Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Пішли в онлайн: нові правила експорту органічної продукції

Редакція

27.10.2017 1860 0 0

З 14 жовтня  2017 року використання TRACES – існуючої електронної системи з відстеження переміщень продуктів харчування по всій території ЄС, під час експорту органічної продукції та отримання електронних сертифікатів інспекції стали обов’язковими для всіх операторів органічного ринку. За повідомленням Єврокомісії, перехід на TRACES дозволить краще стежити за обігом органічних продуктів, тим самим запобігаючи шахрайству та роблячи їх більш безпечними. Також гравцям ринку буде простіше отримувати всі необхідні дозволи та вони отримають більш точні дані про органічний імпорт.

До нововведення видача сертифікатів і частина документообігу під час експортно-імпортних операцій проводилась у паперовому, а частина – у електронному вигляді. Тож з квітня цього року було розпочато поступовий перехід усіх органічних експортерів та органів сертифікації до TRACES, і вона працювала у тестовому режимі.

Що таке TRACES та для чого це потрібно?

Зміни вимагають додати імпортні сертифікати в TRACES. Потім цілодобово оператори ринку зможуть отримувати інформацію про рух своїх партій, а перевіряючі органи зможуть швидко реагувати на загрози здоров'ю шляхом відстеження переміщення вантажів

Основна  ідея системи – привести у електронний режим увесь документообіг та ввести стандартизовані процедури між усіма ланками органічного трейдингу у ЄС. Адже досі процедура отримання сертифікатів інспекції викликала у операторів багато запитань - кому та куди подавати документи, який вид вони матимуть. Наразі і в Україні, і у світі триває процес переходу органічних експортерів у цю систему, правила єдині для всіх країн, що хочуть поставляти органіку до ЄС.

Перехід на TRACES має суттєво спростити доступ виробників органіки на експортні ринки. Раніше заявку на транзакційний сертифікат інспекції (основний документ, який має супроводжувати органічну партію протягом його транспортування до покупця у ЄС, без якого не можливо було розмитнити вантаж у країни імпорту як органічний) до органу сертифікації повинен був подавати експортер, який мав мати контракт та усі супроводжувальні документи/заявки. Далі орган сертифікації відбирав проби з партії продукції і, у випадку задовільних результатів аналізів, видавався сертифікат інспекції. Відтепер ініціатором видачі сертифікату інспекції є імпортер, якому він потрібен для розмитнення продукції. При цьому за експортера усі документи, необхідні для автоматичної видачі сертифікату, завантажує у систему його орган сертифікації, а імпортер, якщо усі дані в системі збігаються та їх затверджують усі контролюючі органи імпортера, – може в електронному вигляді отримати цей сертифікат для розмитнення. Для цього він має зробити заявку у TRACES та знайти там контрагента.

Доступ до системи матимуть сторони, що контролюють процес імпорту – безпосередньо сам імпортер, його орган сертифікації, прикордонна, митна, фітосанітарна та ветеринарна служби тощо. Вони слідкуватимуть за процесом імпорту товару у електронному вигляді, але матимуть обмежений доступ до інформації – лише той, що необхідний для виконання їх основних функцій. Махновець нагадує, використання системи TRACES абсолютно не знімає із експортера зобов`язань, прописаних у Настановах Європейської Комісії щодо додаткових заходів контролю імпорту органічних продуктів з України, Казахстану та Росії.

Із закупівлі рослинної сировини відділу міжнародної торгівлі Dihlmann Organic Trading Анастасія Білич, впровадження системи TRACES мінімізувало людський фактор при поставках органічної продукції, скасувавши поштову або кур’єрську доставку сертифікату на місце розмитнення. З жовтня цього року все відбуватиметься режимі онлайн, а сертифікаційний орган експортера, митниця, перший одержувач, імпортер матимуть доступ до електронної бази для перевірки органічного статусу товару. Перший одержувач буде підтверджувати отримання товару в системі.

Щоправда, є і негативні сторони. З квітня система працювала у тестовому режимі, проте і зараз видає чимало помилок, часто зависає через наплив бажаючих зареєструватись. Директор агрофірми "Поле" Іван Томенко, який експортує товари до ЄС, навіть направив одного із своїх  фахівців з чеського філіалу компанії на тренінг, аби  вивчати можливості TRACES.

Джерело: http://agravery.com/uk/posts/show/pis...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали