Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Определение даты и порядка составления НН

04.12.2017

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 27.11.2017 р. N 2726/М/99-99-15-03-02-14/ІПК

Про податок на додану вартість

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо визначення дати та порядку складання податкових накладних, надіслане до ДФС листом Головного управління ДФС у Черкаській області, та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, суб’єктом підприємницької діяльності було здійснено попередню оплату (аванс) за товар (трьома частинами з однією датою оплати), при цьому постачальником за такою попередньою оплатою було складено дві податкові накладні: одну - на дату отримання попередньої оплати (на частину суми такої попередньої оплати), другу - на іншу дату (на суму різниці між сумою попередньої оплати і сумою, відображеною у першій податковій накладній).

Згідно з підпунктами "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 ПКУ об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПКУ.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше (перша подія):

дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

На дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений ПКУ термін (пункт 201.1 статті 201 ПКУ).

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПКУ).

Таким чином у ситуації, описаній у зверненні, постачальник повинен був скласти податкову накладну (одну чи декілька) на дату отримання попередньої оплати за товар (перша подія) та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПКУ встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Отже, підставою для формування податкового кредиту є податкова накладна, складена з дотриманням норм ПКУ та зареєстрована в ЄРПН, зокрема така податкова накладна має бути складена на дату виникнення податкових зобов’язань. Податкова накладна, складена на іншу дату, ніж дата виникнення податкових зобов’язань, є такою, що складена з порушенням норм ПКУ, а тому не може бути підставою для формування податкового кредиту.

Водночас пунктом 201.10 статті 201 ПКУ передбачено, що у разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 ПКУ, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування (крім податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 ПКУ, контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією.

Крім того, звертаємо увагу, що згідно зі статтею 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
09.12.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели ПФУ и Гоструда утвердили годовые планы проверок на 2026 год Базовая военная служба и трудовые гарантии: предлагают новые изменения Конечный срок подачи трудовых книжек в ПФУ предлагают отсрочить Закон о Государственном бюджете на 2026 год принят Бизнес см...
12.11.2025
С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу
Новая система классификации видов экономической деятельности – разбираемся вместе! Больше по теме: Зарядка электромобилей: какой это КВЭД и нужна ли лицензия? Виды деятельности: на что влияет КВЭД? С 1 января 2027 года Украина переходит на новую классификацию видов экономической деятельности...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
15.12.2025
Заверение подлинности подписи на документах: что важно знать
Потребность заверения подлинности подписи может возникнуть, когда необходимо подать заявление, документы в учреждение, оформить разрешение. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Кто имеет право подписывать акты приемки-передачи выполненных работ? Как подписать документ квалифицированной электронной ...
15.12.2025
Права человека: что изменяется в условиях военного положения
Рассмотрим, какие права граждан остаются неприкосновенными во время военного положения; какие права могут быть временно ограничены; как государство обеспечивает защиту прав человека во время войны. Больше по теме: Финансовая и статистическая отчетность: пауза-отсрочка на период военного положения у...
15.12.2025
Как применять новые нормы ценообразования в строительстве: разъясняет Минразвития
Чтобы избежать недоразумений в документах, сметах и закупках во время военного положения, формируются понятные, единые правила для всех участников рынка. Подробнее см. ниже. Больше по теме: Заключаем договор подряда на строительство офиса Строительство хозяйственным способом: какие документы нужно...
Лучшие материалы