Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Обнаружена ошибка в Z-отчете: как исправить?

05.01.2022

Порядок корректировки выявленных ошибок в Z-отчетах, действующими нормативно правовыми актами не предусмотрен.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 24.12.2021 № 4789/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє таке.

Товариство, з метою практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, звернулось із наступними запитаннями:

Чи вважатиметься обов’язок Товариства із надання електронного розрахункового документу виконаним, якщо такий документ буде наданий Товариством клієнту у особистому кабінеті фізичної особи, яка є клієнтом Товариства, за умови врегулювання сторонами такого способу надання електронного розрахункового документа в договірному порядку та надання клієнтом на це згоди у заяві про приєднання до публічного договору на переказ коштів?

Що слід вважати виконанням обов’язку із надання розрахункового документу: яку дію Товариства, або подію, та/або дію чи бездіяльність клієнта?

У який момент Товариство повинно фіскалізувати операції, здійсненні звикористанням технології інтернет-еквайрингу?

Який порядок корегувань помилок в Z-звіті, якщо технічний збій виявлено наступного робочого дня після закриття зміни та формування Z-звіту?

Щодо питання 1 та 2

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон N 265).

Дія Закону N 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Пунктом 2 статті 3Закону N 265 визначено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Із системного аналізу синтаксичних конструкцій (у «паперовій та електронній» / «паперовій або електронній» формі), які містяться у пункті 2 статті 3 Закону N 265, вбачається, що розрахунковий документ має бути створений у паперовій та електронній формах.

Також, пунктом 2 статті 3 Закону N 265 передбачена та допускається за згодою та/або можливість, за бажанням клієнта (споживача), отримувати розрахунковий документ, виключно в електронній формі, на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти.

Зазначений перелік не є вичерпним, проте, спосіб отримання електронного розрахункового документу визначається саме клієнтом, та його невичерпність стосується лише місць (адрес) надсилання розрахункових документів, а не способів їх вручення.

Звертаємо увагу, що у разі якщо клієнт вимагає отримання паперового розрахункового документу - продавець не вправі відмовити йому у такому способі отримання розрахункового документу.

Обов’язок продавця із надання розрахункового документу вважається виконаним у момент надання особі паперового чи надсилання електронного розрахункового документу.

Поряд із цим повідомляємо, що компетенція контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб, під час адміністрування податків та зборів, визначені Кодексом.

Відповідно до підпункту 191.1.28 пункту 191.1 статті 191 Кодексу до функцій контролюючих органів, зокрема, належить надання індивідуальних податкових консультацій, інформаційно-довідкові послуги з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Виходячи із зазначеного, ДПС не уповноважена підтверджувати або спростовувати розуміння Товариством податкового та іншого законодавства та/або організовувати його господарську діяльність, а є лише контролюючим органом, який здійснює контроль за дотриманням суб’єктами господарювання вимог податкового та іншого законодавства.

Щодо питання 3

Відповідно до абзацу шостого статті 2 Закону N 265 розрахунковою операцією є приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Враховуючи викладене фіскалізувати операції здійснені з використанням інтернет-еквайрингу Товариство повинне на підставі інформації про оплату товару (послуги) банком покупця, але не пізніше наступного робочого дня після опрацювання виписки про рух коштів на рахунку (рахунках), у випадку її надходження у позаробочий час.

Щодо питання 4

Порядок корегування виявлених помилок в Z-звітах, чинними нормативно-правовими актами не передбачено.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Податкового кодексу України податкова консультація діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації та має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
09.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказы от 15.07 и 17.07.2025) Изменения в зарплате «подакцизных» СХ с 1 октября 2025 года: Закон опубликован В Верховной Раде зарегистрирован законопроект об изменениях в законодате...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
15.09.2025
Важное в сентябре для ФЛП
Ознакомьтесь с важными материалами для ФЛП в этом месяце. Больше по теме: Спецпроект «Отчетность по единому налогу для юридических лиц и физических лиц – предпринимателей» Спецпроект «Ликвидация предприятий и прекращение ФЛП» Сроки хранения документов ФЛП, не проходив...
15.09.2025
Важное в сентябре для плательщиков НДС
Ознакомьтесь с важными материалами для плательщиков НДС в этом месяце. Больше по теме: Спецпроект «НДС: ситуации из практики» Спецпроект «Электронное администрирование НДС: правила, риски, решения» Спецпроект «Особенности налогообложения НДС в условиях военного време...
15.09.2025
Алгоритм проведения обследования земельных участков, которые признаны непригодными и по которым предоставлены льготы
Госгеокадастр разработал алгоритм проведения обследования земельных участков, в отношении которых принято решение о предоставлении налоговых льгот по уплате местных налогов и/или сборов в связи с признанием земельных участков непригодными для использования из-за потенциальной угрозы их загрязнения в...
Лучшие материалы