Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Как отразить в бухучете электронный билет

30.10.2018 6104 0 0



Викладено мовою оригіналу

Життєдіяльність підприємства часто-густо вимагає присутності спеціалістів в іншому регіоні, тобто відряджень. У трудовому праві відрядження – це поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства для виконання службового доручення поза місцем роботи.

Розвиток електронних технологій в сучасному житті не обійшов стороною і таку сферу діяльності, як продаж авіа, залізничних та автобусних квитків.

Чинне законодавство передбачає можливість придбання електронних квитків для користування послугами транспортних компаній. 

Електронні квитки на залізничному транспорті

Квитки на проїзд у залізничному транспорті  можна придбати через мережу Інтернет та інші канали самообслуговування (наприклад, поштові відділення, мережі автостанцій та інші суб’єкти пілприємницької діяльності, які здійснюють прийом замовлень на продаж залізничних квитків).

При продажу пасажиру залізничного квитка із застосуванням оформлення послуги Інтерет-замовлення, має місце здійснення таких операцій:

  • Надання пасажиру технічної та технологічної можливості сформувати замовлення проїзних документів через мережу Інтернет, отримати підтвердження факту замовлення та на його підстві отримати проїзний документ (квиток) в будь-якій залізничній касі;
  • Організаційно-технічне забезпечення доступу до відповідних ресурсів для формування замовлення, що надається учасникам виконання такого замовлення власниками технологій;
  • Посередницькі послуги з продажу залізничних квитків (проїзних документів);
  • Отримання від пасажирів та перерахування підрозділам Укрзалізниці грошових коштів в оплату проїзних документів;
  • Отримання від пасажирів та переказ власнику технології формування замовлених грошових коштів в оплату послуг.

Згідно з визначеннями, наданими Правилами перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України (затверджені наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 27.12.2006р. №1196, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.04.2007р. за №310/13577), з урахуванням змін і доповнень (далі – Правила №1196):

  • Проїзний документ– документ встановленого зразка, що посвідчує право пасажира на проїзд залізничним транспортом та є договором на перевезення. Проїзний документ оформляється на відповідному бланку проїзного документа чи може бути сформований в електронному вигляді (сорок п’ятий абзац пункту 1.7 розділу 1 Правил №1196);
  • Проїзний документ із відкладеним друком– замовлений документ, вартість якого сплачена через мережу Інтернет із наступним друком проїзного документа на бланку встановленого зразка у квитковій касі за будь-який час до відправлення поїзда (п’ятдесят другий абзац пункту 1.7 розділу 1 Правил №1196);
  • Електронний проїзний (перевізний) документ– документ, сформований автоматизованою системою в електронно-цифровій формі, який використовується для підтвердження договору на перевезення пасажира (одинадцятий абзац пункту 1.7 розділу 1 Правил №1196);
  • Комісійний збір– кошти, сплачені за послугу, пов’язану з оформленням, поверненням, переоформленням проїзних документів (двадцять другий абзац пункту 1.7 розділу 1 Правил №1196).

Пунктом 2.34  розділу 2 Правил №1196 визначено, що продаж проїзних документів здійснюється квитковими касами та через мережу Інтернет. При цьому через мережу Інтернет здійснюється продаж електронних проїзних документів та проїзних документів з відкладеним друком, а оплата вартості проїзних документів здійснюється при замовленні за допомогою платіжних карток (третій абзац  пункту 2.34 розділу 2 Правил №1196).

При замовленні проїзного документа через Інтернет електронний проїзний документ на бланку не роздруковується, а отриманий пасажиром пароль (захисний код), роздрукований на папері, підтверджує факт отримання коштів перевізником без роздрукування.

Пунктом 2.49 розділу  2 Правил №1196 визначено, що проїзні документи видаються пасажиру після їх повної оплати.

Пунктом 12 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом, який затверджено постановою КМУ від 19.03.97р. №252, з урахуванням змін та доповнень, передбачено, що продаж проїзних документів здійснюється як правило, квитковими касами залізниць, а також може здійснюватись з використанням стаціонарного та мобільного зв’язку, Інтернету, спеціалізованих автоматів обслуговування тощо. Продаж проїзних документів іншими юридичними та фізичними особами провадиться тільки на підставі укладених в установленому порядку угод з перевізниками.

Таким чином, оплачуючи залізничний квиток безпосередньо в касі, через Інтернет або мережу інших каналів самообслуговування (наприклад поштові відділення, мережі автостанцій та інші суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють прийом замовлень на продаж залізничних квитків), пасажир спочатку здійснює оплату своєї запланованої поїздки під час такого замовлення незалежно від наміру  здійснити її надалі чи скасувати, а потім отримує або безпосередньо проїзний документ, або документ, який дає йому право на отримання проїзного документа у будь-який час до здійснення поїздки.

1 из 1

Лист ДПАУ від 07.09.2011 р. №24064/7/15-3417-26

ДПАУ розглянула лист агентства з продажу авіаперевезень щодо визначення бази оподаткування ПДВ та формування податкового кредиту при реалізації залізничних і авіаційних квитків та повідомляє.

Відповідно до пп. «б» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) об'єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Згідно з п. 188.1 ст. 188 Кодексу база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів, крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів, і збору на обов’язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв’язку).

Беручи до уваги те, що послуга із залізничного або повітряного перевезення надається пасажиру самим перевізником, слід враховувати, що проїзний документ є договором на перевезення, що укладається між пасажиром і відповідним перевізником, а тому не може бути об'єктом договору між іншими учасниками процесу оформлення замовлення на продаж проїзних документів. При цьому транспортний квиток, що містить загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами, одночасно є документом, який дає право на отримання податкового кредиту (за умови дотримання інших правил щодо формування податкового кредиту) без отримання податкової накладної (пп. «а» п. 201.11 ст. 201 Кодексу) тільки його власнику (виходячи із суті договору), а тому не може бути підставою ні для визначення податкових зобов'язань, ні для формування податкового кредиту у особи, яка прийняла замовленняна йогооформлення, якщо ця особа не єперевізником або йогоструктурним підрозділом.

Оформлення електронних перевізних документів, що застосовуються для авіаційного перевезення, здійснюється відповідно до ст. 60 Повітряного кодексу України, Конвенції для уніфікації деяких правил, що стосуються міжнародних повітряних перевезень (Варшавської конвенції 1929 р.), наказу Державіаадміністрації від 20.01.2009 р. № 37 «Про впровадження електронних перевізних документів», наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 23.04.2010 р. № 216 «Про затвердження Правил повітряних перевезень пасажирів і багажу», зареєстрованого в Мін'юсті України 11.08.2010 р. за № 669/17964.

№ з/п

Зміст операції

Сума, грн

Бухгалтерські проведення

Д-т

К-т

1

Оплачено підприємством проїзних документів (залізничних, автобусних квитків)

363,70

631

311

2

Оприбутковано проїзні документина баланс як грошовий документ(квиток 1)

154,85

331

631

3

Оприбутковано проїзні документина баланс як грошовий документ(квиток 2)

154,85

331

631

4

Збір за оформлення ППД (Загальна вартість додаткових послуг) без ПДВ

45,00

92

631

5

Відображено податковий кредит з ПДВ за збір за оформлення ППД

9,00

644

631

6

Видано проїзні квитки працівнику, відповідальному за їх зберігання (квиток 1)

154,85

372

331

7

Видано проїзні квитки працівнику, відповідальному за їх зберігання (квиток 2)

154,85

372

331

8

Списано вартість проїзного квитка на підставі Авансового звіту (квиток 1) без ПДВ

130,07

91, 92, 93

372

9

Відображено податковий кредит з ПДВз проїзного документу (квиток 1)

24,78

644

372

10

Списано вартість проїзного квитка на підставі Авансового звіту (квиток 2) без ПДВ

130,07

91, 92, 93

372

11

Відображено податковий кредит з ПДВз проїзного документу (квиток 2)

24,78

644

372

Питання:

Який порядок відображення в Реєстрі отриманих та виданих податкових накладних та податковій декларації з ПДВ отриманих проїзних документів, в яких збір на обов'язкове страхування від нещасних випадків на транспорті не включається до бази оподаткування ПДВ?

Відповідь:

Відповідно до ст. 188 р. V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), база оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 ПКУ, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг. На підставі пп. 196.1.3 п. 196.1 ст. 196 р. V ПКУ збір на обов'язкове страхування від нещасних випадків на транспорті, одержаний від пасажирів перевізниками на підставі агентського договору зі страховою компанією, не є об'єктом обкладання ПДВ.

Таким чином, збір на обов'язкове страхування від нещасних випадків на транспорті не включається до бази оподаткування ПДВ, але входить до загальної вартості проїзного документа (транспортного квитка).

Пунктом 201.11 ст. 201 р. V ПКУ передбачено, що підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, зокрема також є транспортний квиток, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами.

Згідно із п. 10 Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом ДПА України від 24.12.2010 N 1002 (далі - Порядок N 1002), у розділі IIРеєстру відображаються отримані податкові накладні, розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), ВМД, а також інші документи, на підставі яких здійснюється облік операцій з придбання товарів/послуг (згідно з пп. 201.10, 201.11 ст. 201 р. V ПКУ).

Так як відповідно до п. 11.7 Порядку № 1002 у графі 8 розділу II Реєстру вказується загальна сума, включаючи ПДВ, то в цій графі слід відображати вартість придбаних транспортних послуг, вказаних в квитку з урахуванням ПДВ, у графі 9 вказується частина вартості транспортного квитка (без збору на обов'язкове страхування від нещасних випадків на транспорті та без ПДВ), що підлягає оподаткуванню ПДВ, в графі 10 - ПДВ з цієї частини, при цьому в графі 5 вказується "ТК", а сума збору на обов'язкове страхування від нещасних випадків на транспорті вказується в графі 9 окремим рядком, в графах 5, 10 - позначка "0".

Тобто транспортний квиток відображається в Реєстрі двома рядками. При цьому частина вартості транспортного квитка, що підлягає оподаткуванню ПДВ підлягає відображенню в рядку 10.1 розділу II податкової декларації з ПДВ, а сума збору на обов'язкове страхування від нещасних випадків на транспорті - в рядку 11.1 розділу II такої податкової декларації.

Повернення Залізничного квитка

Порядок повернення:

1.Звернутися в будь-яку касу Укрзалізниці і обміняти код інтернет замовлення (квиток з відкладеним друком) на квиток роздрукований на бланку суворої отчестності

2. Зробити повернення вартості отриманого залізничного квитка згідно правилами Укразалізниці (пункт 20.3). Збір за оформлення ППД не повертається.

Повернення  платежів за невикористані проїзні документипровадиться  у  будь-якому  пункті  продажу  проїзних   документів залізниць  України  зпред'явленням  у  касу  повернення платежів проїзного документа та документа,  що посвідчує особу  (паспорта, військового   квитка,  студентського  квитка,  посвідчення  водія, службового посвідчення).

Повернення проїзних  документів  до  відправлення поїзда може здійснюватись як особисто, так й іншими особами.

Повернення    проїзного    документа   однієї   особи   після відправлення   поїзда   здійснюється  на  підставі  документа,  що посвідчує  особу,  прізвище  та  ім'я  якої  зазначено в проїзному
документі. (Пункт 19.1 розділу 19 доповнено новим абзацом третім згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 44  від 25.01.2013)

Прізвище, ім'я,  по  батькові  та місце проживання особи,  що повертає проїзний документ,  вносяться до відомості в разі ручного повернення  або  записуються на зворотному боці допоміжного бланка "Експрес" при поверненні з використанням автоматизованих систем.

При поверненні залізничних квитків «Укрзалізниця» стягує вартість послуги повернення (за винятком тих випадків, коли повернення здійснюється з вини Залізниці).

Якщо в придбаний квиток входила вартість постільної білизни, то цю суму також буде повернено. 

Сума, що повертається залежить від термінів звернення пасажира та регулюється Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України № 252 від 04.03.2008. Відповідно з цим Наказом повернення платежів пасажирам, які відмовились від проїзду з особистих причин, відбувається згідно наступних правил:

  1. Якщо пасажир повертає квиток більш ніж за 24 години до відправлення поїзда – повертається повна вартість квитка і плацкарти. Комісійний збір за оформлення не повертається;
  2. При поверненні квитка від 24 до 9 годин до відправлення поїзда – повертається повнавартість квитка і 50% вартості плацкарти. Комісійний збір за оформлення не повертається;
  3. Якщо менш ніж за 9 годин до відправлення поїзда, але не більше ніж через годину після його відправлення – повертається тільки вартість квитка, а вартість плацкарти не виплачується. Комісійний збір за оформлення не повертається;
  4. Якщо пасажир повертає квиток пізніше, ніж через годину після відправлення поїзда – відшкодування грошових коштів не проводиться! У тому числі і за такі проїзні документи, які мають відмітку про припинення поїздки на шляху прямування.

Увага! Кошти не повертаються за проїзні документи з виправленнями або додатковими написами, що зроблені особами, до компетенції яких це не входить, оскільки вони, як і підроблені проїзні документи, вважаються недійсними. 

Касир має право повернути одному пасажиру платежі за 9 невикористаних  проїзних  документів,  незалежно  від напрямків та проїзні  документи  на  зворотний  проїзд  чи  на  проїзд з пункту пересадки до них.

У  разі  пред'явлення проїзних документів до повернення після відправлення  поїзда  для  кількості осіб більше однієї повернення платежів  здійснюється  за  умови,  що один із проїзних документів оформлено   на   особу,   яка   пред'являє  проїзні  документи  до повернення. { Пункт 19.9 розділу 19 доповнено новим абзацом згідно з  Наказом  Міністерства  інфраструктури  № 44 від 25.01.2013 }

{  Пункт  19.9  розділу  19 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства  транспорту  та  зв'язку  №1333 від 03.11.2008 } 

Якщо за груповим проїзним документом  не  може  виїхати повна  кількість  учасників групи,  то керівник групи зобов'язаний пред'явити груповий проїзний документ начальнику вокзалу (станції) або  черговому  по  вокзалу  для поставлення відмітки і повернення вільних місць у продаж.

Така відмітка   може   бути  проставлена  тільки  до  початку поїздки.  Після відправлення поїзда на шляху  прямування,  у  тому числі  на  вокзалах  і  в  поїздах,  відмітки про проїзд кількості пасажирів,  меншої  від  вказаної  в   проїзному   документі,   не проводиться, платежі за непрослідувану відстань не повертаються. 

Якщо пасажир втратив квиток (саме бланк проїзного документу), то відшкодування при необхідності відмови від поїздки також не проводиться.

У разі, якщо на пошкодженому проїзному документі в результаті склеювання, намокання або обгоряння збереглася інформація в обсязі, достатньому для його ідентифікації, ви маєте можливість поновити квиток, звернувшись до організації, яка його видала.

У всіх випадках повернення проїзних документів пасажир вносить плату за послуги. Кошти, сплачені за послуги, пов'язані з резервуванням місць і продажем проїзних документів, не повертаються, за винятком випадків, колиповернення здійснюється з вини Залізниці. У разі, якщо повернення проїзних документів відбувається з вини залізниці, ви маєте можливість повернути кошти у повному обсязі, у тому числі і за послуги, пов'язані з резервуванням місць, без сплати за послуги повернення. Для цього при поданні заявки на повернення вам необхідно пред'явити квиток з відміткою «Проїзний документ не використаний повністю з вини залізниці». 

Якщо пасажир звернувся з метою повернення коштів пізніше 3 годин з моменту відправлення поїзда, відшкодування не проводиться, у тому числі і за такі, що мають позначку про припинення поїздки на шляху прямування.

Якщо ж аналогічна ситуація (звернення з метою повернення відбувається після 3 годин з моменту відправлення поїзда) спричинена вашою хворобою чи нещасним випадком, що стався в день від'їзду, то здійснити повернення, пред'явивши проїзні документи та документи, які підтверджують хворобу чи нещасний випадок, пасажир може у претензійному порядку. При цьому повертається тільки вартість квитка з вирахуванням вартості послуги за повернення квитка. Вартість плацкарти не повертається. 

Якщо вартість квитка після вирахування виявилася рівною або меншою за ціну на послуги по поверненню плати за невикористаний квиток, то оплата за послуги повернення не стягується.

При поверненні повністю невикористаних проїзних документів обов'язковому поверненню підлягає сума страхового збору та податку на додану вартість.

При відміні поїзда, вказаного в квитку, або при затримці його відправлення більше ніж на 1 годину, при відмові від поїздки пасажира за причиною ненадання йому вказаного в квитку місця, зміни маршруту поїзда, в результаті чого поїзд не прямує через станцію, вказану в квитку, при прибутті погодженого поїзда в пункт пересадки пасажира після відправлення поїзда, яким повинна була здійснюватись поїздка з пункту пересадки, вирахування  коштів з вартості проїзду незалежно від термінів повернення проїзних документів (але до відправлення поїзда) не проводиться. Плата за послуги по поверненню квитка у цих випадках також не стягується.

Рекомендації з відображення повернення проїзних документів у бухобліку

№ з/п

Зміст операції

Сума, грн

Бухгалтерські проведення

Д-т

К-т

1

Оплачено підприємством проїзних документів (залізничних, автобусних квитків)

41,23

631

311

2

Оприбутковано проїзні документина баланс як грошовий документ

14,23

331

631

4

Збір за оформлення ППД (Общая стоимость дополнительных услуг) без ПДВ

22,50

92

631

5

Відображено податковий кредит з ПДВ за збір за оформлення ППД

4,50

644

631

6

Видано проїзні квитки працівнику, відповідальному за їх зберігання

14,23

372

331

8

Списано вартість проїзного квитка на підставі Авансового звіту  - (Стягнення Укрзалізниці)

5,50

94

372

11

Повернуто кошти за невикористаний проїзний документ (вартість бронювання при цьому не повертається)

8,73

301

372

рекомендації.pdf
Открыть

http://plaske.travel

Комментарии к материалу

Лучшие материалы