Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Оптовая и розничная торговля столовыми винами

24.07.2018

Вина являются одним из видов алкогольных напитков. Соответственно все нормативные документы, регламентирующие оптовую торговлю алкогольными напитками, распространяются на вина.

Оптовую продажу столовых вин можно проводить другим субъектам хозяйствования, у которых нет лицензии на право розничной торговли алкогольными напитками.

С розничной продажи вин столовых платится акцизный налог в размере 5 процентов стоимости реализованных товаров (с налогом на добавленную стоимость и без учета акцизного налога).
 


ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ 

від 23.06.18 р. № 2799/ІПК/03-20-40-01-13

Оптова та роздрібна торгівля столовими винами

Щодо застосування Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та Податкового кодексу України, в контексті можливості оптової торгівлі столовими винами та відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України повідомляє наступне.

1. Щодо здійснення оптової торгівлі винами столовими, за наявності діючої ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями – винами (по коду УКТЗЕД 2204)

Відповідно до преамбули Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон) цей Закон визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.

Згідно з ст. 15 Закону № 481 імпорт, експорт і оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.

Поняття «алкогольні напої» визначене у підпункті 14.1.5 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України та в абзаці сьомому статті 1 Закону № 481, згідно з яким алкогольні напої – це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об’ємних одиниць та більше, як зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТЗЕД.

Відповідно до абзацу 43 статті 1 Закону № 481 вино виноградне – вино, вироблене з винограду, міцність якого набувається в результаті спиртового бродіння роздушених ягід або свіжовіджатого соку, а в разі виготовлення вин кріплених – підвищується шляхом додавання спирту етилового ректифікованого.

Таким чином, виходячи із вищевикладеного, слідує, що вина є одним із видів алкогольних напоїв. Відповідно всі нормативні документи, що регламентують оптову торгівлю алкогольними напоями, поширюються на вина.

2. Щодо постачання вин столових за наявності діючої ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями (за кодом УКТЗЕД 2204) іншим суб’єктам господарювання, які не мають діючої ліцензії на право роздрібної торгівлі

Законом України № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), визначено основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Оптова торгівля – це діяльність із придбання і перетворення товарів для наступної їх реалізації суб’єктам господарювання (ст. 1 Закону № 481).

Відповідно до ч. 14 ст. 15 Закону № 481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Тобто оптовий продаж столових вин можна проводити іншим суб’єктам господарювання, у яких немає ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

3. Щодо сплати акцизного податку з роздрібного продажу вин столових

Відповідно до пп. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України <...> (далі – ПКУ) платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

Вичерпний перелік підакцизних товарів встановлено ст. 215 ПКУ. Відповідно до п. 215.1 ст. 215 ПКУ до підакцизних товарів належать, зокрема, алкогольні напої.

Згідно з абзацом третім пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – це, зокрема, продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування.

При цьому базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість та без урахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі тютюнових виробів та інших підакцизних товарів.

Відповідно до пп. 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України для алкогольних напоїв ставка акцизного податку становить 5 відсотків.

Датою виникнення податкових зобов’язань щодо реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є дата здійснення розрахункової операції відповідно до Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», для безготівкових розрахунків – дата оформлення розрахункового документа на суму проведеної операції, який підтверджує факт продажу, а у разі реалізації товарів фізичними особами – підприємцями, які сплачують єдиний податок, – дата надходження оплати за проданий товар (п. 216.9 ст. 216 ПКУ).

Отже, з роздрібного продажу вин столових сплачується акцизний податок в розмірі 5 відсотків вартості реалізованих товарів (з податком на додану вартість та без врахування акцизного податку).

Додатково повідомляємо, що податковою консультацією є допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган (підпункт 14.1.172 пункт 14.1 стаття 14 розділ I Кодексу).

Слід також зазначити, що відповідно до пункту 52.2 статті 52 глави 3 розділу II Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
09.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказы от 15.07 и 17.07.2025) Изменения в зарплате «подакцизных» СХ с 1 октября 2025 года: Закон опубликован В Верховной Раде зарегистрирован законопроект об изменениях в законодате...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
11.09.2025
Как запускается механизм принудительного исполнения судебных решений
Открытие исполнительного производства – это стартовый этап, позволяющий обеспечить реальное исполнение судебных решений. Только благодаря эффективному механизму принудительного исполнения возможна полная реализация конституционного права граждан на защиту в суде. Больше по теме: Принудительно...
11.09.2025
Проведение ремонтных работ в служебном жилье и оплата за ЖКУ не создают оснований для права собственности: судебное решение
Факт пользования служебным жильем, его содержание, проведение ремонтов и оплата коммунальных услуг не является основанием для приобретения права собственности на такое жилье по приобретательной давности. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Уплачивается ли налог на недвижимость за сооружения? Длител...
11.09.2025
Законные основания НДС-льгот для операций в пользу лиц с инвалидностью
Действующее законодательство предусматривает освобождение от НДС для ряда операций, совершаемых в пользу лиц с инвалидностью. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Сколько дней отпуска полагается работнику с инвалидностью, если справка МСЭК была представлена работодателю не сразу? Подтверждение инва...
Лучшие материалы