Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Ідеї з Ради: чи відповідає нормам ЄС законопроект про легалізацію букмекерів?

Щоб держава і громада виграли від букмекерської діяльності, необхідно мати виважене та продумане законодавство.

Законопроект ставить амбітні цілі щодо наповнення бюджету. За деякими підрахунками, держскарбниця може отримати близько 2 млрд грн від легалізації букмекерської діяльності щороку. Враховуючи звичний дефіцит кошторису, країні ця сума стала б у нагоді.

Більше того, варто бути реалістами – тоталізатори з України нікуди у 2009-му не поділися, просто гроші затятих гравців пішли у тінь.

Тож друга мета законопроекту – соціальна, тобто захист схильних до азарту громадян, у тому числі ігроманів. Пропоновані норми дозволяють гравцям через суди захищати свої виграші, тоді як офіційно визнаним залежним від ігор заборонено робити ставки.

Це – цілком європейський підхід до вирішення даної проблеми.

Схожий принцип працює не лише в ЄС – аналогічним шляхом пішли і наші північні сусіди, білоруси.

Втім, окремі норми закону викликають питання щодо розвитку бізнесу тоталізаторів в Україні. Приміром, частина друга статті 11 законопроекту зобов’язує організатора букмекерської діяльності відкрити не менше 300 букмекерських контор за перші три календарні роки з моменту одержання ліцензії. Більше того, отримання такого документа потребує наявності не менше 50 офісів, де буде провадитися така діяльність.

Подібні вимоги перетворюють саме відкриття тоталізатора на азартну гру з надвисокою ставкою – потрібно обладнати п’ятдесят представництв компанії ще до того, як буде отримана ліцензія.

Таким чином, від потенційного старту в азартному бізнесі відсікається більшість малих підприємств чи стартапів.

Законодавець не пояснив, чому були обрані саме такі критерії, що ставить під сумніввідповідність проекту Угоді про асоціацію, яка статтею 49 захищає свободу підприємництва.

З іншого боку, ті ж вимоги змушують замислитися про ризик для суспільних інтересів. Враховуючи повільність державної машини, можна сміливо припускати, що за три роки практики захисту прав гравців ще не будуть відпрацьовані, а реєстри ігроманів чи лудоманів (лікарський термін залежності) не будуть створені.

Водночас 300 офісів від лише одного букмекера означає, що навіть десяток гравців ринку будуть змушені створити щонайменше три тисячі тоталізаторів по всій країні, спокушаючи недосвідчених українців.

Ще один момент: законопроект пропонує створення саморегуляторних організацій у сфері гемблінгу, проте прописані норми не уточнюють механізму їхньої роботи. Такі союзи не мають чітких рамок, правил чи способу роботи, прописаного в українському законодавстві.

Отже, документ у цій частині не гарантує досягнення відповідності принципу правової визначеності, широке тлумачення якого наводиться в прецедентному праві Суду Європейського союзу.

Зокрема, Суд Євросоюзу у справі 44/79закріпив свободу на право власності та свободу здійснення економічної та професійної діяльності як основні права людини. Вердикт за справою 257/86підтвердив, що за цим принципом правові норми мусять бути чіткими та зрозумілими в частині визначення обсягу прав та обов’язків тих, кого це стосується. Крім того, національні суди повинні боронити такі норми.

У підсумку: спрямований на позитивні цілі законопроект потребує доопрацювання. В іншому випадку новостворені тоталізатори опиняться під надмірним тиском, "вихідці з тіні" заблокують цивілізований розвиток гральної сфери, тоді як суспільство також опиниться у програші через потужне вторгнення букмекерів у міста країни.

Автори аналізу та інфографіки:

Парламентська експертна група

Джерело: http://www.eurointegration.com.ua/art...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
16.12.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 1 января изменяются правила трудоустройства лиц с инвалидностью Госстат обнародовал отчетность-2026: что и когда будем подавать Закон о Госбюджете-2026 подписан Президентом До 1 февраля бронирование будет занимать только 24 часа Бронирование для бизнеса...
12.11.2025
С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу
Новая система классификации видов экономической деятельности – разбираемся вместе! Больше по теме: Зарядка электромобилей: какой это КВЭД и нужна ли лицензия? Виды деятельности: на что влияет КВЭД? С 1 января 2027 года Украина переходит на новую классификацию видов экономической деятельности...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
19.12.2025
Документы, вступившие в силу с 15 по 21 декабря 2025 года
Документы, которые вступили в силу на этой неделе и пригодятся при ведении хозяйственной деятельности. Указ Президента от 13.12.2025 № 929/2025 «О решении Совета национальной безопасности и обороны Украины от 13 декабря 2025 года «О применении персональных специальных экономических и дру...
19.12.2025
Изменения в законодательстве с 15 по 19 декабря 2025 года
Подборка основных изменений в законодательстве, произошедших этой неделе Принято решение об автоматическом военном учете граждан Кабмин принял постановление о запуске нового экспериментального проекта об автоматической постановке на воинский учет призывников, военнообязанных и резервистов...
19.12.2025
Что изменится с 1 января 2026 года в правилах обжалования решений в сфере госрегистрации
Цель изменений – повысить прозрачность и эффективность административных процедур и приблизить их к европейским стандартам. Больше по теме: При госрегистрации выбран единый налог по ставке 2 %: можно ли перейти на другую ставку или в другую группу единщиков? С 1 января 2026 года вступят в силу...
Лучшие материалы