Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Авто возят топливо только по территории предприятия: нужен ли учет в ГНС

22.10.2019 316 0 0


Для перемещения по таможенной территории Украины собственного горючего для потребностей собственного потребления транспортные средства должны учитываться в Перечне транспортных средств, которые перемещают горючее или спирт этиловый


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 11.10.2019 р. № 734/6/99-00-04-02-05-15/ІПК

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації [....] (далі- Товариство), стосовно практичного застосування норм податкового законодавства щодо включення до Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, власного транспортного засобу, який переміщує пальне для власного споживання по території заводу без виїзду на автомобільну дорогу.

У зверненні Товариство зазначає, що має у власності автомобіль марки КРАЗ типу Паливозаправник-С для короткострокового зберігання та безпосередньої заправки власних транспортних засобів, із загальним обсягом ємності (цистерни) 8000 літрів.

Вищеописаний паливозаправник, що належить Товариству, рухається тільки по території заводу для заправки власним паливом власних транспортних засобів, з території заводу ніколи не виїжджає і відповідно не рухається по автомобільним дорогам.

Товариство запитує: Чи потрібно Товариству подавати заявку центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику на переміщення власного пального власним автомобілем марки КРАЗ типу Паливозаправник-С тільки по території заводу без виїзду на автомобільну дорогу, для включення до Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий?

Згідно із підпунктом 230.1.5 пункту 230.1 статті 230 Кодексу, - транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.    

Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється автоматично на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом «а» пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України.

Такі заявки подаються суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщенні митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.

Форма заявки на переміщенні пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Такі заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизник накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пально або спирт етиловий у таких транспортних засобах, а також не зазначені у заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, забороняється.

Відповідно до частини першої статті 9 Митного кодексу України митна територія України, - територія України, зайнята сушею, територіальне море, внутрішні води і повітряний простір, а також території вільних митних зон, штучні острови, установки і споруди, створені у виключній (морській) економічній зоні України, на які поширюється виключна юрисдикція України , становлять митну територію України.

Слід вказати, що жодних застережень, що не є переміщенням, на думку Товариства, по митній території України переміщення небезпечного вантажу, а саме власного пального власним автомобілем тільки по території заводу без виїзду на автомобільну дорогу, підпунктом 230.1.5 пункту 230.1 статті 230 Кодексу та статтею 9 Митного кодексу не визначено.

Отже, для переміщення на митній території України власного пального для потреб власного споживання транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий.

Варто зазначити, що інформації, наведеної у зверненні Товариства недостатньо для того, щоб встановити чи є Товариство:

  • платником акцизного податку, розпорядником акцизного складу/акцизного складу пересувного, набуття паливозаправником статусу акцизного складу пересувного, а також транспортний засіб (паливозаправник), що використовується Товариством, яке не є розпорядником акцизного складу.

До звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій з наведенням детального опису суті таких операцій.

Для надання більш повної та ґрунтованої відповіді Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу та надати копії відповідних документів, з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу

Лучшие материалы