Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

О копиях фискальных чеков и обязательном проведении «служебной выдачи»

15.08.2018

Если предприятие использует версию РРО, который имеет функцию и позволяет распечатывать копию фискального отчетного чека, то в случае утери оригинала такого чека предприятие имеет возможность распечатать копию отчетного фискального чека и подклеить его в соответствующий раздел КУРО.

Запреты по использованию копии фискального отчетного чека действующее законодательство не выдвигает.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 10.08.2018 р. № 3512/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула запит щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Щодо оприбуткування готівкових коштів на відокремленому підрозділі та заповнення книги обліку розрахунковий операцій (далі - КОРО) (питання 1 та 4).

Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148, розроблено відповідно до Закону України «Про Національний банк України» (далі - Положення № 148) і визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - підприємства), органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності (далі - установи), фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі - фізичні особи - підприємці) (далі разом у тексті - суб’єкти господарювання), фізичними особами.

З 01.06.2018 р. вступила у дію постанова Правління Національного банку України від 24.05.2018 року № 54 «Про внесення змін до деяких нормативно- правових актів Національного банку України», якою внесено зміни до Положення №148.

Звертаємо увагу на те, що Національний банк України впорядкував питання оприбуткування готівки на торгових об’єктах та питання обов’язковості використання касової книги тими відокремленими підрозділами, які не проводять операції з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами.

У новій редакції викладено п. 11 розділу І Положення № 148, чим врегульовано питання оприбуткування готівки на торгових об’єктах, а саме:

«11. Готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.

Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Оприбуткуванням готівки в касах фізичних осіб - підприємців, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх товарними чеками (квитанціями) і веденням книги обліку доходів і витрат (або книги обліку доходів), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у книзі обліку доходів і витрат (або книзі обліку доходів) на підставі товарних чеків (квитанцій).

Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у касах фізичних осіб - підприємців, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО».

Отже, касова книга не використовується, якщо на відокремлених підрозділах установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО, здійснення обліку готівки у повній сумі її фактичних надходжень проводиться на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.

Порядок реєстрації та ведення РК, КОРО затверджений наказом Міністерства фінансів України 14.06.2016 р. № 547, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 05.07.2016 р. за № 920/29050 (далі - Порядок № 547).

Пунктом 6 розділу II Порядку № 547 визначено, що використання КОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає: підклеювання фіскальних звітних чеків до відповідних сторінок КОРО; щоденне виконання записів (у разі здійснення розрахункових операцій) про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими покупцям (клієнтам), записуються окремо.

Пунктом 8 розділу II Порядку № 547, передбачено, що у разі роздрукування на РРО протягом робочого дня декількох фіскальних звітних чеків усі вони вклеюються у відповідну КОРО, записи у розділі 2 КОРО робляться за кожним фіскальним звітним чеком окремо. Якщо фіскальний звітний чек містить дані про операції «службового внесення» та «службової видачі» коштів, графи 3, 4 розділу 2 КОРО можна не заповнювати.

Враховуючи зазначене, суб’єкт господарювання має вести КОРО відповідно до вимог Порядку № 547.

Щодо роздрукування копії фіскального звітного чеку (питання 2).

Якщо суб’єкт господарювання використовує версію РРО, який має функцію та дозволяє роздруковувати копію фіскального звітного чеку, то у разі втрати оригіналу такого чеку суб’єкт господарювання має можливість роздрукувати копію звітного фіскального чеку та підклеїти його до відповідного розділу КОРО. Заборони щодо використання копії фіскального звітного чеку чинне законодавство не має.

Щодо вилучення залишку готівки з місця проведення розрахунків (питання 3).

Пункт 6 розділу III Порядку реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.06.2016 р. № 547, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 05.07.2016 р. за № 918/29050, передбачає, що внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання «Z-звіту».

Враховуючи зазначене, якщо до зняття фіскального звітного чеку на РРО, що використовується підприємством, не буде проведено операцію «службова видача», то готівка, яка буде залишатись у скриньці РРО, вважатиметься не оприбуткованою. Отже, для уникнення такої ситуації, необхідно до обнулення РРО проводити операцію "службова видача", а після виконання «Z-звіту» операцію «службове внесення».

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
23.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 27 сентября вступят в силу изменения касательно блокирования НН Минэкономики внесло изменения в Критерии предприятий Внимание: с 12 октября 2025 года будут действовать новые правила пересечения границ ЕС для украинцев Новое основание для отсрочки работни...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
25.09.2025
Особенности преобразования ГП в государственное некоммерческое общество: инфографика от Минюста
Южное межрегиональное управление Министерства юстиции в г. Одесса обнародовало порядок преобразования государственного предприятия в государственное некоммерческое общество. Больше по теме: Корпоратизация и преобразование коммунальных предприятий: юридические нюансы и алгоритм Как преобразова...
25.09.2025
Особенности составления исковых заявлений
Рассмотрим, как составить правильно исковое заявление, то есть, какие должны быть обязательные элементы (название суда, данные истца и ответчика, суть иска, требования истца, доказательства и т. д.) Пятый апелляционный административный суд запускает рубрику, в которой сложные нормы Кодекса администр...
25.09.2025
Проверка знаний по вопросам охраны труда во время военного положения
Законодательство по охране труда позволяет работодателю по своему усмотрению определять форму и механизм обучения по вопросам труда своих работников, а также устанавливать объем изучения требований законодательства и нормативно-правовых актов по охране труда. Больше по теме: Инструкция по охране тр...
Лучшие материалы