Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Об администрировании в 2018 году рентной платы за специальное использование воды

Редакция

18.04.2018 1367 0 0

Что нужно учесть при составлении деклараций по рентной плате за спецводоиспользование в 2018 году


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 19.01.2018 р. № 1579/7/99-99-12-03-04-17

Про адміністрування у 2018 році рентної плати за спеціальне використання води

Головним управлінням ДФС в областях, м. Києві

Управлінням податків і зборів з юридичних осіб

Офісу великих платників податків ДФС

Державна фіскальна служба України повідомляє, що Законом України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі - Закон № 2245) внесені зміни до Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

Пунктом 46 розділу I Закону України № 2245 внесено зміни до статті 255 Кодексу та збільшено на 16,8 відсотків (порівняно з діючими у 2017 році) ставки рентної плати за спеціальне використання води (далі - Рентна плата), які застосовуються при обчисленні податкових зобов'язань з Рентної плати за результатами господарської діяльності у 2018 році. Зазначена норма запроваджена пунктом 1 розділу II Прикінцевих та перехідних положень Закону 3 2245, починаючи з 01 січня 2018 року.

Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формою, затвердженого наказом Мінфіну від 17.08.2015 № 719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за N 1051/27496 (із змінами і доповненнями).

Податкові декларації з Рентної плати подаються платниками контролюючим органам до закінчення визначеного розділом II Кодексу граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, за місцем податкової реєстрації (підпункт 257.3.4 пункту 257.3 статті 257 Кодексу).

З метою забезпечення єдиного підходу до здійснення обліку платників Рентної плати та подання податкової звітності з Рентної плати, припис підпункту 257.3.4 пункту 257.3 статті 257 Кодексу в частині подання платником Рентної плати податкової звітності необхідно застосовувати з урахуванням пункту 63.3 статті 63 Кодексу, а саме за неосновним місцем обліку - місцезнаходженням водних об'єктів або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об'єктів.

Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов'язань з Рентної плати вважаються за:

IV квартал 2017 року: 9 лютого 2018 року, а останнім днем сплати податку - 19 лютого 2018 року;

I квартал ц. р.: 10 травня та 18 травня 2018 року відповідно;

II квартал ц. р.: 9 серпня та 17 серпня 2018 року відповідно;

III квартал ц. р.: 9 листопада та 19 2018 року відповідно;

IV квартал ц. р.: 11 лютого та 19 лютого 2019 року відповідно.

Платники Рентної плати перераховують суми Рентної плати одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України із змінами, внесеними Законом України від 07 грудня 2017 року № 2233-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», а саме:

45 відсотків Рентної плати - до загального фонду державного бюджету (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об'єктів місцевого значення);

45 відсотків Рентної плати - до загального фонду місцевих бюджетів (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об'єктів місцевого значення), що зараховується до Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів за місцем її забору;

10 відсотків Рентної плати (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об'єктів місцевого значення) - до спеціального фонду державного бюджету.

Враховуючи викладене та припис пункту 3 частини першої статті 66 Бюджетного кодексу України про зарахування до доходів загального фонду обласних бюджетів 45 відсотків Рентної плати, на податковий облік за неосновним місцем обліку необхідно брати водокористувачів, до складу яких входять структурні підрозділи, розташовані на територіях, інших ніж головне підприємство, тобто за місцезнаходженням водних об'єктів, з яких здійснюється забір води або за місцезнаходженням об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об'єктів.

Водночас, повідомляємо, що відповідно до п. 110 Закону України від 21.12.2016 № 1797-VII «Про внесення змін до «Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» з 01.01.2018 до пункту 255.1 статті 255 Кодексу внесено зміни в частині визначення кола платників Рентної плати, а саме: обов'язок платника з Рентної плати покладено на суб'єктів господарювання, що належать до первинних водокористувачів, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів без надання преференцій бюджетним установам, що належать до первинних водокористувачів.

Ключовою ознакою первинних водокористувачів є наявність водозабірних споруд та відповідного обладнання для забору води (част. 3 ст. 42 Водного кодексу України (далі - Водний кодекс).

Спеціальним водокористуванням є забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів (ст. 48 Водного кодексу).

Отримання економічної вигоди від господарської діяльності, у тому числі й від використання води, відбувається у рамках спеціального використання природних ресурсів (у тому числі спеціального водокористування) із закріплення об'єкта природних ресурсів, наприклад, водного об'єкта шляхом надання відповідного дозволу конкретному суб'єкту для забезпечення умов провадження господарської діяльності (ст. 38 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»).

Господарська діяльність з постачання води, яку може провадити платник Рентної плати, класифікується у розділі 36 Класифікації видів економічної діяльності КВЕД-2010 «Забір, очищення та постачання води» та включає у тому числі операції із забору води з рік, озер, свердловин, очищення води для водопостачання, оброблення води для виробничих потреб, розподілення води водопроводами, транспортом або іншими засобами.

Операції, які виконуються власниками дозвільного документа з використанням водного об'єкта, наприклад, питної води, об'єднуються визначенням терміна «виробництво води», тобто забір води з джерел питного водопостачання та/або доведення її якості до вимог на питну воду (ст. 1 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення»). При цьому операції з постачання або транспортування питної води власниками дозволів на спеціальне використання води на практиці можуть і не виконуватися.

Визначені у п. 255.4 ст. 255 Кодексу види використання води, за які не справляється Рентна плата, стосуються виключно вторинних водокористувачів, які відповідно п. 255.1 ст. 255 Кодексу з 2018 року не є платниками Рентної плати.

З огляду на викладене, з 2018 року норма п. 255.3 ст. 255 Кодексу визначатиме об'єкт оподаткування Рентною платою як фактичний обсяг води, що обліковується як результат водозабору та водопідготовки, наприклад, очищення або оброблення до встановлених для відповідного водного об'єкта нормативних вимог споживання.

Зобов'язуємо довести цей лист для використання у роботі підпорядкованим структурним підрозділам і платникам Рентної плати.

Директор Департаменту податків

і зборів з юридичних осіб

О. В. Антіпова

Комментарии к материалу

Лучшие материалы