Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Нужно ли сохранять квитанции платежного терминала

17.03.2020

Квитанция платежного терминала лишь подтверждает инициирования перевода средств со счета держателя ЭПС, а не факт продажи товара (получение услуг), поэтому квитанция платежного терминала не является расчетным документом в понимании Закона № 265.

Итак, квитанция платежного терминала (копия такой квитанции) не является расчетным документом


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 12.03.2020 р. № 1010/6/99-00-05-04-01-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула запит Товариства щодо надання податкової консультації з питання необхідності зберігання квитанції платіжного терміналу та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Відповідно до звернення Товариство здійснює роздрібну торгівлю непродовольчими товарами, в тому числі технічно складними побутовими товарами.

Чи є квитанція платіжного терміналу розрахунковим документом?

Чи потрібно зберігати квитанції платіжного терміналу, та які встановлені терміни такого зберігання?

Правовідносини у цій сфері регулюються Кодексом, Законом України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265), Законом України від 05 квітня 2001 року № 2346-ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» (далі - Закон № 2346).

Пунктом 44.1 статті 44 Кодексу встановлено обов’язок платників податків вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первин цих документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Також платники податків зобов’язані, зокрема, забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 статті 44 Кодексу, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого Кодексом граничного терміну подання такої звітності (пункт 44.3 статті 44 Кодексу).

Законом № 265 визначено правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Згідно зі статтею 2 Закону № 265 розрахунковий документ - докумзнт встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

Отже, квитанція платіжного терміналу (копія такої квитанції) но є розрахунковим документом у розумінні Закону № 265.

Загальні засади функціонування платіжних систем і систем розрахунк в в Україні, поняття та загальний порядок проведення переказу коштів у межах України встановлені Законом № 2346.

Так, статтею 1 Закону № 2346 визначені терміни та поняття, які застосовуються при здійсненні розрахунків та переказу коштів, зокрема:

документ за операцією із застосуванням електронних платіжних засобів - документ, що підтверджує виконання операції із використанням електронного платіжного засобу, на підставі якого формуються відповідні документи на переказ чи зараховуються кошти на рахунки (пункт 1.5 статті 1 Закону № 2346);

електронний платіжний засіб - платіжний інструмент, який надає його держателю можливість за допомогою платіжного пристрою отримати інформацію про належні держателю кошти та ініціювати їх переказ (пункт  .14 статті 1 Закону № 2346).

платіжний термінал - електронний пристрій, призначений для ініціювання переказу з рахунка, у тому числі видачі готівки, отримання довідкової інформації і друкування документа за операцією із застосуванням електронного платіжного засобу (пункт 1.32-1 статті 1 Закону № 2346).

Також Національним банком України на запит ДПС надано роз’яснення (лист від 28.11.2019 №57-0007/62082) щодо порядку здійснення з використанням електронних платіжних засобів (далі - ЕПЗ).

Враховуючи положення Закону № 2346 та відповідно до зазначеного листа НБУ, ЕПЗ є інструментом доступу до рахунку, який використовується для ініціювання переказу коштів з рахунка платника або з відповідного раху нка банку, зокрема для оплати вартості товарів і послуг. При цьому, ініціювання переказу за допомогою ЕПЗ має оформлюватися відповідними документами за операціями із застосуванням ЕПЗ (квитанція платіжного термінала).

Тобто, квитанція платіжного термінала лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя ЕПЗ, а не факт продажу товару (отримання послуг), тому квитанція платіжного термінала не є розрахунковим документом у розумінні Закону № 265.

З огляду на викладене ДПС повідомляє, що квитанції платіжного терміналу (копії таких квитанцій) не є первинним документом у розумінні пункту 44.1 Кодексу, а тому на сьогодні відсутній обов’язок зберігання таких квитанцій чи їх копій протягом терміну, встановленого пунктом 44.3 статт 44 Кодексу.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
12.08.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 01.08.2025 С 6 августа ГНС изменяет квалифицированные сертификаты для подписания уведомлений: загрузите новые Кабмин предлагает изменения к Закону о бухучете относительно введения отчетности п...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
Новое
13.08.2025
Обязанности работодателя по охране труда при дистанционной работе
Используете работу дистанционных работников? Тогда следует разработать Инструкцию по охране труда! Больше по теме: Инструкция по охране труда для работников офиса Инструкция по охране труда для студентов, проходящих производственную практику Обязанности работодателя по обеспечению охраны труда дис...
13.08.2025
Особенности учета расходов, не связанных с хозяйственной деятельностью
Расходы по отдельным операциям, не связанным с хозяйственной деятельностью, не учитываются при определении объекта обложения налогом на прибыль предприятий. Так, по отдельным операциям возникают разницы, на которые увеличивается финансовый результат до налогообложения. Детальнее см. ниже. Больше по ...
13.08.2025
При каких условиях работники могут оформить неоплачиваемые отпуска во время военного положения
Законодательство предусматривает два основных вида неоплачиваемых отпусков: с согласия сторон или в обязательном порядке. Каждый вид имеет свои особенности, в частности условия оформления, продолжительность и порядок прекращения. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Замена отпуска денежной компенсац...
Лучшие материалы