Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Хранение топлива для собственных нужд

25.01.2021

Поскольку Общество осуществляет реализацию горючего, то ему необходимо зарегистрировать как акцизный склад все места хранения горючего независимо от общей вместимости расположенных на нем емкостей для погрузки-разгрузки и хранения горючего, а также объемов полученного горючего в течение календарного года и использования такого места хранения исключительно для собственных нужд.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 17.12.2020 р. № 5224/ІПК/99-00-09-03-03-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства, та в межах компетенції повідомляє.

Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

У зверненні Товариство зазначає, що є платником акцизного податку та здійснює господарську діяльність з реалізації пального (КВЕД 46.71).

Враховуючи зазначене Товариство запитує.

Чи повинно Товариство, як платник акцизного податку при здійсненні зберігання пального виключно для потреб власного споживання реєструвати акцизний склад?
Якщо у Товариства при здійсненні своєї господарської діяльності виникає обов’язок зареєструвати акцизний склад, чи існують пільги (будь-яка спрощена процедура, відстрочення) щодо реєстрації акцизного складу без встановлення витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників (або відстрочення строку їх встановлення)?
До запитань 1 та 2.

Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, акцизний склад – приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом, зокрема але не виключно:

  • приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб’єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу.

Згідно з п.п. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядником акцизного складу є, зокрема, суб’єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Оскільки Товариство здійснює реалізацію пального, то йому необхідно зареєструвати як акцизний склад, усі місця зберігання пального незалежно від загальної місткості розташованих на ньому ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, а також обсягів отриманого пального протягом календарного року та використання такого місця зберігання виключно для власних потреб.

Відповідно до вимог п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу - акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства.

У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов’язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Згідно з п.п. 230.1.1 п. 230.1 ст. 230 Кодексу один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу.

Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
06.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Принят закон об обмене информацией и приостановке действия трудового договора Классификатор профессий и квалификационные характеристики объединили с Реестром квалификаций: Закон подписан В ГНС будут подавать информацию о банковских счетах не только СХД, а т...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
14.02.2025
Изменения в законодательстве с 10 по 14 февраля 2025 года
Кабмин утвердил изменения к Порядку предоставления ежегодного основного отпуска продолжительностью до 56 календарных дней Внесены изменения в постановление КМУ от 14.04.1997 № 346 «Об утверждении Порядка предоставления ежегодного основного отпуска продолжительностью до 56 календарных дней рук...
Новое
09.05.2025
Минагрополитики осуществляет мониторинг соответствия критически важных предприятий Критериям
Минагрополитики настаивает на неукоснительном соблюдении требований законодательных и других нормативно-правовых актов в течение деятельности предприятий с даты принятия решения об определении их критически важными. Больше по теме: Бронирование военнообязанных работников агропромышленного сектора В...
09.05.2025
Сколько получит пенсионер в случае благотворительного пожертвования от юрлица
Если благотворительное пожертвование адресное, 70 % суммы выплачивается пенсионеру, 30 % суммы направляется в бюджет ПФУ и используется как финансовый ресурс на выплату пенсий. Больше по теме: Договор пожертвования К финансированию пенсионных выплат на благотворительной основе может приобщиться люб...
09.05.2025
Инструктаж по охране труда при надомной или дистанционной работе
Больше по теме: Изменения относительно дистанционной и надомной работы В организации работает три человека (начальник и 2 главных специалиста). В настоящее время стоит вопрос о прохождении обучения по охране труда (ОТ): должен ли проходить начальник организации или специалист, занимающийся раз...
Лучшие материалы