Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Исправление ошибки, допущенной в заглавной части НН в названии покупателя

03.03.2018

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 19.02.2018 р. № 666/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Про оподаткування ПДВ

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо виправлення помилки, допущеної у заголовній частині податкової накладної у назві покупця (отримувача) товарів/послуг, та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

 

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов'язані самостійно декларувати свої податкові зобов'язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.

При цьому пунктом 44.1 статті 44 розділу II ПКУ визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Правила складання податкової накладної (у тому числі заповнення її обов'язкових реквізитів) регулюються статтею 201 розділу V ПКУ та регламентуються Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за № 137/28267 (далі - Порядок № 1307).

Перелік обов'язкових реквізитів податкової накладної визначено пунктом 201.1 статті 201 розділу V ПКУ.

Відповідно до підпункту "д" пункту 201.1 статті 201 розділу V ПКУ одним із обов'язкових реквізитів, який зазначається у податковій накладній, є повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ, - покупця (отримувача) товарів/послуг.

Таким чином, реквізит назва покупця (отримувача) товарів/послуг, який віднесено до складу обов'язкових, має відповідати формулюванню у статутних документах та не повинен містити інших даних.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 розділу V ПКУ податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 192.1 статті 192 розділу V ПКУ визначено, зокрема, що у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, складається розрахунок коригування до податкової накладної.

Згідно з пунктом 21 Порядку № 1307 у разі здійснення коригування сум податкових зобов'язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V ПКУ постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Отже, у випадку допущення помилки у заголовній частині податкової накладної у назві покупця (отримувача) товарів/послуг постачальник (продавець) таких товарів/послуг на дату виявлення зазначеної помилки має право скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної, в якому всі правильно заповнені реквізити заголовній частині податкової накладної повторюються, а назва покупця (отримувача) товарів/послуг, в якій допущено помилку, заповнюється без помилки. У цьому випадку графи з 1 по 13 розділу Б розрахунку коригування та розділ А, до якого вносяться узагальнюючі дані щодо сум коригування, не заповнюються (залишаються пустими). Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем) товарів/послуг.

Водночас слід зазначити, що помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 статті 201 розділу V ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді (пункт 201.10 статті 201 ПКУ).

З огляду на викладене, у випадку, якщо індивідуальний податковий номер покупця (отримувача) зазначений вірно, а в його назві допущена помилка, то така помилка не може бути єдиною підставою неприйняття податкової накладної в електронному вигляді.

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
08.07.2025
С 5 июля в Украине возобновляется обязательное представление статистической отчетности
Президент 3 июля подписал Закон от 18.06.2025 № 4505-IX, он официально опубликован 5 июля и с этого дня вступил в силу. Верховная Рада поддержала изменения к п. 1 Закона от 03.03.2022 № 2115-IX «О защите интересов субъектов подачи отчетности и других документов в период действия военного ...
Новое
15.09.2025
Требовать ли трудовую книжку при трудоустройстве совместителя
Ответим на следующие вопросы: должен ли предоставить трудовую книжку работник при трудоустройстве по совместительству и какой документ должен предоставить работник вместо трудовой книжки. Больше по теме: Особенности оформления на работу совместителя Должен ли предоставить трудовую книжку работник п...
15.09.2025
Перепоручение: как правильно оформить доверенность на передачу полномочий
Рассмотрим, что такое перепоручение; какова форма доверенности, выданной в порядке перепоручения; условия и особенности оформления, когда перепоручение утрачивает силу; порядок отмены доверенности и т. д. Больше по теме: Как оформить доверенность на подписание ТТН и других документов посредником, о...
15.09.2025
Как заполнить приложение 1 к декларации эконалога в части выбросов двуокиси углерода в случае превышения их объема (500 тонн) в течение текущего года
Расчет за выбросы загрязняющих веществ в атмосферный воздух стационарными источниками загрязнения осуществляется в приложении 1 к Декларации. При этом для каждого стационарного источника загрязнения составляется два отдельных приложения 1, одно из которых – для декларирования налоговых обязате...
Лучшие материалы