Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Изменение налогового адреса ФЛП

09.02.2021 780 0 0

В случае изменения ФЛП в течение бюджетного года местонахождение, связанного с изменением административного района, Выписка из реестра плательщиков ЕН выдается до конца бюджетного года непосредственно по основному месту учета (предыдущему местонахождению) налогоплательщика лично ФЛП при предъявлении документа, удостоверяющего личность, его ксерокопии (с четким изображением), или его представителю при предъявлении доверенности, заверенной в нотариальном порядке, на получение Выписки, ее ксерокопии (с четким изображением), и документа, удостоверяющего личность такого представителя, его ксерокопию (с четким изображением ). Ксерокопии документов могут быть представлены как с Запросом, так и при получении Выписки.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 04.01.2021 р. № 1/ІПК/99-00-04-03-03-09

Державна податкова служба України, керуючись ст.52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) розглянула Ваше звернення … щодо питань пов’язаних зі зміною податкової адреси, і в межах компетенції повідомляє, що відповідь надається з урахуванням фактичних обставин, викладених у листі.

Платник податків запитує чи в період після зміни податкової адреси до моменту взяття на облік за основним місцем обліку контролюючим органом за новою податковою адресою в контролюючому органі, за якою податковою адресою (старою чи новою) можна подати запит на отримання витягу та отримати «Витяг з реєстру платників ЄП».

А також в період, коли платник податків був взятий на облік контролюючим органом за новою податковою адресою, як за основним місцем обліку, куди можна подати запит на отримання витягу та отримати «Витяг з реєстру платників ЄП» до кінця поточного бюджетного року.

Статтею 45 ПКУ визначено, що платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визначається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Відповідно до п. 66.3 ст. 66 ПКУ у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі – адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.

Порядок переведення платника податків на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) регламентується нормами розділу Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 1588).

Крім того, відповідно до частини восьмої ст. 45 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI (далі – БКУ) у разі зміни місцезнаходження суб’єктів господарювання – платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

У такому випадку, відповідно до п. 10.13 розділу Х Порядку № 1588, юридичні особи або фізичні особи – підприємці до закінчення року обліковуються в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що вони є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) – з ознакою того, що вони є платниками податків з наступного року.

У контролюючому органі за неосновним місцем обліку платник податків сплачує всі податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватись на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає неосновному місцю обліку, щодо таких податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов’язки платника податків, а контролюючий орган стосовно платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів (п. 7.3 розділу VII Порядку № 1588).

Згідно з п. 10.15 розділу Х Порядку № 1588 контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку у такі строки, зокрема після закінчення бюджетного періоду стосовно платників податків, визначених у п.п. 10.13 п. 10 розділу Х Порядку № 1588.

Відповідно до п. 299.9 ст. 299 ПКУ за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно у контролюючому органі за місцем податкової адреси отримати (у тому числі в електронному вигляді)  витяг з реєстру платників єдиного податку (далі – Витяг).

Строк надання  Витягу для зареєстрованих платників єдиного податку не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту про отримання  витягу з реєстру платників єдиного податку (далі – Запит), а для суб’єктів господарювання, які подали заяву щодо переходу на спрощену систему оподаткування, – двох робочих днів з дня надходження Запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

Форма Запиту та форма Витягу затверджені наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308.

Отже, у разі зміни фізичною особою – підприємцем протягом бюджетного року місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, Витяг видається до кінця  бюджетного року безпосередньо за основним місцем обліку (попереднім місцезнаходженням) платника податку (в головному управлінні ДПС (державній податковій інспекції, через яку подано Запит) особисто фізичній особі – підприємцю при пред’явленні документа, що посвідчує особу, його ксерокопії (з чітким зображенням), або її представнику за умови пред’явлення довіреності, засвідченої в нотаріальному порядку, на отримання Витягу, її ксерокопії (з чітким зображенням), та документа, що посвідчує особу такого представника, його ксерокопію (з чітким зображенням).

Ксерокопії документів можуть бути подані як з Запитом так і при отриманні Витягу.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію. 

Комментарии к материалу

Лучшие материалы