Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Взносы на регулирование в сферах энергетики и коммунальных услуг: корректируется ли финрезультат

10.12.2018 993 0 0

Поскольку взносы на регулирование уплачиваются субъектами хозяйствования, осуществляющих деятельность в сферах энергетики и коммунальных услуг, в специальный фонд госбюджета, финрезультат до налогообложения не подлежит корректировке такими субъектами хозяйствования - налогоплательщиками.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 26.11.2018 р. № 4945/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо коригування фінансового результату до оподаткування на суми сплачених внесків на регулювання, запроваджених Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), у межах компетенції повідомляє таке.

Підпунктом 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу встановлено, що об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Згідно з пп. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат звітного періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об'єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об'єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону, та неприбуткових організацій, до яких застосовуються положення пп. 140.5.13 цього пункту), у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року;

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України від 22 вересня 2016 року № 1540-VIII «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (далі - Закон №1540) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Регулятор), є постійно діючим незалежним державним колегіальним органом, метою діяльності якого є державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб'єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Регулятор є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, що є державною власністю, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням (п. 2 ст. 1 Закону №1540).

Фінансування Регулятора, його центрального апарату і територіальних органів здійснюється за рахунок надходження до спеціального фонду Державного бюджету України внесків на регулювання, які сплачуються суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідно до ст. 13 цього Закону. Внески на регулювання зараховуються до доходів спеціального фонду Державного бюджету України, не підлягають вилученню та використовуються за цільовим призначенням на фінансування діяльності Регулятора, його центрального апарату і територіальних органів (п. 1 ст. 11 Закону №1540).

Порядок розрахунку та встановлення ставки внесків на регулювання затверджено постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 06 квітня 2017 року № 491.

Класифікацією доходів бюджету, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 року №11, для обліку зазначеного платежу визначено код 21084000 «Внески на регулювання, які сплачуються суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідно до статті 13 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг».

Таким чином, враховуючи те, що внески на регулювання сплачуються суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, до спеціального фонду Державного бюджету України, фінансовий результат до оподаткування не підлягає коригуванню такими суб’єктами господарювання - платниками податку відповідно до пп. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.

Водночас зазначаємо, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податку, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу

Лучшие материалы