии, при которых деятельность не будет считаться предоставлением финансовых услуг Обнародованы п...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
04.06.2025
Полезные административные ресурсы для бизнеса: напоминание Минюста
15 декабря 2023 года вступил в силу Закон от 17.02.2022 № 2073-IX «Об административной процедуре». Этот закон вводит единые прозрачные правила взаимодействия между государством и гражданами и бизнесом, предоставляя им возможность обращаться в административные органы за стандарт...
04.06.2025
Обзор судебной практики за апрель 2025 года
Предлагаем ознакомиться с обзором актуальной судебной практики Кассационного административного суда в составе Верховного Суда за апрель 2025 года. Предлагаем ознакомиться с обзором актуальной судебной практики Кассационного административного суда в составе Верховного Суда за апрель 2025 года –...
04.06.2025
Сверхурочная работа и ее оплата во время военного положения
Больше по теме: Сверхурочные работы: как привлечь к ним и оплатить Работнику при увольнении забыли оплатить сверхурочные часы: как исправить ошибку? В соответствии со ст. 106 КЗоТ по почасовой системе оплаты труда работа в сверхурочное время оплачивается в двойном размере часовой ставки. По ...
Лучшие материалы