Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Авто возят топливо только по территории предприятия: нужен ли учет в ГНС

22.10.2019

Для перемещения по таможенной территории Украины собственного горючего для потребностей собственного потребления транспортные средства должны учитываться в Перечне транспортных средств, которые перемещают горючее или спирт этиловый


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 11.10.2019 р. № 734/6/99-00-04-02-05-15/ІПК

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації [....] (далі- Товариство), стосовно практичного застосування норм податкового законодавства щодо включення до Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, власного транспортного засобу, який переміщує пальне для власного споживання по території заводу без виїзду на автомобільну дорогу.

У зверненні Товариство зазначає, що має у власності автомобіль марки КРАЗ типу Паливозаправник-С для короткострокового зберігання та безпосередньої заправки власних транспортних засобів, із загальним обсягом ємності (цистерни) 8000 літрів.

Вищеописаний паливозаправник, що належить Товариству, рухається тільки по території заводу для заправки власним паливом власних транспортних засобів, з території заводу ніколи не виїжджає і відповідно не рухається по автомобільним дорогам.

Товариство запитує: Чи потрібно Товариству подавати заявку центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику на переміщення власного пального власним автомобілем марки КРАЗ типу Паливозаправник-С тільки по території заводу без виїзду на автомобільну дорогу, для включення до Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий?

Згідно із підпунктом 230.1.5 пункту 230.1 статті 230 Кодексу, - транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.    

Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється автоматично на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом «а» пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України.

Такі заявки подаються суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщенні митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.

Форма заявки на переміщенні пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Такі заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизник накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пально або спирт етиловий у таких транспортних засобах, а також не зазначені у заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, забороняється.

Відповідно до частини першої статті 9 Митного кодексу України митна територія України, - територія України, зайнята сушею, територіальне море, внутрішні води і повітряний простір, а також території вільних митних зон, штучні острови, установки і споруди, створені у виключній (морській) економічній зоні України, на які поширюється виключна юрисдикція України , становлять митну територію України.

Слід вказати, що жодних застережень, що не є переміщенням, на думку Товариства, по митній території України переміщення небезпечного вантажу, а саме власного пального власним автомобілем тільки по території заводу без виїзду на автомобільну дорогу, підпунктом 230.1.5 пункту 230.1 статті 230 Кодексу та статтею 9 Митного кодексу не визначено.

Отже, для переміщення на митній території України власного пального для потреб власного споживання транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий.

Варто зазначити, що інформації, наведеної у зверненні Товариства недостатньо для того, щоб встановити чи є Товариство:

  • платником акцизного податку, розпорядником акцизного складу/акцизного складу пересувного, набуття паливозаправником статусу акцизного складу пересувного, а також транспортний засіб (паливозаправник), що використовується Товариством, яке не є розпорядником акцизного складу.

До звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій з наведенням детального опису суті таких операцій.

Для надання більш повної та ґрунтованої відповіді Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів, з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
09.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказы от 15.07 и 17.07.2025) Изменения в зарплате «подакцизных» СХ с 1 октября 2025 года: Закон опубликован В Верховной Раде зарегистрирован законопроект об изменениях в законодате...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
11.09.2025
Как запускается механизм принудительного исполнения судебных решений
Открытие исполнительного производства – это стартовый этап, позволяющий обеспечить реальное исполнение судебных решений. Только благодаря эффективному механизму принудительного исполнения возможна полная реализация конституционного права граждан на защиту в суде. Больше по теме: Принудительно...
11.09.2025
Проведение ремонтных работ в служебном жилье и оплата за ЖКУ не создают оснований для права собственности: судебное решение
Факт пользования служебным жильем, его содержание, проведение ремонтов и оплата коммунальных услуг не является основанием для приобретения права собственности на такое жилье по приобретательной давности. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Уплачивается ли налог на недвижимость за сооружения? Длител...
11.09.2025
Законные основания НДС-льгот для операций в пользу лиц с инвалидностью
Действующее законодательство предусматривает освобождение от НДС для ряда операций, совершаемых в пользу лиц с инвалидностью. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Сколько дней отпуска полагается работнику с инвалидностью, если справка МСЭК была представлена работодателю не сразу? Подтверждение инва...
Лучшие материалы