Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Как предоставить право подписания Отчета неприбыльщиков представителю по доверенности

25.04.2018

Налогоплательщик до завершения срока действия (или отмены) усиленного сертификата подписчика (руководителя) Заявления о присоединении к Договору сообщает контролирующий орган (определенный в соответствии с пунктом 5 раздел III Порядка) о подписанте (руководителе), которому предоставляется право подписи электронных документов (кроме Заявления о присоединении к Договору) путем предоставления Сообщения. Действие Договора и связанных с ним Сообщений прекращается в случае наличия одного из оснований, определенных пунктом 14 раздела III настоящего Порядка, в том числе за получением информации от АЦСК о завершении срока действия (или отмены) усиленного сертификата руководителя.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 05.04.2018 р. № 1447/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо надання права підписання Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі - Звіт) та фінансової звітності фізичній особі - представником за довіреністю та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до пункту 49.3 статті 49 Кодексу податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Пунктом 48.5 статті 48 Кодексу визначено, що податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку (підпункт 48.5.1 пункту 48.5 статті 48 Кодексу).

Відповідно до ст. 9 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», із змінами та доповненнями, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) містяться крім інших відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця щодо інформації про осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної або фізичної особи - підприємця, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо.

Якщо документ податкової звітності подається у паперовій формі та підписується уповноваженою особою платника податків, яка не має право вчиняти дії від імені юридичної або фізичної особи - підприємця, до нього долучається оригінал або належним чином оформлена копія документа, який засвідчує повноваження такої уповноваженої особи відповідно до законодавства.

Подання документів засобами електронного зв'язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис», Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі - Порядок), на підставі договору про визнання електронних документів (далі - Договір) шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі - Заява про приєднання до Договору), що визначає взаємовідносини суб'єктів електронного документообігу.

Згідно з пунктом 11 розділу III Порядку для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган (визначений відповідно до пункту 5 розділу III Порядку) шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо ЕЦП (далі - Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку (за ідентифікатором форми J(F)1391103).

До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору). На сформоване Повідомлення першими накладаються ЕЦП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них - ЕЦП підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) і останньою - електронна печатка (за наявності) (пункт 12 розділу III Порядку).

Відповідно до абзацу п'ятого пункту 3 розділу II Порядку послуги ЕЦП можуть бути отримані у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (далі - АЦСК).

Автоматизована перевірка електронного документа, також і Повідомлення, включає перевірку правового статусу ЕЦП шляхом встановлення чинності посиленого сертифіката ключа підписувача на час підписання електронного документа та відповідності особистого ключа підписувача відкритому ключу, зазначеному у посиленому сертифікаті. При цьому дата та час накладення ЕЦП встановлюються за даними позначки часу, отриманої підписувачем від АЦСК в момент підпису, а чинність посиленого сертифіката на цей момент встановлюється за даними відповідного онлайн-сервісу АЦСК (OCSP) та/або даними актуальних списків відкликаних сертифікатів (CRL) зазначеного АЦСК (пункт 10 розділу II Порядку).

Враховуючи вищезазначене, платник податків до завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката підписувача (керівника) Заяви про приєднання до Договору повідомляє контролюючий орган (визначений відповідно до пункту 5 розділу III Порядку) про підписувача (керівника), якому надається право підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) шляхом надання Повідомлення.

Дія Договору та пов'язаних з ним Повідомлень припиняється у разі наявності однієї з підстав, визначених пунктом 14 розділу III цього Порядку, в тому числі за отриманням інформації від АЦСК про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката керівника.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
20.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Принят Закон о возобновлении течения исковой давности Минфин обнародовал проекты профессиональных стандартов «Главный бухгалтер бюджетного учреждения» и «Бухгалтер бюджетного учреждения» ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплате...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
Новое
21.05.2025
Бумажная трудовая книжка или как завершить переход на электронную форму
Когда следует завершить процедуру сканирования бумажных трудовых книжек и внести их на веб-портал Пенсионного фонда? Больше по теме: Электронная и бумажная трудовая книжка: что нужно знать работнику и работодателю Трудовая книжка утеряна или испорчена: как оформить дубликат Уже не первый год украи...
21.05.2025
Как составить отчетность по экологическому налогу
Плательщики эконалога составляют налоговые декларации, подают их в течение 40 календарных дней, следующих за последним календарным днем налогового (отчетного) квартала, в контролирующие органы и уплачивают налог в течение 10 календарных дней, следующих за последним днем предельного срока подачи декл...
21.05.2025
Работник – ВПЛ: когда он должен уведомить об изменении места жительства
Сколько уделяется времени внутренне перемещенным лицам для уведомления об изменении места жительства и куда подавать обновленные данные? Больше по теме: Можно ли принять на работу ВПЛ, не уволенное с предыдущего места работы? Одной из ключевых обязанностей внутренне перемещенных лиц является своевр...
Лучшие материалы
Центр уведомлений