Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Аграриям упростят условия ведения бизнеса

Редакция

03.03.2017 986 0 0

Верховная Рада зарегистрировала законопроект № 6113 "О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины относительно упрощения условий ведения бизнеса (дерегуляции) в аграрном секторе экономики".

Законопроектом предлагается внести ряд изменений в действующие законы, что обеспечит уменьшение количества точек соприкосновения бизнеса и государства, а также влияния государственных органов на деятельность субъектов хозяйствования; гармонизацию законодательства Украины к законодательству ЕС; внедрение лучшего мирового опыта; упрощение начала и ведения хозяйственной деятельности; сокращение и упрощение разрешительных и согласительных процедур, в частности:

(изложено на языке оригинала)

Назва

Галузь (сфера с/г)

Пропозиція

1

Дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами для жому та патоки

Екологія

(Цукрова галузь)

Скасувати

Пояснення: Жом та патока є продуктами виробництва та використовуються в подальших виробничих процесах, а також як продукція для подальшої реалізації, а відповідно де факто не відносяться до відходів. Необхідність отримання дозволів на розміщення та зберігання фактично сировини, продукції виробництва та товару є безпідставною тратою суб'єктами господарювання часових, матеріальних та інших ресурсів, а також породжує ризики виникнення корупційних відносин.

 

2

Дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами для макухи, шроту, фосфатидних концентратів та інших продуктів олійно-жирового виробництва

Екологія

(олійно-жирова галузь)

Скасувати

Пояснення: Макуха, шрот, концентрати фосфатидні, фуз олійний, соапсток, деодистилят, кислоти жирні соапстоків світлих олій та модифікованих жирів, є виробничо-технологічними відходами олійно-жирового виробництва та використовуються в подальших виробничих процесах, а також як продукція для подальшої реалізації, у тому числі експорту, а відповідно де факто не відносяться до відходів. Необхідність отримання дозволів на розміщення та зберігання фактично сировини, продукції виробництва та товару є безпідставною тратою суб'єктами господарювання часових, матеріальних та інших ресурсів, а також породжує ризики виникнення корупційних відносин. Крім того, вказані зміни дозволять гармонізувати законодавство України до законодавства ЄС (Директива 2008/98/ЄС).

 

3

Спеціальний дозвіл на користування надрами для підземних вод

Екологія

Скасувати

 

Пояснення: Фермеру та іншому суб'єкту господарювання для використання підземних вод понад 300 куб.м. на добу необхідно отримати спеціальний дозвіл на користування надрами, що фактично дублює вже отриманий дозвіл на спецводокористування або щорічно доводити факт належності до сільськогосподарського товаровиробника. В той же час, 300 куб.м. на добу явно недостатнє для забезпечення поливу полів та напуванню худоби. Забюрократизована та складна процедура отримання спеціального дозволу на користування надрами, а також неможливість призупинити виробничі процеси та суттєві штрафні санкції, спонукають до виникнення корупційних відносин та безоблікового тіньового використання водних ресурсів. Відміна спецдозволу не лише ліквідує корупцію та забезпечить об'єктивний облік води, але і сприятиме економному та ефективному її використанню, впровадженню новітніх технологій, покращенню екологічної ситуації та розвитку сільського господарства.

 

4

Ліцензія на виробництво електроенергії

Енергетика

Скасувати ліцензію на виробництво електроенергії  для власних потреб

Пояснення: Ряд суб'єктів господарювання в аграрному секторі, зокрема цукрові заводи, при провадженні господарської діяльності, в межах власних технологічних процесах можуть виробляти електроенергію для власного споживання. Проте, будь яке виробництво електроенергії підлягає ліцензуванню. Складний і забюрократизований процес отримання ліцензії, а також значні штрафні санкції за діяльність без ліцензії, створює ризики виникнення корупційних відносин. Можливість виробництва електроенергії для власних потреб без необхідності отримання ліцензії знизить собівартість продукції, пожвавить ринок альтернативних джерел енергії, забезпечить більшу автономність сільськогосподарських товаровиробників, а відповідно розвиток галузі.

 

5

Ліцензія на виробництво комбінованої теплової і електричної енергії (когенерація)

Енергетика

Скасувати ліцензію на виробництво електроенергії  для власних потреб та в межах встановлених потужностей

Пояснення: Ряд суб'єктів господарювання в аграрному секторі, при провадженні господарської діяльності мають можливості та необхідність у виробництві комбінованої теплової і електричної енергії (когенерація), зокрема використовуючи наявні відходи з провадження сільськогосподарської діяльності та інші види біомаси. Суттєвим стримуючим фактором є необхідність отримання ліцензії. В той же час, виробництво у встановлених межах лише електроенергії, без теплової, не потребує ліцензування, що є необґрунтовано дискримінаційною нормою щодо когенерації. Складний і забюрократизований процес отримання ліцензії, а також значні штрафні санкції за діяльність без ліцензії, створює ризики виникнення корупційних відносин. Можливість виробництва електроенергії для власних потреб та в межах визначених для виробництва електроенергії без необхідності отримання ліцензії зменшить собівартість продукції, пожвавить ринок альтернативних джерел енергії та когенерації, забезпечить більшу автономність сільськогосподарських товаровиробників, а відповідно розвиток галузі.

6

Дозвіл державного ветеринарного лікаря на допуск тварин у стадо після карантину

Тваринництво

Розширити коло осіб з таким правом

Пояснення: Після проходження карантину тварина допускається у стадо на підставі письмового дозволу державного інспектора ветеринарної медицини без визначення матеріалів на яких ґрунтується відповідне рішення про допуск тварини у стадо або відмову в цьому, що дає можливості різного тлумачення норми, а відповідно створює корупційні ризики. Крім того, постійне скорочення чисельності державних інспекторів призвело до того, що один інспектор обслуговує кілька адміністративних районів, а відповідно не може оперативно приймати рішення та надавати якісний сервіс аграріям. У той же час, в кожному районі є кілька уповноважених лікарів ветеринарної медицини, а також ліцензованих лікарів ветеринарної медицини, які часто знаходяться в штаті підприємства або працюють за контрактом, а тому несуть відповідальність не лише за окрему взяту тварину, а за стадо в цілому. Визначення чіткої процедури допуску тварини у стадо після карантину та надання цього права уповноваженому лікарю ветеринарної медицини та ліцензованому лікарю ветеринарної медицини, який знаходиться у штаті та перебуває у трудових відносинах з відповідним суб’єктом господарювання не лише унеможливить незаконний адміністративний тиск державних органів, але і сконцентрує відповідальність за ситуацію у стаді у однієї особи.

7

Професійна діяльність у галузі бджільництва

Тваринництво (Бджільництво)

Розширити коло суб’єктів, які мають право займатись професійним бджільництвом

Пояснення: Статтею 24 Закону України «Про бджільництво» право займатись професійною діяльністю у цій сфері надано лише громадянам України, які мають відповідну освіту, що суттєво знижує інвестиційну привабливість галузи та породжує корупційні ризики. В той же час, сприятливі природно-кліматичні умови створюють передумови залучення іноземних інвестиції та іноземних фахівців для розвитку бджільництва в Україні. Проте, обмеження у праві зайнятті іноземцями цією професійною діяльністю в Україні є необґрунтованим законодавчим бар’єром вільного розвитку підприємництва та галузі. Також, невиправданим є обмеження в зайнятті цією діяльністю особам, які вже мають необхідні навички, спеціальні знання, пройшли спеціалізоване навчання та мають значний досвід, але повинні додатково отримати професійно-технічну або вищу освіту, що в даному випадку є лише формальністю.

8

Найм групи працівників на виконання разової та сезонної роботи

Найм працівників

Запровадження "договору групового підряду"

Пояснення: Оформлення групи працівників на виконання короткострокової разової або сезонної роботи (сільськогосподарські роботи) вимагає затрати значних часових та людських ресурсів, що сприяє розвитку тіньового ринку праці. Значні штрафні санкції за використання праці неоформлених працівників породжують ризики адміністративного тиску та виникнення корупційних відносин. Запровадження договору групового підряду, дозволить одним договором найняти необхідну кількість працівників для виконання разової роботи на строк до трьох місяців, що дозволить легалізувати ринок разової та сезонної роботи у сільському господарстві, а відповідно забезпечить захист замовника та виконавця робіт, надходження до місцевого бюджету податків із оплати за вказані роботи.

 

Комментарии к материалу

Лучшие материалы